|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
degofedal ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 10-Juli-2007 kl. 14:32 |
Hej Jeg er så småt ved at være færdig med min nyindkøbte "hjemmebio". Til styring af denne har jeg købt Logitech Harmony 1000 fjernbetjeningen, som umiddelbart virker fint til opgaven. Jeg har dog et problem som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med. Mit "hjemmebio" består af flg.: Problem: Eksempel: Jeg trykker på "Se TV" og TV'et tænder på den digitale tuner. Herfter slukker jeg TV'et og trykker igen "Se TV", og nu tænder TV'et og viser signalet fra den analoge tuner. Dette sker fordi at aktiviteten/makroen sender signal om at skifte input på tv'et. Mit spørgsmål er så om der er nogen der ved om jeg helt kan fjerne "input skiftet" i aktiviteten/makroen? Jeg har ikke behov for input skiftet da TV'et husker hvilken tuner der blev brugt sidste gang det var tændt - plus at mit satboks er kablet via scart og derfor kan "styre" tv'et og dermed selv skifte over på det rigtige input hver gang denne tændes. På forhånd tak for hjælpen Mvh |
|
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
Ja det kan du. Du skal ind og ændre i aktiviteten "se tv". Der er et sted hvor du vælger hvilket input dit tv skal stå på. Vælg den der ikke sætter noget input. Redigeret af vipmlo - 10-Juli-2007 kl. 15:04 |
|
![]() |
|
degofedal ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
Tak for dit svar :) Jeg kan umiddelbart ikke se hvilken det er jeg skal vælge. Hvis du kan hjælpe ville jeg være meget taknemmelig. http://www.meantown.dk/files/p1.jpg Mvh Jeppe |
|
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
Hej Jeppe Umiddelbart vil jeg mene at du skal vælge option 3 i stedet for option1. http://www.meantown.dk/files/p2.jpg
|
|
![]() |
|
![]() |
Hei igen Ja, det var også min første indskydelse, og jeg valgte da også denne første gang jeg lavede aktiviteten - men uden held. Har iøvrigt lige talt med Harmony-support i ca. 30 min som ikke umiddelbart kunne afhjælpe problemet. Men de lovede at vende tilbage uanset om de finder en løsning eller ej, så jeg håber :) Tak for hjælpen igen. |
|
![]() |
|
![]() |
Når jeg ser på listen over indgange i dit Harmony setup og sammenligner med manualen på side 157 (dansk 31) så mangler du DTV som indgang. Sæt den ind og så virker det sikkert. Du skal selvfølgelig huske at sætte dit TV til at vælge DTV som indgang i aktiviteten "se tv". |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det prøvede jeg da også, og har efterhånden fået "Se TV" og "Se Satelit" til at virke som det skal. Mit problem er nu at når jeg klikker på "Mediecenter", ja så starter Mediecenteret godt nok op, men TV'et står og skifter mellem den digitale og analog tuner en 4-5 gange - og selvom jeg har bedt den om at skifte til "HDMI2". Mediecenter aktiviteten var sjovt nok den eneste der virkede før jeg begyndte at problemsøge på de to andre aktiviteter. Tror måske det ligger i at softwaren ikke har håndtering af TV med både digital og analog tuner indbygget helt på plads endnu. Tak for dit forslag :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |