|
Log af netværksdrev |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ilu-dazed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2012 kl. 16:13 |
Hej Alle
Jeg har en Qnap NAS som kører upåklageligt, men har dog et issue som går mig på. Som i kan se på billedet har jeg alle mine mapper liggende men mappen Qmultimedia, har jeg engang logget ind på med en gæstekonti. Det betyder så at jeg ikke har rettigheder til den når windows (vista) starter op, for at få det kræver det at jeg åbner en af de andre mapper og logger ind på dem som admin. Så i det store hele vil jeg gerne logges af Qmultimedia, så det kræver logon når windows startes, men hvordan i hede hule hel... gør jeg det?
![]() |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan bruge kommandoen net use fra en kommandoprompt - mener du skal angive navn på share og noget med /DELETE som parameter.
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Højreklik på mappen og vælg Disconnect?
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Hehe - ja, det lyder da lidt nemmere end min løsning :-)
|
|
![]() |
|
ilu-dazed ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 208 |
jeg kan ikke lige få net use til at fungerer og disconnect er ikke rigtig en mulighed.
![]() |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Det lyder for mig lidt som om du ikke har oprettet din windows bruger på din nas?
Hvis du opretter samme bruger på NAS som på windows, så logger du ind uden problemer. Alternativt skal du bruge "tipsen's" løsning med net use. Skriv: net use * /delete Det vil slette dine forbindelser til din NAS Skriv: net use \\flora\Qmultimedia /user:[bruger oprettet på nas] * Så vil den spørge om password til din bruger som er oprettet på NAS og herefter har du adgang til mappen. |
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Du kan bare markere den, og trykke på delete
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
Jabu ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2005 Status: Offline Point: 35 |
oplysningen gemmes i Credential Manager, bare du ikke spørger mig hvad den hedder i en dansk Windows, men der kan du finde og rette/slette din gæstekonto.
søg og du skal finde... |
|
![]() |
|
Tusind tak for hjælpen alle sammen. Fejlen lå naturligvis på min NAS, hvor dygtige mig havde sat mappen til at accepterer adgangs beretigget gæster havde fuld adgang.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |