Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
thoho
Ny bruger
Oprettet: 02-August-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 14
|
Emne: Logitech fjernbetjening Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 14:14 |
Så fik jeg hentet HD boksen fra yousee og jeg har fået sat min harmony fjernbetjening op til det.
Det gir mig dog et problem jeg håber nogen har løsningen på.
Når jeg taster (eksempelvis zapper) registrere samsungboksen(hdboksen ofte 2 tryk. dvs den går fra eksempelvis kanal 4 til 5 til 6 på et tryk. I fjernbetjeningssofwaren har jeg prøve at stille på den indstilling der kokmmer frem når man i fejlfindingen siger at der reageres for meget. Jeg har haft indstillingen 3, 2, 1. intet virker. eller det virker, bare en gang for meget. deter ikke hele tiden den gør det men vel ca 50 % af gangene.
Jeg håber i kan forstå men beskrivelse, og jeg ser frem til jeres kvalificerede svar,
Mvh Thomas
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8664
|
Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 14:27 |
Jeg har Inter-key Delay og Inter-Device Delay sat til 0, og derudover har jeg sat Komponenter -> Samsungboks -> Problemløsning -> Samsungboks reagerer for meget eller kun lejlighedsvis på visse kommandoer til 0 (kan efter min erfaring gøres med alle komponenter).
|
 |
thoho
Ny bruger
|
Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 15:09 |
Tak for svar.
Jeg har har gjort som du skriver og opdateret fjernbetjeningen. Jeg oplever dog stadig problematikken. 
mvh thomas
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8664
|
Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 16:09 |
Holder du knappen nede for længe?
|
 |
atdjei
Super bruger
Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 272
|
Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 16:46 |
thoho skrev:
Så fik jeg hentet HD boksen fra yousee og jeg har fået sat min harmony fjernbetjening op til det.
Det gir mig dog et problem jeg håber nogen har løsningen på.
Når jeg taster (eksempelvis zapper) registrere samsungboksen(hdboksen ofte 2 tryk. dvs den går fra eksempelvis kanal 4 til 5 til 6 på et tryk. I fjernbetjeningssofwaren har jeg prøve at stille på den indstilling der kokmmer frem når man i fejlfindingen siger at der reageres for meget. Jeg har haft indstillingen 3, 2, 1. intet virker. eller det virker, bare en gang for meget. deter ikke hele tiden den gør det men vel ca 50 % af gangene.
Jeg håber i kan forstå men beskrivelse, og jeg ser frem til jeres kvalificerede svar,
Mvh Thomas |
Hej prøv evt. min opsætning.
Du skal gå ind i Konfiguration af komponenter og vælge HD boksen, så skal du vælge Indstillinger for komponent, og derefter Juster intervallerne (hastighedsindstillinger).
mine er sat til,
Opvarmningstid:1000 ms
Kommandointerval:100 ms
Signalblokering:100 ms
Hilsen Jimmi
|
 |
thoho
Ny bruger
|
Sendt: 13-Oktober-2008 kl. 22:09 |
Hej igen.
Jeg kan ikke forstille mig at jeg holder knapperne for lang tid inde. Jeg praktiserer "lyntryk"
Jeg forsøger med dine indstillinger imorgen jimmi. Jeg vender tilbage med resultat.
Tak for svar
|
 |
thoho
Ny bruger
|
Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 16:36 |
Hej Igen.
Nu har jeg prøvet begge jeres indstillinger. Jeg har også prøvet at sætte
Opvarmningstid:1000 ms
Kommandointerval:1000 ms
Signalblokering:1000 ms for at se forskellen.
Det ændrer intet. Kan det være fordi det er 895 og den styres via radiosignalomformeren? Jeg tænker det kan være at den ikke kan sende infrarøde signaler med de intervalindstillinger eller sådan noget?
Det er da pænt nederen i længden at skifte 2 kanaler og gå to frem eller tilbage 50 procent af trykkene.
|
 |
thoho
Ny bruger
|
Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 17:41 |
En tanke jeg har er at alle signaler der sendes fra fjenbetjeningen er fra logitech database. Tror i det vil gøre en forskel, hvis jeg overfører dem fra originalfjernbetjening ?
mvh Thomas
|
 |
corgi
Bruger
Oprettet: 05-November-2006
Sted: Denmark
Point: 143
|
Sendt: 14-Oktober-2008 kl. 22:55 |
Jeg har lige købt en Harmony 525 som faktisk virker son den skal , men er der nogen der ved om jeg kan ændre hastigheden på lydstyrken ! og Thoho undskyld jeg bryder ind i dit indlæg , men det minder lidt om mit
Dvs . den originale fb kan jeg regulere lyden et tal af gangen alstå fra 17 - 18 men logitech'en går den fra 17 - 19/20 og jeg trykker et hurtigt tryk men når alligevel at smutte højere op
En ting mere ligger tænd / sluk kun inde i displayet jeg kan ikke få det til at virke med den øverste knap som jo er en power tast
Funktionen musik på Samsung HT-3106 kommer ikke med i konfigureringen men har tilføjet den manuelt med IR fra den originale fb har i også gjort det ? er var den med
Redigeret af corgi - 14-Oktober-2008 kl. 22:57
|
 |
thoho
Ny bruger
|
Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 14:43 |
Hej Alle.
Jeg tror sku det lykkedes for mig. Jeg har brugt timer. I sidste ende var det da jeg fandt ud af at jeg på radiosignalomformeren, i opsætningen kunne vælge at der skulle tilknyttes en specifik port. Det gjorde udslaget.
Tak for jeres besvarelser. de er gode i desperate stunder.
Mvh Thomas Høtoft
|
 |
oo27
Guld medlem
Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
|
Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 21:46 |
thoho skrev:
Hej Alle.
Jeg tror sku det lykkedes for mig. Jeg har brugt timer. I sidste ende var det da jeg fandt ud af at jeg på radiosignalomformeren, i opsætningen kunne vælge at der skulle tilknyttes en specifik port. Det gjorde udslaget.
Tak for jeres besvarelser. de er gode i desperate stunder.
Mvh Thomas Høtoft
|
Så du har bare tilknyttet en port til din YouSEE box og så kører det? Jeg har nemlig også selv en 895 og det samme problem!
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
 |
thoho
Ny bruger
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 14:01 |
Hej
Det jeg har gjort er at når man vælger hvilke fjernbetjening der skal styre enheden. kan man samtidig sætte flueben i i tilknyt port til enhed. Det har jeg så gjort. Jeg har valgt port a og så har jeg sørget for at de to ender der sender signalet fra ledningen i port a er ca 5 cm fra IR modtager på enheden.
Det spiller for mig, så held og lykke. 
|
 |