recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech harmony HUB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech harmony HUB

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bent_s Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-September-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bent_s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:45
Hey
Jeg har lidt problemer med at den efter et par dage, så lyser den rødt, og virker kun igen efter en genstart.
Har slettet de hele og begyndt forfra, kørte godt i en uge, ved ikk om det var wii eller Apple tv som har gjort den ustabil.
Min router er en Dlink 655, men jeg har lige bestilt en TP- link.
Men den virker perfekt næsten hele tiden.

Ang det med at se tv og så lige skal ha lyden over receiveren, jeg har gjort følgende.
Aktivitet med TV og ikk mere
Ny aktivitet som tænder tv tænder surround, mute på tv.
Hvis jeg vil se tv med surround, vælger den anden aktvitet, Den ved tv er tændt så der sker ikke noget..

/Bent
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Bent_s Bent_s skrev:

Hey
Jeg har lidt problemer med at den efter et par dage, så lyser den rødt, og virker kun igen efter en genstart.
Det er desværre et problem mange inkl. jeg selv oplever. Der er en lang tråd om det på Logitech's forum: http://forums.logitech.com/t5/Harmony-Ultimate-Harmony-Smart/HarmonyHub-disconnects-wifi-on-its-own/td-p/1056119/

Konklusionen er vist indtil videre, at problemet ses ved brug af bestemte routere.


Redigeret af dkscan - 04-Januar-2014 kl. 22:11
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:



Oprindeligt skrevet af Bent_s Bent_s skrev:

Hey
Jeg har lidt problemer med at den efter et par dage, så lyser den rødt, og virker kun igen efter en genstart.

Det er desværre et problem mange inkl. jeg selv oplever. Der er en lang tråd om det på Logitech's forum: http://forums.logitech.com/t5/Harmony-Ultimate-Harmony-Smart/HarmonyHub-disconnects-wifi-on-its-own/td-p/1056119/

Konklusionen er vist indtil videre, at problemet ses ved brug af bestemte routere.



Hvis det kan være til hjælp. Jeg har ikke problemer med mit setup. Anvender Apple Airport extreme / express router.
Bruger den også til at betjene Philips Hue lamper.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

 
Nu har jeg prøvet at sætte det op, og på appen er halvdelen af skærmen "tom" for knapper, her kunne det være rart at kunne lægge en tænd reciever knap ind.... Sidder og ser tv og ønsker nu lyden ud gennem min reciever??? Cry
Klik på blyanten oppe i højre hjørne af APP'ens fjernbetjening, så kan du tilføje og fjerne knapper.

Men jeg kan vel ikke tilføje knapper for en enhed som ikke er med i aktiviteten?
Det er jo det som jeg synes er så ærgeligt.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Men jeg kan vel ikke tilføje knapper for en enhed som ikke er med i aktiviteten?
Jo det kan man godt. Man kan også lave sekvenser af kommandoer, men det kræver, så vidt jeg kan se, at man logger på Myharmony.com fra en browser.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 23:17
Bare husk på at HUB er aktivitets baseret for at gøre det nemt for dig.

Tror du skal tænke anderledes med brug af HUB.   Den er jo lavet for at du kan klare opgaven med 1 tryk.
Og ønsker du flere muligheder med din lyd, ja så skal du lave dobbelt aktiviteter som du selv beskriver.
F.eks lav en aktivitet der hedder se tv og en enden der hedder se tv lyd over forstærker osv .
Lyt til airplay. Se film via airplay osv. Forsæt selv listen.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Men jeg kan vel ikke tilføje knapper for en enhed som ikke er med i aktiviteten?
Jo det kan man godt. Man kan også lave sekvenser af kommandoer, men det kræver, så vidt jeg kan se, at man logger på Myharmony.com fra en browser.

hmm ok lyder spændende. det har jeg ikke kunnet finde.
er netop inde på myharmony.com jeg konfigurere
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Bare husk på at HUB er aktivitets baseret for at gøre det nemt for dig.

Tror du skal tænke anderledes med brug af HUB.   Den er jo lavet for at du kan klare opgaven med 1 tryk.
Og ønsker du flere muligheder med din lyd, ja så skal du lave dobbelt aktiviteter som du selv beskriver.
F.eks lav en aktivitet der hedder se tv og en enden der hedder se tv lyd over forstærker osv .
Lyt til airplay. Se film via airplay osv. Forsæt selv listen.

Ja det kan jeg forstå er løsningen. 
Men tror også mit "problem" ligger i at enheder er koblet via min reciever og hvis reciever ikke er med i aktivitet som tændt så kan jeg ikke vælge indgang på recieveren.

Kan heller ikke finde favoritkanaler for radiokanler som med tv kanalerne.. Findes det ikke?


Redigeret af mbm1 - 04-Januar-2014 kl. 23:31
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

 
hmm ok lyder spændende. det har jeg ikke kunnet finde.
er netop inde på myharmony.com jeg konfigurere
Hvis man prøver at lave en sekvens på iPad'en kommer der en besked: "Visit myharmony.com to create sequences".
Det har jeg så ikke prøvet, da jeg ikke har haft behov for dette.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 10:27
Ok jeg synes appen virker bøvlet. Andre remote app synes jeg er bygget federe op.
Synes jeg oplevede det at når jeg brugte andre remotes eller apps, så røg noget out of sync.
Sad sku til kl. 02 i nat og "legede" med det.
Hvis nogle kender en universal fjernbetjening (hardware) hvor knapper kan configureres på tværs af enheder udenom aktiviter vil jeg gerne høre om denne.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:


Synes jeg oplevede det at når jeg brugte andre remotes eller apps, så røg noget out of sync.
Ja selvfølgelig. Hele ideen er jo, at Harmony holder styr på status for de enkelte enheder. Den kan det selvfølgelig ikke, hvis man griber ind og ændrer noget udenom med en anden fjernbetjening. 
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Hvis nogle kender en universal fjernbetjening (hardware) hvor knapper kan configureres på tværs af enheder udenom aktiviter vil jeg gerne høre om denne.
Som nævnt tidligere i tråden kan din Harmony allerede dette, hvis du virkelig insisterer.
Men hvorfor dog ikke bruge det glimrende råd du fik tidligere om at oprette de nødvendige aktiviteter? Altså f.eks. "Se tv" og "Se tv med lyd via forstærker".
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 12:51
Lige et spørgsmål.. har du købt "Huben" alene? eller "pakkeløsningen" med remote?

Ang. "fede" fjernbetjeninger... jo, de findes Wink lidt ala. B&O, betjeningsmæssigt.. Men kan ikke huske navnet - kontakt Otto fra Tapeconnection.. han ved besked/har forhandlingen ?
P.S. priserne (hvis jeg husker rigtigt ;) starter omkring 7.000,- eksl. programering...

Bond Cool


Redigeret af bbond - 05-Januar-2014 kl. 12:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu