|
Logitech bord mikrofon, ekko i Skype. |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke mere end vi plejer, tror jeg.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
Nej, netop - "tror jeg.
I kan have skruet bare lige lidt ekstra op, så det lige kom over grænsen. Eller flyttet højttalerne lidt, så de peger mere indad mod mikrofonen. Prøv med hovedtelefoner..... Klaus |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Nej, højtalere og mikrofon står samme sted. Og det hjælper ikke ret meget at skrue ned - har prøvet. Da jeg tog mikrofonen fra hendes computer hylede den voldsomt selvom mikrofonen var slukket, det gjorde den ikke, da jeg tog mikrofonen fra min computer. Derfor tænker jeg at det måske er et problem med jackstikket i computeren, der giver problem med ekko???
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1563 |
Er der nogen mulighed for at både den indbyggede mikrofon og den eksterne er aktive på samme tid, så lyden kommer ind to gange, lidt forskudt? |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Jeg forstår hvad du mener. Men det tror jeg ikke umiddelbart, fordi i Skype lyd indstillingerne, vælger du jo hvilken mikrofon der skal bruges og hvilke højtalere, der skal bruges. Men det er måske ikke nok - hvad tror du? I øvrigt kan jeg se i mine indstillinger at mikrofonen er skruet helt op og højtalerne er skruet næsten helt op i Skype. Men nu snakker jeg mest med min chef på skype og han bruger kun sin bærbares indbyggede højtalere og mikrofon.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
en "fejl" i jackstikket har jeg aldrig i mit liv hørt om har givet ekko. Det er din fysiske opsætning du skal pille ved - Det kan vel ikke være så svært at dreje bare minimalt på højttalerne og måske flytte mikrofonen en smule væk fra dem og teste af i stedet for at blive ved med at påstå fejl i hw?
|
|
![]() |
|
Jeg påstår det ikke, lægger det bare op som muligheder. Desuden har vi prøvet med at justere med volumen på mikrofon højtalere og at dreje / flytte mikrofonen så den står lidt anderledes. Nu får vi se hvad det ender med.
![]() |
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Nu har jeg ikke været hjemme hele weekenden, så jeg har ikke fået gjort så meget ved det.
Der er vel den mulighed - i hvert fald indtil vi får købt enten et headset eller en anden mikrofon - at hun bruger den mikrofon, der er indbygget i den bærbare. Nu står den jo med lukket låg og med ekstern skærm osv. tilsluttet. Gad forresten nok vide om der er mikrofon i den eksterne skærm (Den eksterne skærm er en Asus VK278Q).. Nå men så kunne hun jo slukke for den eksterne mikrofon og åbne låget på den bærbare - så skal jeg bare have aktiveret den indbyggede mikrofon. Kunne man det? Man skal huske at vi ikke kan tage den eksterne mikrofon fra fordi computeren så hyler. Så hvis vi skal købe et headset eller evt. en anden mikrofon, så er spørgsmålet så om vi skal bruge USB stikket til det i stedet for?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
Hvis den hyler, er det givet, fordi mikrofonen på pc'en er aktiveret, når den anden pilles fra. Denne mikrofon opfanger så højttalerens lyd og sender den ud igen.
Klaus |
|
![]() |
|
Jeg er ikke helt sikker - kan være. Men jeg kan huske at der på et tidspunkt kun var én mikrofon under enheder - nemlig den eksterne. Og det hylede stadigvæk. Hvilken højtaler lyd opfanger den? Der var ikke lyd i højtaleren de gange jeg har forsøgt at tage mikrofonen fra. Jeg har endda slukket både højtalere og mikrofon for at være sikker.
Vi har også bemærket at mikrofonen kan finde på a hyle, når der kommer lyd fra højtaleren - men det er jo et kendt scenefænomen der skyldes interaktion mellem mikrofon og højtaler. Min kone har også bemærket at det ikke kun er når hun snakker med Filippinerne.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Forresten - jeg har også prøvet at slukke computeren. Tage mikrofonen fra og så tænde computeren igen. Jeg troede at det ville være en bullet-proof metode, men den (computeren regner jeg med) begynder at hyle når den tændes - på et eller andet tidspunkt i opstarten af computeren. Det i sig selv synes jeg er mærkeligt. Og man kunne måske tænke sådan at man er nødt til at finde ud af det først, før man finder ud af noget andet - men jeg ved det ikke rigtigt.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 757 |
Thorvald: Problemet er på Filipinerne. Hvis du får dem i Filipinerne til at slukke for deres højtalere og benytte hovedtelefon i stedet, så forsvinder ekkoet.
J |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |