|
Loddekolbe |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Marts-2012 kl. 20:09 |
|
Jeg skal til at lodde en smule, i første omgang bare kabler og stik, men går det godt vil jeg prøve at give mig i kast med list større projekter med elektronik.
Da jeg ingen erfaring har med at lodde står jeg også lidt på bar bund mht. hvilke kolbe jeg skal vælge. Har fået fingrene i en Ralt LT 540 40w som jeg intet kan finde om på nettet samtidig med at den ikke virker super god, spidsen har også problemer med at blive varm også, så skal skiftes. Mine overvejelser går derfor på at anskaffe en god kolbe til at starte med, hvilket forhåbentlig også bidrager til at mit projekt vil gå bedre. I den forbindelse kan jeg forstå at Weller er det bedste, og har på den baggrund fundet denne hos Harald http://www.harald-nyborg.dk/p5882/weller-loddestation-whs-40. Bør jeg beholde den Ralt og købe ny spids eller vil en ny, evt. Weller, være et bedre valg?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Weller laver alt fra lort til godt. Den du har kig på der hører mest til i den første kategori. ersa er den bedste, men det koster også lidt, en af mine lidelsesfæller har sådan en karl her, den er simpelthen uovertruffen. Billigere modeller kan nok også gøre det. Jeg har selv en gammel Weller som denne. Fordelen ved Weller stationerne af magnastat typen (eller bedre) er at du har rimeligt styr på temperaturen og at du altid kan få nye spidser til dem. Min loddestation er over 20 år gammel - købte den som "godt brugt" for 12 år siden og den har været brugt til meget forskelligt. Et mellemalternativ kunne være en som denne. Jeg har prøvet dem og de er rimelige, men smid lige lidt penge efter nogle forskellige spidser, så du har til en årrække. Klaus ("batterielektrikker") Redigeret af KlausDM - 13-Marts-2012 kl. 20:34 |
||
![]() |
||
Irenicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
|
Holder mig fra den, ingen grund til at skifte møg ud med møg. Det er nogle interessante links du smider. Tysk er ikke og bliver nok aldrig min stærke side, men kan de passe at de ikke sender til DK?
|
||
![]() |
||
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
|
Her er masser af loddestationer - slaraffenland for GDSF (Gør Det Selv Freaks)
Redigeret af pdrhan - 13-Marts-2012 kl. 20:46 |
||
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
||
![]() |
||
|
Har luret på siden, især siden Nørrebro ikke er længere end en cykeltur væk. Problemet er blot at jeg har svært ved at sortere sten fra guld, og google lader mig i stikken. Om ikke andet kan jeg se at de har fået en af den omtalte Weller magnestat.
|
||
![]() |
||
|
Hvad med de billige Ersa her: http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=6075_6057_6059
prisen på 60 og 80 watt er under hvad den billige Weller koster, kan en 80w løfte hobby byrden tilfredsstillende?
|
||
![]() |
||
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
|
Jeg ville klart vælge en Metcal loddestation, den koster måske lidt mere, emn den er god, RIGTIG god, de fået i mange forskellige prisklasser fra omkrin 1100 og op til 7-8000
Denne her ville være den jeg ville vælge hvis jeg skulle have en ny loddekolbe
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |