recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lodret streg på min plasma skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLodret streg på min plasma skærm

 Besvar Besvar Side  <12345 16>
Forfatter
Besked
Cenobite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af akerman akerman skrev:


Så kan man jo rykke leverandøren - eller finde en anden.


Som jimmi siger, så nej, man kan ikke bare lige finde en anden leverandør. Producenten skal jo betale for reparationen, så de bestemmer hvor resevedelene skal leveres fra. Det er jo ikke værkstedet der skal betale for en garanti reparation.
Og der bliver skam også rykket ved leverandøren, men først når leveringsfristen er overskredet, og det er igen forskelligt. Nogle har kort leveringsfrist, hvorefter man kan søge RMA. Men igen hvis man søger RMA, så er det ikke værkstedet der hæfter for nyt apparat til kunden, men producenten, dvs de skal godkende en RMA først.

Oprindeligt skrevet af akerman akerman skrev:


Derudover så kan man også sørge for at informere kunden hele tiden - så går det ofte lettere.


Der står intet i vejen for at kunden altid kan ringe og spørge til status. Men jo jeg kan godt se hvad du mener, og det er da også den idielle løsning, men hvis man skulle ringe rundt og informere kunder om, at deres apparat -stadig- venter resdel (eller hvad status omend måtte være) så ville det tage så meget tid, at jeg er sikker på du som kunde, er bedre tjent med at vi bruger tiden på rent faktisk at løse problemerne.
Der findes også værksteder hvor butikkerne/kunder kan logge ind på en hjemmeside og se hvad status er.
Og på trods af det, er der stadig nogle som ikke er tilfredse. Folk forventer alverden fordi de har købt et produkt til 10.000 kroner eller mindre. Hvis de havde betalt 50.000+ kan jeg forstå der er højere forventninger, men til den pris de har betalt, får de altså ikke en kongetrone og en pude med sølvbånd.


Redigeret af Cenobite - 16-November-2007 kl. 09:56
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 12:22
Jeg får mit PX70 tilbage fra Powermill Køge i dag (burde jeg i hvert fald:)), og selvom jeg jo ikke ved endnu om de faktisk har udbedret fejlen (de har skiftet mainboard, så de har vel ment, noget var galt...), så er jeg positivt overrasket over reparationstiden. Mit TV blev afhentet i slutningen af oktober (mener det var den 29.), sagen oprettet den 30., reservedel bestilt hjem og repareret, afsluttet den 9. november. At de så ikke kontakter mig når det er færdigt om fredagen, hvilket gør at jeg først kan ringe til dem og høre ad mandagen efter, og så få mit TV tilbage her i dag, det er lidt surt. Havde de kontaktet mig fredag, kunne de måske have leveret det mandag? (Jeg havde ikke selv mulighed for at modtage det onsdag som de ellers tilbød). Men.. hvis fejlen er rettet når jeg får det igen, så er jeg meget tilfreds med deres service.
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 20:18

Jeg må sige jeg er noget forundret over mange af ovenstående indlæg, man skulle næsten tro denne dialog fandt sted mellem mig og en flok stor aktionærer i Panasonic ...

Man skal jo altid huske at en fejlprocent på 20 % efter 20/80 reglen giver 80 % tilfredse kunder, hvorfor et udsagn om jeg er meget tilfreds med mit TH-42PX70 helt sikket kan være korrekt.

Jeg vil lige tillade mig at slå fast, at ansvaret for produktet og den påvirkning dette må have af miljøet / forbrugeren er i henhold til international produktsansvars lovgivning altid producentens, herunder hører også ansvaret for fastlæggelse af retningslinier for reparation af produktet, idet producenten også har produktansvaret på et produkt efter en reparation.

Ovenstående ansvar er i den sidste ende også årsagen til det faktum, at Panasonic i dette tilfælde har forhåndsgodkendt repationen samt indvilliget i, at betale for reparationen hvilket de nok ikke vil have gjort, såfremt det var dem uvedkommende.

Panasonic har altså magten til at fortælle powermill, at der skal strammes op såfremt de mange udsagn om utilfredstillende service er korrekte...

Men desværre oplever vi danskere efter min mening alt for ofte, at vores begrænsede befolkningstal skaber dårligere garanti betingelse end i de store europæiske lande...hvilket man kan læse i Panasonic garanti betingelse.

Ovenstående er måske også en del af årsagen til en del af de store producenter af elektroniske produkter i mange tilfælde ikke til fulde understøtter det danske sprog i såvel menustruktur / betjeningsvejledninger. 

Vi må desværre konstatere at Panasonic på trods af deres generelle høje kvalitet på deres produkter er en blandt mange producenter, som ikke til fulde har valgt at understøtte det danske marked på alle ovenstående områder. Denne påstand kan du meget simplet eftervise med en brevvægt......

Resultatet at ovenstående test vil vise at vægten på den dansk betjeningsvejledning udgør vel ca. 30 % af vægten på den engelsk sproget betjeningsvejledning, men prisen er desværre ikke tilsvarende reduceret på det danske marked, hvilket bekræftes af den store debat i dette forum vedrørende indkøb af fladskærme fra især tyske internet forretninger ha ha

 



Redigeret af Puma - 16-November-2007 kl. 21:37
Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af jimmil jimmil skrev:


Så du siger altså at Powermill er lang tid om deres reperationer, men samtidlig at Elgigantens service værksted er hurtige til det. Nu er det jo sådan at det er Powermill der reparerer for Elgiganten så hvor er det lige du vil hen med det? Iøvrigt er Panasonic typisk et sted imellem 3uger og 2 måneder om at levere deres plasma paneler, så jeg mener på ingen måde det kan være Powermills skyld.



Undskyld oh store orakel, men nu er det så sådan at jeg tilfældigvis ligger inde med en kvittering fra Strax Service i Tåstrup (nu InfoCare), der viser at mit produkt er repareret der - så ja, jeg vil faktisk derhen med det at det gik fantastisk hurtigt, og at det ikke er powermill. Så stop nu med at spille så popsmart og skrive en masse om noget du åbenbart ikke ved noget om, bare fordi Powermill er dine homeboys..
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 10:05
Så fik jeg sat mit TV til igen.

1) Retention problemet er der stadig. Ser umiddelbart ud til at være præcis det samme.

2) Alle billeder er hævet ca. 3 centimeter fra bunden - dvs., der er sort på alle TV-kanaler, AV-kanaler etc. i de nederste 3 cm af skærmen.

Ja... mit gode indtryk af Powermill blev gjort til skamme. De er måske (nogle gange) hurtige nok, men de har så ikke fixet problemet, til gengæld har de skabt et nyt. Flot flot.

Hvad er reglerne nu - kan jeg kræve et nyt TV da de har haft det til rep een gang, eller må de reparere på det igen?

Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 10:20
Jeg vil nok sige at du godt kan regne med en del retention de første 200 timer, f.eks. havde jeg også i starten retention efter scoretavlen når der var landskamp   

Men den der med de 3 cm, den ved jeg ikke helt med - men så vidt jeg ved, så kan man først kræve nyt produkt når det har haft den samme defekt tre gange?
Til top
jimmil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af jhauerslev jhauerslev skrev:

Oprindeligt skrevet af jimmil jimmil skrev:


Så du siger altså at Powermill er lang tid om deres reperationer, men samtidlig at Elgigantens service værksted er hurtige til det. Nu er det jo sådan at det er Powermill der reparerer for Elgiganten så hvor er det lige du vil hen med det? Iøvrigt er Panasonic typisk et sted imellem 3uger og 2 måneder om at levere deres plasma paneler, så jeg mener på ingen måde det kan være Powermills skyld.



Undskyld oh store orakel, men nu er det så sådan at jeg tilfældigvis ligger inde med en kvittering fra Strax Service i Tåstrup (nu InfoCare), der viser at mit produkt er repareret der - så ja, jeg vil faktisk derhen med det at det gik fantastisk hurtigt, og at det ikke er powermill. Så stop nu med at spille så popsmart og skrive en masse om noget du åbenbart ikke ved noget om, bare fordi Powermill er dine homeboys..

Du kunne jo prøve at google "fusion powermill infocare" og se hvad du får frem. Jeg skriver hermed Popsmart på visitkortet

 

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af jhauerslev jhauerslev skrev:

Jeg vil nok sige at du godt kan regne med en del
retention de første 200 timer, f.eks. havde jeg også i starten retention efter
scoretavlen når der var landskamp   

Men den der med de 3 cm, den ved jeg ikke helt med - men så vidt jeg ved,
så kan man først kræve nyt produkt når det har haft den samme defekt tre
gange?


Mit TV har kørt i langt over 200 timer, er købt i august... og Panasonic siger,
der er fejl i TV'et, og Powermill konstaterer en fejl og skifter mainboard -
det må vel betyde at de er enige i, at der er noget galt. Og så leverer de et
TV tilbage med flere fejl end da jeg afleverede det....
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 22:28
er der nogen pixels i de nederste 3 cm eller har de rent fysisk rykket panelet opad inde bagved glasfronten?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2007 kl. 01:59
Der er sikkert pixels. Jeg er lidt ligelad, tv'et skal tilbage og fixes eller jeg
skal have et nyt :)
Til top
jimmil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2007 kl. 07:00

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Der er sikkert pixels. Jeg er lidt ligelad, tv'et skal tilbage og fixes eller jeg
skal have et nyt :)

 

Er det 3 cm af billedet der mangler i bunden eller er det selve billedet der er rykket 3cm op?    hvis selve billedet er rykket op lyder det som et mainboard fejl. (evt en software update) hvis der mangler 3 cm i bunder er det  panalet der er def. eller evt en af sokklerne der skal renses

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2007 kl. 10:25
Jimmil, de har lige skiftet mainboard, står der på reperationssedlen. Pointen var, at jeg skulle slippe af med retention. Den er der stadig, og jeg har så det problem. Der mangler 2-3 cm af billedet. Undertekster bliver fx. skåret.

Uanset hvad er det satme pinligt og dårligt af Powermill. Tester de slet ikke deres TV før de sender dem retur, selvom der står at de har testet det?!! Geez.... ringer til de amatører på mandag så snart jeg kan.

Redigeret af Simon R. - 18-November-2007 kl. 10:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu