|
Logge ind med Facebook, men ikke med Recordere! |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||||
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Marts-2013 kl. 23:42 |
|||
Det her har muligvis været diskuteret før, men jeg kunne ikke lige finde andre tråde om det.
Hvis man vil kommentere en nyhed, skal man først logge ind i kommentarsystemet. Det kan man gøre via Facebook, Twitter og et par andre muligheder. Men man kan ikke logge ind via Recordere. Det virker for mig helt håbløst, at jeg som registreret bruger her på Recordere skal logge ind via et fremmed site for at kunne skrive en kommentar. Jeg ville ellers gerne have blandet mig i debatten om DR's søforklaringer om utydelig tale i deres dramaserier, men skal jeg springe gennem den slags ringe for at få lov, kan det også være lige meget. |
||||
Infinity
Guld medlem Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det har du ganske ret i og her til aften er der gået kage i systemet:
Jeg bruger netop Internet Explore 9 - og det plejer da at virke fint!
|
||||
mvh Infinity
|
||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Vi bruger et internationalt kommentar-system (Disqus) som ikke kender recordere.dk forum. Så lige nu og her er det ikke en mulighed at kæde de to sammen, desværre. Men der er fortsat åbent for at kommentere alene på email (og et navn). /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Vi har været nødsaget til at skifte til en nyere version af Disqus kommentar-system, da det gamle - som vi brugte - ikke understøttes mere. Det nye giver heldigvis også en række fordele, så det skal nok blive godt. Et af de udeståender vi har lige nu er at få det til at forstå dansk i menuer mv. Internet Explorer 9 er understøttet, og virker fint herfra. /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
Infinity
Guld medlem Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
OK Min danske IE9 virker det ikke med.
|
||||
mvh Infinity
|
||||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Lige præcis et kommentarsystem virker egentlig som noget med relativt få liniers kode for at lave det fra bunden og integrere det i recordere.dk. Hvad er årsagen til at man i stedet for vælger at bruge tiden på at prøve at klemme et andet system ind i jeres boks - hvad er fordelene?
|
||||
Lars
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Sådan et system havde vi allerede. Det gamle kommentar-system var det du beskriver, meget enkelt system og dermed også svært at administrere for os. Men Disqus kan så meget mere, i form af kommentar-tråde, email, RSS, anti-spam, sprog, social media, SEO (søgeoptimering) og ikke mindst hele administrations og moderator-delen. For jer er der den fordel at det virker på tværs af sites. Dvs. du kan oprette ét login til Disqus, og bruge samme på tværs af alle sites i hele verden der også benytter Disqus. Og den husker jo login, via cookies, for den computer, så der skal ikke logges på hver gang. /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvorfor genopfinde den dybe tallerken, når den eksisterer i forvejen? Man kan aldrig lave et lige så godt kommentar system, som dem der er blevet arbejdet på i flere år. Jeg synes tværtimod det er meget irriterende at man skal have mange forskellige login med forskellige passwords til alle forums. Så fremtiden er at benytte et fælles login system som eks. facebook, google osv. Så man ved sikkerheden er i orden og man ikke skal gemme mange passwords. Der er så dem som benytter samme passwords til alle ting på nettet, de de ender med at blive taget i bagdelen, når en af stederne får stjålet deres database.
|
||||
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Se trådstarters første indlæg - derfor.
*Måske* korrekt, men når det ikke kan integreres ordentligt er det jo nærmest ligegyldigt at der er en milliard ekstra muligheder som et mindretal bruger...
Tjahh - jeg oplever nok samme problematik som trådstarter - jeg er logget ind på recordere.dk (forum-delen) og derefter skal jeg også logge ind i et eller andet andet system for at kunne kommentere på en nyhed - og det er ikke et system som jeg bruger andre steder. Jeg dropper også ofte at kommentere på noget fordi det er for bøvlet. Jeg er heller ikke 100% glad for ideen med et login til alt på tværs af sites/domæner - fordi dét login vil være meget mere interessant for hackere end så meget andet (der har jo også været nogle eksempler på at sikkerheden i NemId er blevet omgået - det er jo også et interessant system for hackere) - derudover er vi prisgivet USAs datalovgivning med et Facebook-login (- og andre USA-baserede login-systemer) og det er da også lettere problematisk. |
||||
Lars
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Vi har pillet lidt nu. Har det haft nogen effekt? /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
Infinity
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nej, det ser stadig ud som i går 23:46.
|
||||
mvh Infinity
|
||||
Lars
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er sandsynligvis fordi din browser er sat til at køre i "compatibility mode".
Det betyder rent teknisk, at den slet ikke opfører sig som Internet Explorer 9, men istedet viser recordere.dk igennem en ældre browser (normalt IE7).
Hvis symbolet for "compatibility mode" er blåt (se billede nedenfor) så er det aktivt for recordere.dk. Det kan slås fra ved at trykke på symbolet.
Du kan også tjekke hvordan browseren står ved at trykke "F12"
Så vises et debug-vindue, hvor Internet Explorer fortæller hvordan den viser hjemmesiden lige nu.
Det rigtige er "Browser Mode: IE9" + "Document Mode: IE9"
Står den istedet til Browser Mode: "IE9 compatible" + "Document Mode: IE7", så vil den fejle.
Årsagen til fejlmeddelelsen er at Internet Explorer 7 ikke længere er understøttet i kommentar-systemet.
/Lars
|
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |