recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Loftbeslag til Optoma HD200x?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLoftbeslag til Optoma HD200x?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Emne: Loftbeslag til Optoma HD200x?
    Sendt: 13-April-2010 kl. 23:58
Hej med jer.

Jeg er på udkig efter et loftbeslag til min Optoma HD200X. Jeg har i dag modtaget et beslag fra Av-Cables.dk, nemlig dette:

Men jeg burde nok have valgt at betale lidt mere og gå efter kvalitet (eller noget mere målrettet), for de medfølgende skruer passede ikke i projektoren.
Derfor søger jeg nu et loftbeslag som kan bruges til HD200X eller HD20 (jeg går ud fra at dette er samme beslag?). Der må da næsten være nogen derude som har en Optoma hængende i loftet?

På forhånd tak,

Bony

Redigeret af bony - 14-April-2010 kl. 00:53
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 01:24
Jeg har min Optoma 800x hængende i et Vogel beslag, og det virker meget fint.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 07:19
Jeg har en HD20 og du skal være opmærksom på, hvor langt over overkanten af lærred, du skal hænge projektoren. Ved 3,5 m mellem projektor og lærred, skal projektoren hænge ca. 20 over lærred. Da mit lærred går langt ned, skulle jeg hænge min projektor 50 cm fra loftet, så derfor valgte jeg et væg besslag: http://www.av-cables.dk/vaegbeslag/projektor_ophaeng/projektor_vaegbeslag/vogels_epw_6565_projektor_vaegophaeng_2928_da.html
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 10:27
Min HD65 hænger også i et Vogel beslag, og det fungerer rigtig godt. Det er en ældre model, men designet er stort set identisk med den her http://www.av-cables.dk/vaegbeslag/projektor_ophaeng/projektor_ophaeng_xl/vogels_ppc_130_projektor_ophaeng_300_392_mm_2922_da.html
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 15:48
Jeg har oss Optoma HD20 hængende i et Vogels beslag.
Ved ikk om den er udgået, men de har da denne her:
Jeg har lidt over 5,5 m, og både projektor og lærred sidder så tæt på loftet de nu kan. Sådan her:

Go jagt Wink
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har en HD20 og du skal være opmærksom på, hvor langt over overkanten af lærred, du skal hænge projektoren. Ved 3,5 m mellem projektor og lærred, skal projektoren hænge ca. 20 over lærred. Da mit lærred går langt ned, skulle jeg hænge min projektor 50 cm fra loftet, så derfor valgte jeg et væg besslag: http://www.av-cables.dk/vaegbeslag/projektor_ophaeng/projektor_vaegbeslag/vogels_epw_6565_projektor_vaegophaeng_2928_da.html

Tak for svaret. Det var jeg ikke klar over. Der er dog lavt til loftet i biografen, så toppen af lærredet sidder cirka 10 centimeter under loftet. Men det betyder vel bare, at jeg må sørge for at hænge projektoren så tæt på loftet som overhovedet muligt.

Et vægbeslag ville normalt være førstevalg, da der i starten var tvivl om loftets bæredygtighed. Denne plan blev dog forpurret, da der er et stort vindue på lærredets modsatte væg. Jeg har dog besluttet mig for at forsøge med et loftbeslag alligevel, da loftet som sådan virker ganske fast og så vejer projektoren ikke nær så meget igen.

Men jeg kan forstå at størstedelen af jer har Vogel beslag. Her passer de medfølgende skruer bare helt perfekt? Jeg er tidligere rendt ind i en masse problemer med defekte eller ubrugelige varer til hjemmebioen og gider ærlig talt ikke gennem ræset igen. Denne bestilling skal være den rigtige.

Inde på Av-cables har jeg fået kig på dette beslag:

Medmindre der er nogen der har indvendinger, hvis det fx ikke skulle passe til projektoren, så bestiller jeg dette beslag i aften.

Redigeret af bony - 14-April-2010 kl. 19:51
Til top
s0ad Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 20:44
Jeg har et helt nyt og uåbnet loftbeslag du kan købe ganske billigt.

http://www.av-connection.dk/?PGr=2272&ML=550

150 kr. og køber betaler porto.                             

Redigeret af s0ad - 14-April-2010 kl. 20:47
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 21:06
Den du selv linker til er vist den jeg har. Og der er ihvertfald tre sæt forskellige skrue med, og 'spacers' så skruerne passer, uanset hvor meget/lidt gevind der er i din projektor.
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

Jeg har oss Optoma HD20 hængende i et Vogels beslag.
Ved ikk om den er udgået, men de har da denne her:
Jeg har lidt over 5,5 m, og både projektor og lærred sidder så tæt på loftet de nu kan. Sådan her:

Go jagt Wink
Det er den samme jeg har og den er super Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 21:11
Du skal være opmærksom på at HD20 ikke har nogen optisk linsejustering, så den skal gerne hænge rigitg fra start af. Du kan beregne afstanden på flg. web side: http://www.projectorcentral.com/Optoma-HD20-projection-calculator-pro.htm
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 21:24
Tak for svarene. Jeg bestiller beslaget hjem. Det lyder til, at det er den rigtige løsning. Så må jeg lige huske, at få nogle højttalerbeslag med i samme bestilling. :-)

Er der nogen herinde der har erfaringer med at købe længere strømkabel (netkabel) til deres HD20/HD200X..? Strømkablet der fulgte med står til at være 250v, men de eneste jeg kan finde på nettet er 230v. Jeg har ikke en dyt forstand på strøm, så jeg tør ikke rigtigt bestille noget kabel hjem, hvis jeg nu skulle risikere at ødelægge noget pga. for meget eller for lidt spænding. :-)

Nogen der er kloge på det med el og strøm..? :-)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 07:25
I Danmark har vi 230V, så derfor står 230V.

Jeg købte dette, da det også var hvidt og så 5 m: http://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H25073 (Hvis man bor i Kbh, kan man bare tage ind til Brink)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu