recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Længde på DisplayPort kabel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Længde på DisplayPort kabel?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Længde på DisplayPort kabel?
    Sendt: 14-Juni-2022 kl. 16:26
Er det noget med, hvis man forbinder sine skærmen mellem GeForce GFX kort og skærm med et DisplayPort kabel, så må det helst ikke være over 2m langt for at få bedst kvalitet?

Eller er det mig der er totalt fatsvag og husker forkert?
          
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 17:12
Det er nok det sidste.LOL

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2022 kl. 20:13
Med et passivt kabel kan du regne med 4k op til 2 meter, og 1080p op til 15 meter. Til lange træk ville jeg bruge et aktivt kabel uanset opløsning.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 11:07
Tak Flemming LOL

@Kasper J
Passiv og aktivt kabel? Hmm kan du hjælpe mig lidt? Hvad skal jeg købe? Jeg har brug for 2x DisplayPort kabler på 3 meter begge to.



Redigeret af ladiesman217 - 15-Juni-2022 kl. 11:10
          
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:



Nej det er et passivt kabel. At kablet er aktivt betyder, at det har indbygget forstærkning af signalet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 11:43
Tak for svar.

Kan du linke til et aktivt DisplayPort kabel så?
          
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

....
Passiv og aktivt kabel? 
Lidt info om forskel:
https://blog.tripplite.com/whats-the-difference-between-passive-and-active-displayport-adapters

"How to Tell if a DisplayPort Adapter is Active or Passive" Wink
Mvh. JørgenT
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 12:04
Er der ikke bare en der kan være venlig at linke til et aktivt DisplayPort kabel, der kan købes fra dansk webshop?

Det skal bare have DisplayPort stik i begge ender, så kan ikke se, om det er aktivt eller passivt.


Redigeret af ladiesman217 - 15-Juni-2022 kl. 12:08
          
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 12:14
Hvis du kender opløsningen på det du skal bruge kabelet til, findes der på samme webshop en fin forklaring og skema over de forskellige typer displayport kabeler. 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 13:11
Hej Munch

Tak for det - men mit problem er, at det skal være til 4K skærm, men når kablet skal være på 3 meter, så har jeg hørt at man mister kvalitet, hvis ikke det er et aktivt kabel.

I det skema du linker til, kan jeg vel ikke se om kablet er aktivt eller passivt? Cry
          
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hej Munch

Tak for det - men mit problem er, at det skal være til 4K skærm, men når kablet skal være på 3 meter, så har jeg hørt at man mister kvalitet, hvis ikke det er et aktivt kabel.

I det skema du linker til, kan jeg vel ikke se om kablet er aktivt eller passivt? Cry
Du kender vel opløsningen i 4k, ikke? Den er 3840 x 2160 og det kan du så se i skemaet hvilket kabel. 
Om det er aktivt eller passivt kan jeg ikke finde til dig. Men kablerne står med 1. 2. Osv og det er det der tæller må man formode. Du skal bare finde opløsningen. Og om det er HDR og hvilken farvemætning.


Redigeret af Munch - 15-Juni-2022 kl. 13:23
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2022 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hej Munch

Tak for det - men mit problem er, at det skal være til 4K skærm, men når kablet skal være på 3 meter, så har jeg hørt at man mister kvalitet, hvis ikke det er et aktivt kabel.

I det skema du linker til, kan jeg vel ikke se om kablet er aktivt eller passivt? Cry
Du har helt ret, men jeg mener faktisk at den maximale længde faktisk kun er 2m. med 4K, men er ikke helt sikker.

Men du skal finde et kabel som har, eller med “signal regenereret” det er er at aktiv kabel
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu