recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lofthøjttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lofthøjttaler

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lofthøjttaler
    Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 20:32
Går med en lille ide, om at bygge min hjemmebio om, med lofthøjttaler ( 5.1 system ) 
Grunden til dette er at vi ønsker mere plads i stuen, og konen ikke er så glad for store højttaler. 

Men findes det lofthøjttaler som dur til noget, og hvordan lyder det lige når lyden kommer oppe 
fra, er det overhovedet muligt at lave god lyd som kommer oppe fra ? 

Mit nuværende setup er dali helicon og vil ikke gå ned i lydkvalitet. 
Skal bruge 5 højttaler ,men subwoofer vil fårsat være en gulv model. 

Forventer at bruge omkring 50000-60000kr på denne ombygning. Prisen er uden sub. 

Har set på B&W CCM7.3 som kunne være en mulighed, men er helt blank på lofthøjttaler 
så skal bruge noget hjælp. 
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 21:07
Som front og center anbefales det ikke at bruge loft monterede højtalere. Det giver et forkert lydbillede når dialogen kommer oppe fra loftet. Om man oppe den prisklasse du trods alt bevæger dig i finder undtagelser tør jeg ikke sige 100 % men umiddelbart ville jeg ikke gå efter alle 5 HT i loft. Mvh. Fausing
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 21:28
Det ville jeg nok også fraråde. Men med budgettet, så burde der da også være råd til nogle Beolab højttalere. Dem plejer de fleste høns at kunne lide.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men med budgettet, så burde der da også være råd til nogle Beolab højttalere. Dem plejer de fleste høns at kunne lide.

Beolab og "Mit nuværende setup er dali helicon og vil ikke gå ned i lydkvalitet." harmonerer ikke helt...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 21:37
Du bruger indbygningshøjttalere i væggen til fronter og center. Og lofthøjttalere til surroundkanalerne. Der er en tråd om det herinde, kan bare ikke finde den. Det er en meget smuk løsning, hvor jeg også mener der var to subwoofere i loftet
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du bruger indbygningshøjttalere i væggen til fronter og center. Og lofthøjttalere til surroundkanalerne. Der er en tråd om det herinde, kan bare ikke finde den. Det er en meget smuk løsning, hvor jeg også mener der var to subwoofere i loftet

Kan ikke bruge højttaler i væggen, da front og center står foran et stort glasparti.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 22:01
Ja så har du da en udfordring...

Ville nok vælge et par slanke gulvhøjttalere som fronter
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 06:11
Glasvæg eller loft højttaler     Du har en opgave :-)

Hifiklubben har flere fornuftige løsninger som de sikkert kan lave demo på.

Har hørt dem og de spiller ok.    Men det med centerlyden kom oppe fra var ikke noget for mig.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 12:06
Hvad med at placere front og center i et møbel i stil med:
og så selvfølgelig loftshøjttalere til surrounderne.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men med budgettet, så burde der da også være råd til nogle Beolab højttalere. Dem plejer de fleste høns at kunne lide.

Beolab og "Mit nuværende setup er dali helicon og vil ikke gå ned i lydkvalitet." harmonerer ikke helt...

Klaus
Hvad snakker du om?
De harmonerer da mere, end det gør med lofthøjttalere. Og hvis vi snakker brugt, så kan du sagtens få et sæt Beolab 5 til de 50-60.000. Om du så synes det ene er bedre end det andet, er vist et spørgsmål om smag. Jeg mener personligt, at et sæt Beolab 9 endda sagtens kan følge med Helicon. Og koster omkring 30k brugt. Og så er der også penge til center og surround.
Til top
Olet Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Olet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Højttaler i møbel, er da en mulighed som skal undersøges nærmere.

Men det går nok ikke, det giver ikke mere plads, samt et stort møbel foran glas, nok ikke falder
i konens smag.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Olet Olet skrev:

Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Højttaler i møbel, er da en mulighed som skal undersøges nærmere.

Men det går nok ikke, det giver ikke mere plads, samt et stort møbel foran glas, nok ikke falder
i konens smag.
Et stort møbel behøver det ikke være:

på et par fødder og så 3 centerhøjttaler (er klar over, at det vil være et kompromis).

Sidste alternativ jeg kan komme på, er hjørne/loftshøjtere fra Conered Audio:

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu