recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lækkert setup (hav lidt tid)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLækkert setup (hav lidt tid)

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 19:20
Skal dog siges at det hele også kan klares med Media Portal, men kunne dog godt forestille mig at Sage er mere gennemarbejdet, da det er et betalingssoftware.
Det er skam fint at man tager penge for et betalings software, og 100$ for et Media Center incl. mulighed for at tilgå alt man har udefra, er faktisk ikke slemt, men skal så ellers love for man så bliver bukket forover og taget ret så hårdt i røven, for at få clientsoftwaren!!!! 200$ er godtnok alt for meget.
Vekselkursen alene løber op i 16-1700kr. Og så skal det ikke undre mig at der kommer en straf på fordi man handler i DK.
Så kan et stykke software altså være nok så god, men det vil jeg ganske simpelt ikke give. Så hellere leve med småfejlene i MP.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 19:36
Brum brum... Den æder jeg lige igen. De 200$ var dog for noget hardware. Jeg så lige forkert. Min fejl.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2008 kl. 22:36

Kunne være man skulle kigge på SageTV igen. Sidst jeg kiggede på det blev det droppet, da jeg simpelthen syntes at det så hæsligt ud.

Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 15:02

Ja det sageTV lyder rigtig godt. Det må jeg lige lure på.

skal prøve at lege lidt med det snart.

Nogen der har prøvet: www.simplecenter.com ?

Lyder også ret godt.. mulighed for remote access (via web) transcoding til mobil tlf, ipod mm.

Tror jeg vil prøve den i basic version indtil videre.

Medie Portel..er det en gratis media software som man kan bruge sin xbox med?

Mutzer
Til top
Holm0n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-December-2004
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Mutzer Mutzer skrev:

Lyttede lige lidt til hvad han sagde, og det er nogle ATI digital cable tuner... noget med digital wonder...super smart... forbundet til cen via usb så jeg lige.

Sådan noget som det her?
http://ati.amd.com/products/tvwonderdigital/index.html
Til top
Mutzer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juli-2006
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2008 kl. 08:47

Lige præcis dem :-)

Fik lige smidt simplecenter på min pc igår for at se om det ville virke.

Både og synes jeg... nu skal jeg lige rode lidt mere, da jeg er helt blank med alt det her codec møg osv, men ser ikke ud til at virke som "alm# mediecenter med xbox som extender. Xbox kan godt se den, men kun som alm fil browsing umiddelbart. får ikke nogen lækker bruger flade osv.. kun alm xbox. Den kan ikke finde noget medie center hvis man søger efter det.

Desuden kun xbox kun se en enkelt af de 8 videoer jeg havde lagt der ind.. wma fil vist nok...så ikke avi og mpg filerne. Tænker at det er fordi xbox måske ikke understøtter disse, og at det ikke er "mediecenteret" der styrer afspilningen og streamer, som jeg havde fået fornemmelse af var den måd en extender virkede. Så må lige lure lidt mere på det når jeg får tid.

Ellers virker det sådan nogenlunde nemt at finde rundt i, taget i betragning at jeg er 100% newbie i denne sammenhæng.

Mutzer
Til top
ThordanDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-November-2007
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 10:03

Jeg har set det meste af videon, men jeg har måske misset lige den del der snakker om opsætning af forskellige tuner typer i samme media center.

Kan det lade sig gøre at beholde sin Hauppauge 500 dual analog tuner samtidlig med at man installerer en digital tuner (FireDtv) og så have alle kanalerne tilgængelige i Vista Media Center?

Det er mit drømme setup, som jeg indtil jeg så denne video ikke troede var muligt.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af ThordanDK ThordanDK skrev:

Jeg har set det meste af videon, men jeg har måske misset lige den del der snakker om opsætning af forskellige tuner typer i samme media center.

Kan det lade sig gøre at beholde sin Hauppauge 500 dual analog tuner samtidlig med at man installerer en digital tuner (FireDtv) og så have alle kanalerne tilgængelige i Vista Media Center?

Det er mit drømme setup, som jeg indtil jeg så denne video ikke troede var muligt.

Det er heller ikke muligt med Vista MCE eller MCE 2005. Af uransagelige årsager så tillader Microsoft kun at man bruger en type tuner, dvs enten analog eller digital.

Skal du dette, så skal du ud og finde et andet program, fx SageTV eller MediaPortal.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Det er heller ikke muligt med Vista MCE eller MCE 2005. Af uransagelige årsager så tillader Microsoft kun at man bruger en type tuner, dvs enten analog eller digital.

Skal du dette, så skal du ud og finde et andet program, fx SageTV eller MediaPortal.

Men er det ikke det han har gjort i videoen?

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 12:11
han har HD og SD tunere, men der er jo ingen der siger at de ikke alle er digitale...  eller?
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 13:09
Som fumper siger, det han har er HD og SD tunere. Begge dele må være digitale, eftersom MCE ikke fungerer med to typer tunere. Når man har sådan et dyrt setup som han har, så tror jeg også man har investeret i digitale tunere frem for analoge . Især når man som amerikaner ikke har problemer med undertekster, som os her i norden har det...
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 13:31
Du har nok ret. Damn. Jeg ville gerne køre digitalt og fortsætte med mindst 2 tunere, men 2x FireDtv med CAM og Yousee kort er sgu lidt for dyrt. Øv.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu