recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LNB & Ledning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLNB & Ledning?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KTB85 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Emne: LNB & Ledning?
    Sendt: 23-Februar-2006 kl. 18:21

hej.

vi gerne vil havde 5 modtage i huset.

Som Flemming havde forslaget den Alle quattro LNBer har 4 udgange med indbyg switch.

Men det kan man får til 6 udgange eller en anden måde?

 

Hvilken ledning, som jeg skal bruger til, fra parabol til modtage?

 

Jeg vil gerne købe nogle ting, som jeg vil gerne lavet de ting selv.

De ting som jeg vil gerne købe:

 

en boks, som med stik til tv, radio og sat.

Links: http://www.ac-sat-corner.de/shop/product_info.php?cPath=19&a mp;a mp;products_id=275

 

en f-stik.  Links: http://www.ac-sat-corner.de/shop/product_info.php?cPath=19&a mp;a mp;products_id=272

 

 

En antenner, med 8 udgange. http://www.satpro.se/detailes/detailes.asp?art_nr=ANT%20AMP8

 

 

Hvis jeg købte den, jeg har en alm. Antenner op på tage, det betyder at jeg kan modtage de DVB-T på den? Hvis jeg bruger kaon kvr-1100 combo.

 

Kaon KVR-1100 Combo, har DVB-S og DVB-T. Links :http://www.kaonmedia.net/eng/product/view_feature.php?seq=82

Mangle jeg nogle ting som jeg skal bruger til at lavet de ting?

 

MVH Kim.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 22:35

Det var mange spørgsmål på én gang, men jeg skal forsøge at svare:

Jeg har forstået det sådan, at du har 5 satellitmodtagere i huset og jeg vil anbefale at du køber en såkaldt multiswitch. De fås i udgaver med udgange til 4 ,6 , 8, 12 og 16 modtagere og du skal altså bruge en med 6 udgange. Derudover skal antallet af indgange også passe til dit behov, altså hvor mange satellitpositioner du ønsker at modtage. Switchen fås også med indgang til din almindelige UHF antenne, så du kan nøjes med ét kabel ind i huset.For hver satellitposition du ønsker at modtage skal du bruge en såkaldt dual LNB  (en LNB med to udgange, den ene har V polarisation, den anden H). Kablet skal være dobbeltskærmet i god kvalitet. Med denne løsning kan alle se forskellige programmer samtidig.

Antenneforstærkeren er formentlig til at fordele alm. UHF-signaler fra tagantennen? Hvis den skal bruges til at fordele signalet fra Kaon modtageren er alle tvunget til at se det samme program.

Ja, du kan modtage DVB-T med den nævnte Kaon model. Jeg håber du er klar over, at det nok er verdens dyreste combimodtager.

Flemming

Til top
KTB85 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2006 kl. 14:34

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det var mange spørgsmål på én gang, men jeg skal forsøge at svare:

Jeg har forstået det sådan, at du har 5 satellitmodtagere i huset og jeg vil anbefale at du køber en såkaldt multiswitch. De fås i udgaver med udgange til 4 ,6 , 8, 12 og 16 modtagere og du skal altså bruge en med 6 udgange. Derudover skal antallet af indgange også passe til dit behov, altså hvor mange satellitpositioner du ønsker at modtage. Switchen fås også med indgang til din almindelige UHF antenne, så du kan nøjes med ét kabel ind i huset.For hver satellitposition du ønsker at modtage skal du bruge en såkaldt dual LNB  (en LNB med to udgange, den ene har V polarisation, den anden H). Kablet skal være dobbeltskærmet i god kvalitet. Med denne løsning kan alle se forskellige programmer samtidig.

Antenneforstærkeren er formentlig til at fordele alm. UHF-signaler fra tagantennen? Hvis den skal bruges til at fordele signalet fra Kaon modtageren er alle tvunget til at se det samme program.

Ja, du kan modtage DVB-T med den nævnte Kaon model. Jeg håber du er klar over, at det nok er verdens dyreste combimodtager.

Flemming

Hej Flemming tak for svaret...

Hvis vi nu siger at jeg ikke rigtig har noget og skal ud at købe det hele... Hvad ville du så foreslå at jeg købte altså kabler fordelere og det hele?

Kim Brouer



Redigeret af KTB85
Til top
KTB85 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2006 kl. 18:08

 

Hej.

 

Vi vil gerne lave så vi har  6 sat-boxe.

Vi har en parabol og en lnb.

 

Er det en god med nedstående multiswitch eller hvad?

Links: http://www.hometech.com/video/dssmulti.html

 

Vi vil gerne have 6 sat-boxe, skal vi så have 6 lnb? Og hvilke typer LNB skal vi bruge?

Det er den eneste måde vi kan se og skifte program på hver enkelt tv ikke?.

 

Som flemmning sagde Kablet skal være dobbeltskærmet i god kvalitet, men Hvilke type kabel er det? Eller har i link?

 

Kanon Kvr 1100 Combo, Kan man se tegnsprogtolkning på den box?

 

Håber snart at hører fra jer.

 

 

Kim Taasti Brouer.

 

 

Til top
KTB85 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det var mange spørgsmål på én gang, men jeg skal forsøge at svare:

Jeg har forstået det sådan, at du har 5 satellitmodtagere i huset og jeg vil anbefale at du køber en såkaldt multiswitch. De fås i udgaver med udgange til 4 ,6 , 8, 12 og 16 modtagere og du skal altså bruge en med 6 udgange. Derudover skal antallet af indgange også passe til dit behov, altså hvor mange satellitpositioner du ønsker at modtage. Switchen fås også med indgang til din almindelige UHF antenne, så du kan nøjes med ét kabel ind i huset.For hver satellitposition du ønsker at modtage skal du bruge en såkaldt dual LNB  (en LNB med to udgange, den ene har V polarisation, den anden H). Kablet skal være dobbeltskærmet i god kvalitet. Med denne løsning kan alle se forskellige programmer samtidig.

Antenneforstærkeren er formentlig til at fordele alm. UHF-signaler fra tagantennen? Hvis den skal bruges til at fordele signalet fra Kaon modtageren er alle tvunget til at se det samme program.

Ja, du kan modtage DVB-T med den nævnte Kaon model. Jeg håber du er klar over, at det nok er verdens dyreste combimodtager.

Flemming

Hej flemming.

 

Vi vil gerne lave så vi har  6 sat-boxe.

Vi har en parabol og en lnb.

 

Er det en god med nedstående multiswitch eller hvad?

Links: http://www.hometech.com/video/dssmulti.html

 

Vi vil gerne have 6 sat-boxe, skal vi så have 6 lnb? Og hvilke typer LNB skal vi bruge?

Det er den eneste måde vi kan se og skifte program på hver enkelt tv ikke?.

 

Som du sagde Kablet skal være dobbeltskærmet i god kvalitet, men Hvilke type kabel er det? Eller har i link?

 

Kanon Kvr 1100 Combo, Kan man se tegnsprogtolkning på den box?

 

Håber snart at hører fra jer.

 

 

Kim Taasti Brouer.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2006 kl. 13:58

[/QUOTE]

Er det en god med nedstående multiswitch eller hvad?

Links: http://www.hometech.com/video/dssmulti.html

Vi vil gerne have 6 sat-boxe, skal vi så have 6 lnb? Og hvilke typer LNB skal vi bruge?

Det er den eneste måde vi kan se og skifte program på hver enkelt tv ikke?.

Som du sagde Kablet skal være dobbeltskærmet i god kvalitet, men Hvilke type kabel er det? Eller har i link?

Kanon Kvr 1100 Combo, Kan man se tegnsprogtolkning på den box?

Håber snart at hører fra jer.

Kim Taasti Brouer.

[/QUOTE]

Jeg kender ikke de viste switche. Du skal bruge en med mindst 6 udgange og der skal være 4 indgange pr. satelit (LNB) du ønsker at modtage. Er det kun fra en satelit skal du kun bruge én Quattro LNB. Spørg eventuelt hos din lokale forhandler m.h.t. LNBer, switch, kabler og stik.

Jeg ved ikke hvad du mener med tegnsprogstolkning.

Flemming

 



Redigeret af fltk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu