|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BowieCool ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
![]() Sendt: 19-Juli-2009 kl. 20:12 |
Hvorfor er det egentlig, at det skal ta så LAAAAAAANG tid at loade en bluray film ? Er det helt umuligt, at lave en bluray-afspiller, der er ligeså hurtig som en dvd-afspiller ? Vi skriver da trods alt år 2009 |
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er jo en god del flere data på en BD, så det kan tage sin tid, det kommer an på disken, nogen loades hurtigere end andre, så det tager den tid det nu engang gør. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() |
Men det virker meget merkeligt man ikke bare kan lave en funltion at den starter film-streamet direkte... Det burde da vel ikke være så svært? Nu har jeg godtnok endnu ikke rodet med Blueray pga husbyggeri. Men hvis man kunne sætte maskinen til bare at afspille videostreamet burde det vel ikke tage 10sekunder????? |
|
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
Køb en Oppo - den starter lige så hurtigt som en dvd
![]() ![]() |
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Det har ikke noget med mængden af data at gøre. Der skal kun startes en menu eller lign op. Det er afhængig af afspilleren. Jeg har selv en Sony og det tager lang tid. til min søn købte vi den billige i Elg. og den er lagt hurtigerer til at starte BD film op. |
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
Jeg har skam også film der starter på no time - men når filmen skal startes er der loadtime. Så det er et spørgsmål om hvornår man vil have loadtiden. Prøv fx med POTC - den skal loade hele to gange bare før du får en menu. |
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
DRM systemet på HD-DVD og Blu-ray er for langt de fleste titler det samme - AACS. Dertil så har studio'erne mulighed for at bruge BD+, mig bekendt er det kun FOX der bruger det til at beskytte indhold. Den overlegne kapacitet på Blu-ray har tilgengæld vist sig rigtig nyttig. Højere bitrate = potentiel bedre kvalitet og mulighed for lossless lydspor.
|
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
![]() |
Det afhænger voldsomt af afspilleren. Den NAD jeg benytter PT er væsentlig hurtigere end den Denon DVD der står ved siden af. Og skal jeg så have gang i HD DVD (EP30), så er jeg da først ved at falde i søvn. Så "the bottom line"; hos mig er BD afspilleren hurtigere end alle de andre |
|
![]() |
|
agger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1222 |
![]() |
hej jer der siger at en blu ray loader in no time , prøv batman dark nights og så vil i ikke sige det tager no time. jeg tror det er filmen og ikke maskinen ??????. hilsen agger Redigeret af agger - 21-Juli-2009 kl. 23:18 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |