|
Logitech bord mikrofon, ekko i Skype. |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-April-2014 kl. 15:02 |
|
Hej.
Både jeg og min kone har Logitech bordmikrofon, præcist som den her viste. Men min kones laver ekko i Skype og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får den til at holde op med det. Den er ellers ret god og den har ikke lavet ekko hele tiden - hun har haft den i et stykke tid. Nogen forslag??
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
jgni ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det oplagte er at sendelyden er skruet for højt op. Det plejer at være det der giver ekko i højtalerne...
|
||
Mvh. Jan
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
|
Sendelyden - dvs. mikrofonen? Jeg prøvede at skrue ned for den i Skype, men der er stadig ekko - bare ikke så højt. Hvis jeg skruer helt ned for mikrofonen, er der nok ikke noget ekko - men så kommer der jo heller noget lyd igennem.......
![]() |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
|
Hvem oplever ekko?
Er det konen der kan høre sig selv, eller familien i Thailand der kan høre sig selv som ekko? Konen der kan høre sig selv = computeren er sat op til at afspille, det man taler ind i mikrofonen. Familien kan høre sig selv = få konen til at skrue ned for familien (højttalerne) eller peg mikrofonen i en anden retning. Klaus |
||
![]() |
||
|
Filippinerne.
![]() |
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7131 |
|
Skru ned for højtaleren i pc. Eller brug høretelefoner
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
|
Næste gang hun skal tale med familien på Fillipinerne, lad hende så låne din computer. Er det så også galt? Det kan jo være nede hos dem de "spiller for højt". Klaus |
||
![]() |
||
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 757 |
|
Ekko i Skype eller i hvilken som helst videokonference, laves "i den anden ende". Så hvis din kone kan høre sig selv, skal familien på Fillipineren enten benytte headset i stedet for højtalere, eller købe bedre højtalere og mikrofon. J |
||
![]() |
||
|
Efterhånden tror jeg måske ikke at ekkoet opstår på Filippinerne. Vi har prøvet at bytte mikrofon (vi har samme slags) og ekkoet er det samme på hendes computer. Min chef siger at der er et svagt ekko på min nu, men om der også var det før, glemte jeg at spørge om.
Men da jeg tog min kones mikrofon fra hendes computer var der en forfærdelig hylen, selvom mikrofonen var slukket og det var der ikke fra min computer, selvom jeg gjorde det samme. Så min mistanke lige nu, er at der er noget galt med jacksticket i min kones computer. Måske en løsning kunne være en "dims" som denne her??? Der står godt nok umiddelbart ikke noget om, om den virker på Windows 7, men mon ikke den også gør det? Evt. måtte det gerne være en adapter til HDMI porten, da hun ikke bruger denne port - men en sådan adapter har jeg ikke lige kunnet finde.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
som Jwin siger - ekko har noget at gøre med inteferens mellem højtaler og mikrofon. Typisk fordi lyden fra højtalerne går i mikrofonen. Så højtalerne skal så vidt muligt være så langt væk fra og pege så langt væk fra mikrofonen som overhovedet muligt for at minimere interferens.
|
||
![]() |
||
|
Ok, men det kan vel også forekomme, hvis der er noget galt med stikket? Der har jo ikke været så voldsomt ekko hele tiden - det er kommet til på et tidspunkt uden at vi har ændret noget.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
I har skruet op for lyden på højttalerne...
Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |