|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jankes ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-November-2005 Status: Offline Point: 30 |
![]() Sendt: 25-Juni-2007 kl. 11:56 |
hej er der nogen der kan sige mig om jeg kan skrue op og ned for lyden på min pc med min harmony 895? jeg har en alm. PC med mediecenter... altså en pc som jeg bruger til spil, mail osv. skulle jeg ikke kunne få fjernbetjeningen til at styre lyden på min PC hvis jeg starter en film eller musik i mediecenter? da mit anlæg i stuen ikke har mulighed for at blive fjenbetjent er det nødvndigt for mig at gøre det via min pc som afspiller filmen fra et andet rum, og det da også den primære grund til at jeg har investeret i en så dyr fjernbetjening
|
|
![]() |
|
Sony Henning ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
prøv at starte med at fortælle hvad du bruger af udstyr, og hvad du bruger din 895 til, så er det nemmere at se løsningen med lyden.
|
|
sony kld40V2000 sony DAV X1
sony RDR-HX820 ino3 DVDHDR55i Logitech Harmony 895 venlig hilsen sony henning |
|
![]() |
|
Jankes ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-November-2005 Status: Offline Point: 30 |
![]() |
ok tak :D. Jeg har fået Harmony til at betjene min Sat-box mit fjernsyn og min projektor og det virker fint, så det altså primært lyden (og gerne pause og play osv.) på min pc som jeg gerne skulle kunne betjen inde fra stuen af... Min PC sender-> - lyd til mit anlæg via fiberoptisk (denon dap-5500/poa-4400) - billede til min projektor (panasonic PT-AE900E) og det virker fint! bortset fra at jeg skal ind i et andet rum hvor min PC står for at pause eller skrue op og ned for lyden..... Skal lige sige at jeg har IKKE tvtunerkort! jeg bruger kun mit setup til at afspille film som ligger på min pc eller DVD som lægges i drevet... efter jeg havde læst et indlæg her på siden omkring logitech's 895 var jeg overbevist om at det var den jeg skulle bruge... Problemet er altså, jeg skal i direkte kontakt med min PC med min fjernbetjening, det burde vel kunne lade sig gøre?? PFH Tak :D , håber det er forståeligt....
Redigeret af Jankes - 25-Juni-2007 kl. 13:04 |
|
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
Når du så sidder i stuen vil signalerne til din pc gå via RF linket og derfra til IR senderen i det rum hvor din pc er.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det forstår jeg ikke helt den opsætning du taler om der, jeg har rf/ir modtageren i samme rum som min pc, men jeg sidder jo i et andet rum med min fjernbetjening, dvs jeg skulle gerne via RF få kontakt med min PC (gennem væggen), og altså ikke noget med IR, min PC har ikke IR! det eneste jeg har er harmony 895'ern med medfølgende RF/IR modtager. som det er nu sidder jeg og tester fjernbetjeningen i samme rum som min pc men jeg kan ikke styrere pc'en jeg syntes jeg har prøvet næsten alt :S
Redigeret af Jankes - 25-Juni-2007 kl. 15:38 |
|
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
Din PC må da ha' et IR interface. Jeg går udfra at du har en MCE fjernbetjening. Hvordan styrer du den ellers ? Når du får IR på pc'en til at virke skal du sætte fjernbetjeningen til at styre pc'en via RF/IR linket. Prøv at se her
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg forestiller mig at det skal se sådan ud. |
|
![]() |
|
![]() |
haha sweeet... kan jeg ikke bare bruge logitech's RF/IR enhed koblet direkte ind i pc'en via usb? (det sådan jeg har det nu), men problemet er måske at min pc ikke ved at den skal modtage signaler fra den RF/IR enhed? |
|
![]() |
|
![]() |
Det var nemmere at forklare med en tegning. Det vil ikke virke ved at koble RF/IR modtageren til PCen. Du skal købe en ir-modtager og sætte til. F.eks. denne http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=117239
|
|
![]() |
|
![]() |
ok takker mange gange -og det med linket var så mit sidste spørgsmål |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |