recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Load tider på Blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLoad tider på Blu-ray afspiller

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Emne: Load tider på Blu-ray afspiller
    Sendt: 15-Juni-2008 kl. 12:09

Hej alle...

Jeg er seriøst på udkig efter en blu-ray afspiller, men er kommer i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Derfor spørger jeg lige nogen af jer til råds.

Mit budget ligger op mod 3500 kroner. Men jeg har dog et væsentligt krav. Nemlig load tider.
Lige nu har jeg en Sony HDD optager, som har en opstarstid på ca. 45 sekunder - først derefter er den klar til en dvd...og det er aaalt for lang tid.

Hvad har I af erfaringer med jeres egne blu-ray afspillere? hvor lang opstarts- og load tid har de og hvad kan I anbefale?

Redigeret af wicca - 15-Juni-2008 kl. 12:09
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Point: 1564
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 12:18
Du har vel set fælleskøbet her på recordere? Det må være det, som du skal kigge på.
+ 70 positive handler!
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 12:20
Har selv en Ps3 og er udemærket tilfreds. Den har vist en væsentlig kortere opstartstid end de dedikerede BR-afspillere. Den er ikke helt så lydsvag, men mig generer det ikke. Ulempen er helt klart, at den betjenes ved Bluetooth og ikke IR.
+ 70 positive handler!
Til top
Carsten Selleri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 12:55
De nye Pioneer afspillere skulle være rekord hurtige
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 13:22
BD30'eren skulle have en opstartstid på ca. 20 sek. (fra du starter den til drevet er åbnet) og være ca. 40 sek. om at loade en Bluray film.
Det skulle være en af de hurtigste standalone afspillere der er lavet da de fleste ældre skulle have en opstart på 30-50 sek. og nogle skulle være op til 2min. om at loade filmene.
Så kan man jo håbe på at BD50 (nuværende fælleskøb) er hurtigere end BD30 men der går lige et par dage endnu før vi finder ud af det.

PS3 skulle dog være den absolut hurtigste afspiller til at loade filmene. Men hvor lang opstarstid den har er jeg ikke klar over.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 13:26
PS3'en er i hvert fald væsentligt hurtigere end BD30. Den accepterer skiven (eftersom den ingen skuffe har) med det samme og så er man et par tryk væk fra at få skiven til at loade. Ingen standalone afspillere jeg har hørt om kan følge med der. Sammenlignet med min EP30 er det som nat og dag.
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 13:27

Ps3'eren er vold hurtig.. Går ikke mange sek, før man er klar til film

Har kun prøvet den og en Samsung (kan ik huske modellen). Så den i Fona. Snak lige om pinlig pause da den skulle starte filmen.. Daaaaaaaaaaaaaaamn, det tog lang tid..

Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 19:46

Tak for svarene indtil nu.

Da mit budget ikke er så stort, vil mit valg formentlig falde på Samsung BD-P1400 eller BD-P1500, Sony BDP-S300 eller BDP-S500, Panasonic DMP-BD30 eller DMP-BD50 (fælleskøbet) eller en Playstation 3.

Men det er meget få anmeldelser, som beskriver opstarts- og loadtider. Kan jeg ikke lokke jer som har en af ovenstående blu-ray afspillere til at lave en test på jeres og tage tid på opstart og load??

Redigeret af wicca - 15-Juni-2008 kl. 19:46
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 20:20
Nu ved jeg ikke præcic hvornår man starter og stopper tiden for at checke loadtiden. Men har lige tændt min ps3, så den var klar. Satte en blu-ray i dyret. Fra den nappede den  (der er jo ingen skuffe) til første billede var på skærmen gik små 30 sekunder
+ 70 positive handler!
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 20:22
Og fra jeg tænder ps3'eren til menuen er klar går der godt 15 sek
+ 70 positive handler!
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Men jeg har dog et v�sentligt krav. Nemlig load tider.

Jeg er enig i at lange load-tider er møg-irriterende - men du burde altså overveje andre væsentlige krav fx hvilke lydformater den kan decode, hvilken profil den skal have, evnen (eller manglen på samme) til dvd-afspilning. Loadtiden bør komme langt nede på listen over krav.
Til top
meta Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2008 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af wicca wicca skrev:

Men jeg har dog et v�sentligt krav. Nemlig load tider.

Jeg er enig i at lange load-tider er møg-irriterende - men du burde altså overveje andre væsentlige krav fx hvilke lydformater den kan decode, hvilken profil den skal have, evnen (eller manglen på samme) til dvd-afspilning. Loadtiden bør komme langt nede på listen over krav.

Ja, hvem pokker gider se på et ringe billede eller ikke kunne udnytte lydmulighederne på sit anlæg bare fordi det skal gå stærkt

Der bør kun være to muligheder med budgettet imo: Fælleskøbet eller en ps3

+ 70 positive handler!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu