recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lån af bass trap
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lån af bass trap

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Aslund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aslund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lån af bass trap
    Sendt: 13-Januar-2022 kl. 13:57
ej allesammen 

Jeg skriver for at høre om der er en venlig sjæl i Storkøbenhavn, som har en bass traps man kunne låne. Jeg betaler gerne for det. 
Mit problem er at jeg kæmper med at få et par Gato Audio FM-50 til at spille helt perfekt i bassen. De buldre lidt, bare en smule, selvom jeg bruger RoomPerfect. 
Før jeg køber mig selv fattig i bass trap og andet, så kunne jeg godt lige tænke mig at prøve det af og se om det hjælper. 

Her er et billed af opstillingen: 

Hilsen
Sebastian   
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2022 kl. 14:49
Shit mand du er tæt på bagvæggen med de højttalere. Gato skriver mindst en halv meter fra bag og sidevæg.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2022 kl. 15:28
Står de for tæt på bagvæg kan det netop give problemer med bass.

Her er hvad de selv skriver i manualen:
Place your speakers at least 0.5m from the rear and side walls. Placing
a speaker close to the rear wall will provide an extension in level of
bass and coloration in the midrange.

Prøv at flyt lidt rundt på dem så de står optimalt inden, og se om det ikke løser problemet
Til top
Aslund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aslund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2022 kl. 17:10
Tak for svarene KlausDM og Clemen. 

Min erfaring med RoomPerfect fra Lyngdorf er at den fungere bedst når højtalerne står op ad væggen. 
Uden RoomPerfect klare højtalerne det ganske fint med det meste musik, men der kommer lidt ekstra oomph på højtalerne når jeg slår RoomPerfect fra. Dog rumler det lidt meget, jeg tænker derfor at prøve at få lidt room treatment ind så jeg kan se om jeg kan lige tage toppen af tingene så RoomPerfect kan gøre sin magi. 
Jeg håber derfor at der er nogen der har mulighed for at låne noget ud så jeg kan prøve det af :) 
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2022 kl. 18:03
jeg har 3 stk vicoustic bass traps. Kan stables
Til top
Aslund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aslund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2022 kl. 20:53
Det lyder rigtig interessant JohnConnor. 
Jeg kan ikke rigtig finde nogen PM knap. Kunne du sende mig en email?
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 13:13
Bare for at være lidt kedelig... Wink

Køb nogle rockwool (glasuld) plader i det lokale byggemarked og forsøg dig frem - herefter kan du altid købe de "rigtige" til formålet....

Ps. Tit, og rigtig mange gange, kan problemet med (bulder) bas henføres til forstærkeren som ikke er i stand til at levere den strøm som en given højttaler kræver - (kender ikke til dit gear)

Bond Cool




Redigeret af bbond - 14-Januar-2022 kl. 13:28
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 13:29
det kan du tro. Hvad er din mail?
Til top
Aslund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-April-2007
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aslund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 14:55
Hej JohnConnor

Du kan fange mig på:
******@gmail.com


Redigeret af Aslund - 14-Januar-2022 kl. 16:50
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 16:31
Set så endelig slet mail:)
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 09:05
Når du har fået testet og synes at det virker, så er der flere muligheder derefter.


Jeg har fået lavet nogle fra gulv til loft, der virker meget godt. De er fyldt med a-batt og er beklædt med akustik paneler efterfølgende. Du kan se billeder fra da de blev lavet på hjemmebio forummet under “Andromeda’s”.

Hvis man vil have god lyd er det essentielt med bla. bastraps og helst så store som muligt. Der er flere principper, jeg har dog “bare” valgt så meget masse og dækningsgrad som muligt.


Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2022 kl. 14:00
Ser godt ud - kørte også terræn bats i min gamle lejlighed fra gulv til loft og kunne aflæses meget tydeligt i mållinger. Vigtigste er at få noget hård flade foran
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu