Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
folp
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
|
Sendt: 07-September-2010 kl. 16:57 |
Jeg har også en gammel sony digital optager, der er bagudkompitabel med Hi8, men bor i Fredericia.
|
MVH Frank Pedersen
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 08-September-2010 kl. 14:31 |
Tak for jeres indlæg og de flinke mennesker som både har udlånt udstyr, og tilbudt at låne udstyr alle tiders
Lige pt er jeg i venteposition da jeg har sendt erfaringerne videre til en som skulle vide hvad han skanner om, og inden jeg (forhåbentligt) hører nogle ideer afventer jeg derfor lige hvad jeg gør.. da det som sagt må være mest optimalt at finde et så nyt kamera som muligt der kan afspille Hi8 men som også har en S-video overførselsmulighed.. men som sagt.. jeg venter lige på svar fra en.
|
Mvh
René
|
 |
ploft
Ny bruger
Oprettet: 23-September-2010
Sted: Danmark
Point: 2
|
Sendt: 23-September-2010 kl. 18:59 |
Hej - beklager jeg sådan hi-jacker din tråd, men står i nøjagtig samme situation, kan dog godt nøjes med det alm. av-kabel. Har et Hi8 bånd liggende fra et gammelt kamera jeg ikke har længere.
Så hvis der nogle af de søde mennesker derude, der er villig til at låne en maskine ud, så lytter jeg gerne med :-)
Bor i øvrigt også i Viby J (Århus)
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 23-September-2010 kl. 21:10 |
Var det et Hi8 kamera eller Video8?
|
|
 |
ploft
Ny bruger
Oprettet: 23-September-2010
Sted: Danmark
Point: 2
|
Sendt: 23-September-2010 kl. 21:33 |
Et Hi8 (står der på båndet dét er) et TDK pal Hi8 Super HME bånd :-)
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 23-September-2010 kl. 21:45 |
Jo, men Video8 kameraer bruger også Hi8 bånd, derfor jeg spurgte. :)
Mit gamle kamera er nemlig ikke Hi8, men det står på båndene.
|
|
 |
folp
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
|
Sendt: 30-September-2010 kl. 14:45 |
bor stadig i Fredericia.
|
MVH Frank Pedersen
|
 |
abadabadoo
Bruger
Oprettet: 19-Juli-2007
Point: 97
|
Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 13:29 |
Hej. Jeg har et Sony video kamera der kan overspille båndene digitalt til PC el. DVD optager/brænder. Jeg bor i Horsens og kommer dagligt til Århus. Jeg er lidt ked af at låne den ud men vi kan snakk om det.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 11:18 |
abadabadoo skrev:
Hej. Jeg har et Sony video kamera der kan overspille båndene digitalt til PC el. DVD optager/brænder. Jeg bor i Horsens og kommer dagligt til Århus. Jeg er lidt ked af at låne den ud men vi kan snakk om det. |
er det Hi8?, jeg vil helst låne i nærområdet hvor det er til at kunne komme til at aflevere personligt da jeg som altid passer ret godt på det grej jeg har mellem hænderne.. men århus ville da passe fint
|
Mvh
René
|
 |
abadabadoo
Bruger
|
Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 03:46 |
Det er et D8 camera jeg har. Den afspiller så vidt jeg husker perfekt Hi8 signal digitalt og der er indbygget TBA så billedet bliver helt roligt. Jeg har brugt kameraet til at overspille mange analog bånd til digitalt. Det er også meget lettere at redigere optagelserne når de er overspillet digitalt. Jeg bor i Horsens og arbejder i Århus midtby.
|
 |
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
|
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 22:45 |
Hej
Jeg står i samme situation som René. Mit high end Canon HI8 camera, virker heller ikke mere. Og jeg har 11 90min bånd med optagelser af børnene fra da de var små.
Men jeg er lidt i tvivl om, hvad der kræves af pc udstyr og programmer, for at kunne kopiere HI8 bånene til HD'en på pc'en.
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
abadabadoo
Bruger
|
Sendt: 06-Januar-2011 kl. 23:20 |
Der kræves ikke det store af PC'en. En normal P4 kan gøre det, det kræver bare at der er FireWire indgang i PC'en. Hvis du sender mig båndene og en HDD så kan jeg overspille dem på HDD eller jeg kan overspille dem direkte på DVD'er.
|
 |