|
LNB - KLAR TIL HDTV? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Onaj
Bruger Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 196 |
Emne: LNB - KLAR TIL HDTV? Sendt: 01-Maj-2010 kl. 12:30 |
Nogen der ved hvad "KLAR
TIL HDTV" dækker over på LNB hoveder?
Er der noget som de rent faktisk kan ektra i forhold til de LNB der ikke er mærket med klar til HDTV? Eller betyder det bare de har en modtage evne der er god nok til at gengive et ordenligt signal? |
|
Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales. Reklame off: |
|
Bobben
Super bruger Oprettet: 26-Maj-2007 Sted: Norway Status: Offline Point: 358 |
Sendt: 01-Maj-2010 kl. 13:47 |
Om LNB'n du kjøper er merket med "KLAR TIL HDTV" eller ikke har absolutt ingen betydning. Det er bare et salgstriks.
|
|
Onaj
Sendt: 01-Maj-2010 kl. 16:06 |
Hehe :)
Du har helt ret, jeg blev i tvivl da flere Danske SAT web butikker også bruger dette salgstrik. |
|
Reklame on:
|
Hajric
Ny bruger Oprettet: 06-Juni-2009 Status: Offline Point: 15 |
Sendt: 02-Maj-2010 kl. 11:52 |
Jeg bestilte to Invacom LNB hoveder fra sat shop (Tyskland) som var optimeret med 3D software, det viste sig til at den ene havde et logo på kassen hvor der står "Prepared for HD Television) og den anden kasse var magen til dog uden noget logo. Som sagt, ja bare et salgstrick. Men gode LNB hoveder jeg fik mig i øvrigt :)
|
|
Linux
Ny bruger Oprettet: 07-Januar-2010 Status: Offline Point: 6 |
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 03:12 |
Hej
Det er nu ikke helt rigtig med at det er et salgs trik.HD kanaler kræver lidt mere forstærkning for at en lnb kan modtage den.Så hvis man fek har et alm lnb hovede er det ikke sikkert man kan modtage alle HD kanaler da de ikke har samme signal alle sammen.Men med en LNB som er HD ready.Så er den bygget til at kunne modtage all HD kanaler.
Linux
|
|
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 07:13 |
LINUX
Tror du også på, at vis du maler din bil RØD, så kører den hurtigere
Lynge
|
|
rasmuzzen
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 21:56 |
Støjtallet har noget at sige for HD vil jeg holde på, men udviklingen har fået dem langt nede i støjtal. Jeg vil nok ikke sætte et gammelt 0.8 dB hoved på en 50 cm parabol og tro på noget HD.
Men måske hvis man maler den rød :)
MVH
|
|
Onaj
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 22:56 |
Det kan måske blive testet i næste uge, jeg har fire 0.7 db siddende på en parabol, de har hidtil tjent os trofast, men to af dem skal skiftes ud med nogle nye fra BM-Radio 0.2 db, og en ny HD modtager.
Så inden jeg skifter hovederne kan jeg jo prøve noget HD tv af på 0.7 og se hvordan det går :) Hvis de ikke virker så kan jeg jo prøve at male dem røde med noget 3D maling. |
|
Reklame on:
|
Linux
Ny bruger Oprettet: 07-Januar-2010 Status: Offline Point: 6 |
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 00:12 |
Lynge
Det er ellers en garage sælger i silkeborg der har fortalt mig det.Men hvis det ikke er rigtig så beklager jeg mange gange.
Linux
|
|
Lytro
Super bruger Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 07:20 |
Man skal huske på, at hvis du har en gammel LNB, og har et signal støj forhold på f.eks 11dB og fint billed og skifter LNBen til en ny og bedre, ny just. af skærmen. Og får et signal støj forhold på f.eks 15dB. Så bliver det digitale billed ikke bedre Lynge
|
|
Onaj
Sendt: 05-Maj-2010 kl. 06:56 |
Det virker fuldstændigt perfekt på de gamle hoveder (0.7db) har dog ikke prøvet dem med HD igennem tordenbyger endnu, det kan også godt vente til efteråret :)
|
|
Reklame on:
|
rasmuzzen
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Sendt: 05-Maj-2010 kl. 08:17 |
Mine kørte også perfekt. Min parabol er en 4 hoveders 60 cm force af dobbeltskærm typen (genialt) og hovederne var også 0.7 dB. De blev kun skiftet fordi jeg skulle have 4 samtidige modtagere på, så har skiftet til et 2 hoveders 6 grads med 4 outputs.
Men inden da virkede de fint på de transpondere der sender hastighed 27500.
Så ingen grund til at skifte hvis ikke du har behov for flere modtagere.
MVH |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |