recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lofthøjttaler til dolby atmos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lofthøjttaler til dolby atmos

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: lofthøjttaler til dolby atmos
    Sendt: 14-Marts-2017 kl. 21:59
Skal bruge 4 højttaler til dolby atmos.

Og har i den forbindelse se på Monitor audio css230



Grunden til at de tiltaler mig er en monteringsdybde på kun 5cm og et lukket kabinet.

Det betyder at jeg kan montere dem uden at bryde dampspærren i loftet.

Men er i tvivl om de kan yde nok ?

Skal kører sammen med et MK Sound 300 system.






Redigeret af Olet - 15-Marts-2017 kl. 17:06
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 22:04
Kan desværre ikke lave et klikbar link, beklager, eventuelt hjælpSmile  

Redigeret af Olet - 14-Marts-2017 kl. 22:49
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 00:13
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

Kan desværre ikke lave et klikbar link, beklager, eventuelt hjælpSmile  


M.h.t. klikbare links - se min signatur.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 09:48
Jeg har et godt indtryk af Monitor Audio. Havde et par små reol højttalere med 1" disk. og 4" woofere. De spillede sammen med mit forrige Pioneer TV, og det var sjældent nødvendigt at tænde for anlægget, da MA'erne leverede meget fyldig og præcis lyd.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 09:57
Jeg synes du skal overveje om det er den rigtige løsning, du skal som minimum finde nogle højtalere som har en klang magen til dine MK
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

...du skal som minimum finde nogle højtalere som har en klang magen til dine MK

Ja, i den perfekte hjemmebiograf lyder alle højttalere ens ... men hånden på hjertet, for langt de fleste af os kan mindre også gøre det.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 12:09
Det kan det helt afgjort, men jeg synes det er synd når trådstarter spiller på MK S-300. Så ville jeg finde noget MK og så leve med at de måske er et par cm dybere, evt bare købe de K7 som er til salg på DBA
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 12:56
Til surround ville jeg også sige op i numsen om det bliver samme brand. Det er vigtigere med LCR, men også der kan der opnås glimrende resultater selvom man blander.
Kommer selvfølgelig an på hvor meget forskel der er på ht'erne samt hvor god en rum/ht korrektion man benytter.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 15:41
Enig, selvom det er samme brand lyder de heller ikke ens alligevel, med mindre det er samme model. Der er måske nogle mærker der går mere op i at matche end andre, men ud fra min erfaring gør de almindelige mærker som B&W, Dali m.fl. ikke. Tvært imod har jeg haft indtryk af, at der bliver gjort noget ud af at få de forskellige modeller til at lyde forskelligt, så man kan give folk en grund til at købe den dyrere model. Det var meget påfaldende sidst jeg var til demo med B&W og Dali.

Redigeret af Mefisto - 15-Marts-2017 kl. 15:53
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

Kan desværre ikke lave et klikbar link, beklager, eventuelt hjælpSmile  


M.h.t. klikbare links - se min signatur.

M.v.h.


TakkerClap
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 17:15
Hvis jeg ønsker den samme klang, skal jeg også bruge 300 serien i loftet, og der kommer ikke til at ske.
Koster simpelthen for meget.

Tvivler meget på at de andre højttaler fra MK Sound har sammen klang, men kommer måske tætter på end b&W, Dali og så videre.

Men hvis vi ser bort fra klang, ville de højttaler så kunne yde nok ?
Er meget i tvivl om hvor meget lyd der er i atmos kanalerne, i forhold til de andre højttaler.

  

.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu