recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Længde på højttalerkabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLængde på højttalerkabler

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Willer Willer skrev:

Opbevarer dem gerne for dig indtil du er tilbage

Underligt egentlig at man ikke kan bestille dem i Hvid Steinway lak. Men måske man kan hvis man spørger pænt?

Hans - jeg tror det er lidt tanken om at jeg føler mit anlæg "fortjener" kabler af en hvis kvalitet - uden at det skal være vildt. Men ja, jeg er også selv i tvivl om at jeg kan høre forskel på goe gamle Haralds og så WyreWizard f.ek.s. Men det finder jeg jo først ud af når jeg har kablerne mellem hænderne. Så hellere beslutte mig for et og blive glad for det end at købe 5 forskellige og så bagefter købe igen. Vil sikkert ikke kunne bedømme det endnu alligevel da både forstærker og højttalere er helt nye og slet ikke er spillet til endnu.

Det var pænt af dig...
Man kan godt få dem i hvid højglans, de bliver bare ikke lakeret på Steinways flygelfabrikker - hvor de bliver det henne ved jeg ikke. Men muligt det er det... Og for +30% kan du få dem i lige den finish du vil, de kan endda matche dit TV-møbel f.eks. eller dit sofabord...

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 14:19

Opbevarer dem gerne for dig indtil du er tilbage

Underligt egentlig at man ikke kan bestille dem i Hvid Steinway lak. Men måske man kan hvis man spørger pænt?

Hans - jeg tror det er lidt tanken om at jeg føler mit anlæg "fortjener" kabler af en hvis kvalitet - uden at det skal være vildt. Men ja, jeg er også selv i tvivl om at jeg kan høre forskel på goe gamle Haralds og så WyreWizard f.ek.s. Men det finder jeg jo først ud af når jeg har kablerne mellem hænderne. Så hellere beslutte mig for et og blive glad for det end at købe 5 forskellige og så bagefter købe igen. Vil sikkert ikke kunne bedømme det endnu alligevel da både forstærker og højttalere er helt nye og slet ikke er spillet til endnu.

hehe, lidt ligesom man gerne betaler > kr. 10,- for ½ liter vand, når flasken og etikette ser lækker og indbydende ud , kender det godt (køber dog aldrig vand på flaske herhjemme).

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2009 kl. 22:25

Et supplerende spørgsmål. Umiddelbart er jeg af den opfattelse at kablerne til de to fronter + center bør være af samme længde.

I mit setup skal der skal bruges ca. 9 meter til den ene front. Til den anden kunne jeg egentlig klare mig med 3 meter.

Hvad vil der ske hvis man bruger kabler af forskellige længder til de to fronter? Vil der overhovedet være en hørbar forsinkelse ved 3 vs. 9 meter?

Vil min Pioneer SC-LX81 kunne korrigere selv for kabler af forskellig længde ved sit autosetup, eller tager dette ikke højde for den slags?

Læser man f.eks. denne tekniske forklaring, burde det ikke have nogen praktisk betydning overhovedet med forskellige længder i den størrelsesorden: http://www.trueaudio.com/post_007.htm

Redigeret af Willer - 19-Maj-2009 kl. 22:28
Kristian
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 00:25

Et supplerende spørgsmål. Umiddelbart er jeg af den opfattelse at kablerne til de to fronter + center bør være af samme længde.

I mit setup skal der skal bruges ca. 9 meter til den ene front. Til den anden kunne jeg egentlig klare mig med 3 meter.

Hvad vil der ske hvis man bruger kabler af forskellige længder til de to fronter? Vil der overhovedet være en hørbar forsinkelse ved 3 vs. 9 meter?

Det betyder intet.

Vil min Pioneer SC-LX81 kunne korrigere selv for kabler af forskellig længde ved sit autosetup, eller tager dette ikke højde for den slags?

Det er ikke kabellængden som er afgørende, elektroner bevæger sig med ca. lysets hastighed +/- et par kilometer i sekundet.

Det er afstanden imellem lytteposition og højttalere som kan give forskel i lyden, det korrigerer man så via autosetup, dem som har gode ører justerer det selv/efterjusterer autosetup.

Læser man f.eks. denne tekniske forklaring, burde det ikke have nogen praktisk betydning overhovedet med forskellige længder i den størrelsesorden: http://www.trueaudio.com/post_007.htm

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2009 kl. 19:11
Tak for svaret Hans. Så spare jeg da nogle meter kabel til den anden front og center.
Kristian
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu