recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lofthøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lofthøjttalere

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 14:28
Hej igen
 Dem jeg købte var dem der er linket til her. De var lidt dyrere end jeg først postulerede kan jeg se.

Men de fungerer fint, og spiller overraskende højt, og efter isoleringen oven på bagsiden, er lyden også blevet god. Det er jo ikke som setup i stuen, men bedre en diverse Libratone Zipps og Loops som jeg har rundt omkring.
Har renoveret køkken i efteråret og planen var egentlig oprindeligt at få en bærbar aktiv højtaler derud med AirPlay/Cast/Bluetooth etc... Men i forhold til resten af design i køkkenet ville det blive lidt trængt, så jeg valgte løsningen med indbyggede højtalere i stedet.
Forstærkeren jeg bruger er sådan en lille sag:

Forstærkeren har indbygget BT, så jeg connecter bare fra min tablet som skal monteres på væggen med en 3d printet holder. Gæster kan ligeledes connecte på mit BT setup. Jeg har i AUX-input sat en Chromecast audio, så jeg også har den mulighed (havde den alligevel liggende). Når jeg deaktiverer Bluetooth på min telefon/tablet, så switcher forstærkeren over til aux in automatisk.

Så alt i alt et meget enkelt setup til ingen penge (næsten). Forstærkeren drives af 10-30 V, jeg bruger en 24V. Oplevede lidt støj i starten, men efter at have skiftet elkablerne til og fra strømforsyning kører det.

Blot lidt inspiration herfra :)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 16:29
Claus64@ Det må siges at være en ret elegant løsning, som mange sikkert kan bruge. Og forh. billig
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Auri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2016 kl. 23:37
Tak for inputs.
Jeg kigger forbi hifiklubben det ser ud til de har et godt udvalg

👍👍
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2016 kl. 03:50
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Tak for inputs.
Jeg kigger forbi hifiklubben det ser ud til de har et godt udvalg

👍👍

Alt efter hvor du bor, så ved jeg at også Tapeconnection i Århus, har en del indbygningshøjttalere..
https://tapeconnection.dk/category/indbygningshoejttalere-til-loft-62/

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 23-December-2016 kl. 03:51
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2016 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Alt efter hvor du bor, så ved jeg at også Tapeconnection i Århus, har en del indbygningshøjttalere..
https://tapeconnection.dk/category/indbygningshoejttalere-til-loft-62/

M.v.h.

Henrik er du stadig medarbejder i Klisterbutikken?

En dansk butik jeg INTET har med at gøre har også en del muligheder:
http://www.hoejttalerbutikken.dk/produkter/8-indbygnings-hoejttaler/
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu