|
Loftbeklædning |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MortenAR ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2020 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Februar-2020 kl. 19:41 |
Jeg er startet på projekt hjemmebiograf i kælderen og står nu med det første spørgsmål (der kommer sikkert flere). Hvad skal på loftet? Pt. består det af rå beton, så der skal nogle plader på af en eller anden slags, men hvilke? Håber, der er nogle, der har nogle vise ord
![]() |
|
![]() |
|
Eeyore ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor tykt kan du lave det? En ramme fyldt med rockwool, beklædt med stof og så troldtekt giver en god dæmpning. Jo tykkere du kan lave det, des bedre og længere ned i frekvens dæmper det. Det giver også mulighed for at installere spots og atmos højtalere i loftet. Hvis loftet skal være sort eller en anden farve, vil jeg anbefale at købe troldtekt'en indfarvet. Det er meget svært at male ordentligt selv pga. strukturen.
Redigeret af Eeyore - 29-Februar-2020 kl. 20:21 |
|
![]() |
|
MortenAR ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2020 Status: Offline Point: 3 |
Der er ikke ret højt til loftet, så vil helst ud i nogle plader, der kan sættes direkte på loftet.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
Eeyore ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Almindelige troldtekt plader fås fra 25mm tykkelse, men det vil blive meget svært at skrue den direkte i et betonloft da deres skruer ikke er beregnet til det. Så du skal lave en forskalling at skrue det op i. Du kan flyde forskallingen med Rockwoll og stof over, eller du kan købe Troldtekt akustik Plus som har rockwoll monteret på bagsiden. Tykkelsen fås fra 43mm (25+18) og opefter.
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5041 |
Har set man kan klæbe Rockfonplader direkte på betonloft med speciallim.
|
|
![]() |
|
Kim Dahl ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Status: Offline Point: 309 |
Er stoffet til at holde isolering på plads eller har det andre egenskaber?
|
|
Mitsubishi HC4900
Panasonic BD30 Onkyo TX-SR805 |
|
![]() |
|
Det er både for at holde det på plads og for at forhindre fibre i at sprede sig i rummet.
|
|
![]() |
|
madsklit ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
Du kan sagtens lime pladerne op, sørg for at fjerne eventuelt løst støv, tag en støvsuger og støvsug loftet så du sikker,
også følg den her vejledning https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/denoteit.com/danalim/55cc5d74e4b07dd1f076d2c4/3_opsætningafRockfonakustikplader-dk.pdf
|
|
![]() |
|
madsklit ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-September-2010 Status: Offline Point: 140 |
linket fejler find vejledning her https://www.danalim.dk/Saadan-goer-du
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5330 |
![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
jonit ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 219 |
Jeg har rigtigt gode erfaringer med troldtekt i min kælderBIO, super god dæmning af rummet.
se link til min bio. Redigeret af jonit - 10-Marts-2020 kl. 18:00 |
|
Jonit... , Se mere her...
Min Bio |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |