recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech harmony HUB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech harmony HUB

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech harmony HUB
    Sendt: 04-Januar-2014 kl. 17:32
Læste om HUB og tænkte det måtte jeg prøve.
Har en gammel harmony som jeg har været glad for engang.
Men nu med app lød det fint .
Men må sige det driller. Min app på ipaden har med svært ved at connecte til huben, den står bare og snurre hele tiden.
Jeg har også svært ved at forstå hvorfor det hele skal bygges op om aktiviter?
Hvorfor kan jeg ikke bare lave en custom remote med de knapper jeg måtte ønske fra mine enheder?
De flester enheder i dag er jo inteligente mht HDMI cec, airplay osv. Men alt dette ødelægges og forvirres med harmony.
Nå men prøvede et par timer at confige den uden held. Selvom jeg kun har 3 enheder; tv, reciever, appletv.
Nogle der har gode/dårlige erfaringer med produktet?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 17:49
Det med aktiviteter er vel det samme som på One og 1000 m.m.
Jeg syntes det virker fint nok.
Hele ideen med Logitech er at det IKKE er costum.
At ipad ikke kan finde net er et problem på alle APP, hvis man ikke lige har brugt den.
Ny trådløs router kan løse en del af problemet.
SVP03
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 18:49
Du skal ikke bruge HDMI cec sammen med en aktivists styret remote.
Det er jo netop kommandoerne fra denne som styrer det hele.

Bruger selv smart HUB fra logitec som har en fysisk remote samt kan styres fra app.
Virker skønt og er eneste remote fremme på bordet.
Styrer Sony TV. Oppo bluray, Apple TV, MedieCenter. Panasonic HDD optager.samt Sonos Playbar uden problemer.
Lækkert for hele familien for at f.eks se bluray kon kræver 1 tryk og det hele er klar. og er man færdig med at bruge grejet er 1 tryk nok til at slukke alle komponenter.
Tror du har noget trådløst net som ikke er godt nok
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 19:33
Jamen problemet med aktiviterne synes jeg er at det kommer til at kræve for mange tryk i mit setup.
f.eks airplay funktioner kræver jo ingen tryk faktisk, men det virker "bøvlet" i harmonys aktiviter.
Det er meget få funktioner jeg har brug for og de kunne sagtens være samlet i èn remote uden aktiviter.
Det er første gang jeg har oplevet problemet med min netværk.
Det er en yousee router som deler tv og LAN, så den er vel næppe til at skifte ud.

Fungerer jeres helt perfekt mht apps? ingen snurende vente-ikon eller lignende? Har I gjort noget i opsætningen eller var det bare plug´n´play?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 19:41
intet gjort ud over at følge opsætningen, bare taste mine komponenter ind under opsætningen.
Fortalt HUB hvilken indgange der bruges på TV.

eneste venten er når app starter op og finder HUB. men det tager få sekunder første gang.

Hvordan bruger du airplay uden tryk ?    du må da skulle tænde for noget grej ?    Her laver du evt en aktivitet der hedder airplay.

Redigeret af hansie - 04-Januar-2014 kl. 19:42
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 19:55
eks. hvis tv er tændt og én anden ser film på en ipad. den film skal nu op på tvét dette gøres ved at vælge airplay til appletv på ipaden, men så skal jeg jo nu vælge det som en aktivitet i en anden app eller på en fjenbetjening. dette lettes jo ikke ved harmony.

"problemet" kan også være jeg tilslutter gennem min reciever.. så hvis den ikke står på den rigtige HDMI kanal (passtrough)er der ikke noget billede på TVét... så kræver det at min reciever integreres i aktiviteten og tændes for at kunne vælge korrekt HDMI selvom jeg ikke ønsker lyd fra recieveren. 
hvis jeg hører musik kører jeg helt uden om HArmony/HUB så kører jeg direkte fra ipad og airplay til reciever så hedder indgangen jo airplay.. 

eks. 2:
ser en film via apple tv med lyd på tvét, så ønsker jeg surround lyd og skall tændes Recieveren.. hvordan klares dette? som en yderligere aktivivtet?? dette kunne jo bare være en receiver on knap


Redigeret af mbm1 - 04-Januar-2014 kl. 20:00
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 20:36
Du laver bare de aktiviteter du har brug for.

Selv har jeg flere for at se TV   Da jeg både bruger TV's indbygget men også tit harddisk optageren's tuner
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 20:44
tjaa lyder nemt, men det er det bare ikke.
Sidder og prøver nu at lægge dobbelt kommandoer ind for at "idiotsikre" pga delay. Jeg kan ikke lægge en forsinkelse ind imellem tænd reciever og vælg input :(

Og igen har ikke behov for de aktiviter, ønsker bare en remote med måske 10 knapper fodelt over 3 enheder :(

De fleste af mine "aktiviter" foregår via Ipad og airplay og så enkelte kræver remotes. 
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

tjaa lyder nemt, men det er det bare ikke.
Det er nemt, men det virker som om du ikke helt har forstået konceptet.
 
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:


Sidder og prøver nu at lægge dobbelt kommandoer ind for at "idiotsikre" pga delay. Jeg kan ikke lægge en forsinkelse ind imellem tænd reciever og vælg input :(
Du kan lægge en tænd-forsinkelse ind på den enkelte komponent, så du er sikker på, at den er klar til de øvrige kommandoer.

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Og igen har ikke behov for de aktiviter, ønsker bare en remote med måske 10 knapper fodelt over 3 enheder :(
Så er det slet ikke en Harmony, du har brug for, men en billig universalfjernbetjening, der kan fås langt billigere.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:16
Nej jeg har ikke forstået "konceptet" for harmony. 
Eller jo for 5 år siden var det da smart.. Har som sagt brugt det tidligere men nu var de fleste enheder har airplay og WIFI så synes jeg ikke harmony har tilpasset sig dette.

Nu har jeg prøvet at sætte det op, og på appen er halvdelen af skærmen "tom" for knapper, her kunne det være rart at kunne lægge en tænd reciever knap ind.... Sidder og ser tv og ønsker nu lyden ud gennem min reciever??? Cry

Så for alle aktiviter der omhandler noget visning på TVét skulle jeg ligge 2 aktiviter ind?:
én for lyd gennem tv og én anden for lyd gennem reciever.

Til sammeligning findes der en app der hedder iRule.. den er superfed, men desværre begrænset mht IR og enkelte WIFI-enheder... her kan jeg ikke styre mit TV :(
Det kan customizes og bygges op helt efter ønske.. 
Det burde da ikke være svært for logitech at integrere dette. Istedet for at hvis man vil kombinere flere enheder i en remote/side så kræver det en aktivitet og at alle enheder tændes.


Redigeret af mbm1 - 04-Januar-2014 kl. 21:17
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:33
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

 
Nu har jeg prøvet at sætte det op, og på appen er halvdelen af skærmen "tom" for knapper, her kunne det være rart at kunne lægge en tænd reciever knap ind.... Sidder og ser tv og ønsker nu lyden ud gennem min reciever??? Cry
Klik på blyanten oppe i højre hjørne af APP'ens fjernbetjening, så kan du tilføje og fjerne knapper.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu