recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lånes Hi8 Kamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLånes Hi8 Kamera

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: Lånes Hi8 Kamera
    Sendt: 05-September-2010 kl. 20:47
Jeg har nogle gamle Hi8 bånd jeg gerne vil have overspillet.. jeg har også et canon UC-X30 kamera.. det virker bare ikke længere Cry

Skulle der være en venlig sjæl som ville udlåne sit kamera i Århusområdet sådan jeg kan få overspillet optagelserne til computer, bare det har et S-Video stik så er det fjong.

Har en 7-8 bånd så det er nok noget der vil kunne strække sig over en weekend eller lign.
Mvh

René
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 21:04
Hej, jeg har et UC7500e, men det har kun AV-out, men har kablet til det.

Bor i Viby J.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 21:16
ok av-out mener du composite? (gul rød/hvid stik?)
Kender ikke lige modellen men går udfra det passer, jeg har eyetv hybrid http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/hybrid08/product1.en.html og den har S-video + video (gul) og lyd rød/hvid input, så den skal kunne gå i dem.

Og viby, ja det er ikke langt når man arbejder i hasselager Wink
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 21:23
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 21:54
ok, jeg har en kollega som lige skulle tjekke hvad hans var, hvis ikke det lige kunne tage Hi8 så vender jeg lige tilbage Smile
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

http://www.canon.com/camera-museum/camera/8mmvc/data/1998-2000/1998_es280.html?lang=eu&categ=crn&page=1998-2000&p=2
Jeps, composite.
nåmen fik rodet lidt med det, dog er kvaliteten meget påvirket af hvad der ligner støj.. ala det man kunne tracke sig ud af på alm vhs.. såvidt jeg kan se er der dog ikke lige justeringsmulighed der hjælper på kameraet.. kan du huske om der er sådan en mulighed?

ellers kan det måske være fordi optagelsen er lavet på et Hi8 kamera og afspillet på et video8 kamera... men researcher lige lidt på det imorgen da jeg har lidt kontakter som måske har forstand på det
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 18:48
Det aner jeg faktisk ikke. :(
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 19:00

Hi8 kan naturligvis kun afspilles på en enhed der er til det, en sådan kan afspille almindelige  Video8 bånd, men ikke omvendt, ganske som S-VHS ikke kan bruges på en standard VHS. Så du skal have fat i noget der er til Hi8.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 19:09
den kan faktisk godt afspille det.. der kommer bare meget ala lodrette "skyggestreger" men det er nok desværre fordi optagerkameraet var Hi8 og afspilleren er video8..
Mvh

René
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 20:16
rhsin

jeg trå nok  hvis jeg husker rigtig  at jeg har en Sonny HI8 kammera den er i esbjerg , så hvis du får brug for den sender du bara PM

Redigeret af sani - 06-September-2010 kl. 20:17
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

rhsin

jeg trå nok  hvis jeg husker rigtig  at jeg har en Sonny HI8 kammera den er i esbjerg , så hvis du får brug for den sender du bara PM
tak for tilbuddet, jeg har lige nogle muligheder jeg prøver at trække på først.. det er jo lidt langt væk, men har det lige i baghånden Smile
Mvh

René
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg har nogle gamle Hi8 bånd jeg gerne vil have overspillet.. jeg har også et canon UC-X30 kamera.. det virker bare ikke længere Cry

Skulle der være en venlig sjæl som ville udlåne sit kamera i Århusområdet sådan jeg kan få overspillet optagelserne til computer, bare det har et S-Video stik så er det fjong.

Har en 7-8 bånd så det er nok noget der vil kunne strække sig over en weekend eller lign.
Hej rhsin, hvis din konvertering skal være optimal, så få fat i en afspiller som har TBC som de gamle sony modeler EV-S3000 - 5000 - 7000 mener dog ikke nogen af dem har framed TBC "Frame Synchronizer" som vil være et klart plus at have, der skal man over i en prof. maskine.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu