recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech harmony HUB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech harmony HUB

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

 
Som nævnt tidligere i tråden kan din Harmony allerede dette, hvis du virkelig insisterer.
Men hvorfor dog ikke bruge det glimrende råd du fik tidligere om at oprette de nødvendige aktiviteter? Altså f.eks. "Se tv" og "Se tv med lyd via forstærker".

Men smart remoten der fulgte med har jo kun 3 aktiviteter..

Og igen det er altså at skyde gråspurve med kanoner.

Rent teknisk ville det jo være pærelet at lave en remote der kunne customizes som man ønskede.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Lige et spørgsmål.. har du købt "Huben" alene? eller "pakkeløsningen" med remote?

Ang. "fede" fjernbetjeninger... jo, de findes Wink lidt ala. B&O, betjeningsmæssigt.. Men kan ikke huske navnet - kontakt Otto fra Tapeconnection.. han ved besked/har forhandlingen ?
P.S. priserne (hvis jeg husker rigtigt ;) starter omkring 7.000,- eksl. programering...

Bond Cool
 
der var en remote med også.. 

Men ønsker ikke noget fedt/kompliceret. Bare en lille bitte ala den til appleTVén :)
lidt større dog med måske 5-10 knapper.

For rent funktionelt kan min Yamaha remote faktisk godt styre mit tv og appletvén også, men den er bare så voldsom med alt for mange knapper. Og når vi feks kun ser alm. TV som vi måske gør 80% af den tid tvét er tændt, så er det areal med knapper der skal benyttes kun den nederste 1/10 af remoten.Confused
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Men smart remoten der fulgte med har jo kun 3 aktiviteter..
Nej den har 6, da der skelnes mellem kort og langt tryk. Det gælder i øvrigt alle knapperne, så der er masser af muligheder for at lægge specialfunktioner ind uden at ofre standardfunktionaliteten. 


Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

 
Rent teknisk ville det jo være pærelet at lave en remote der kunne customizes som man ønskede.
Den fjernbetjening sidder du jo med. Du kan sagtens ændre på, hvad de enkelte knapper gør på fjernbetjeningen til Harmony Smart. Du kan oven i købet lære systemet koder fra en vilkårlig fjernbetjening, hvis du vil. 


 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Men smart remoten der fulgte med har jo kun 3 aktiviteter..
Nej den har 6, da der skelnes mellem kort og langt tryk. Det gælder i øvrigt alle knapperne, så der er masser af muligheder for at lægge specialfunktioner ind uden at ofre standardfunktionaliteten. 



Ja ok der lå 2 ak. i hver af de 3 knapper.

Personligt ville jeg godt kunne håndtere det, men har en familie der spørger mig hele tiden bare de skal se tv eller se en film eller hører radio :(

Der skal være helt lavpraktisk..

Det sjove ved det er jo så snart de har en ipad i hånden så kan de sku finde ud af det. Ville ønske apple lavede en universal-remote, den ville sikkert var enkelt og nem.

Og det der drillede vildt sidste gang jeg havde programmeret min gamle harmony, var det at de gik out of sync.. hvis én ikke lige havde slukket som man skulle.. så skulle man trykket help og så skulle man gå alt muligt igennem Cry  det var ikke skide smart.


Redigeret af mbm1 - 05-Januar-2014 kl. 15:04
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

 
Rent teknisk ville det jo være pærelet at lave en remote der kunne customizes som man ønskede.
Den fjernbetjening sidder du jo med. Du kan sagtens ændre på, hvad de enkelte knapper gør på fjernbetjeningen til Harmony Smart. Du kan oven i købet lære systemet koder fra en vilkårlig fjernbetjening, hvis du vil. 


 

Ja nu som du skriver det lyder det til at være løsningen... Meen igen det kan ikke gøres udenom aktiviterne jo Cry --Det er da helt unødvendigt at man har begrænset det på den måde
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

 
Personligt ville jeg godt kunne håndtere det, men har en familie der spørger mig hele tiden bare de skal se tv eller se en film eller hører radio :(

Der skal være helt lavpraktisk..
Og det er netop hvad Harmony er. 

De skal vide, at hvis de skal se tv, trykker de på tv-knappen på fjernbetjeningen. Vil se se tv med lyd via anlægget laver de et langt tryk på samme knap.

Skal de se en film trykker de på "klaptræet" og skal de høre musik trykker de på nodetegnet.

Er der flere apparater så inddrager man bare langt tryk på flere knapper. Og når de har glemt, hvad der er hvad, griber de bare iPad'en, hvor aktiviteterne kan startes fra ikoner med tilhørende beskrivelse.

Udfordringen er så, at du skal lave den grundlæggende opsætning :-)

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

 
Personligt ville jeg godt kunne håndtere det, men har en familie der spørger mig hele tiden bare de skal se tv eller se en film eller hører radio :(

Der skal være helt lavpraktisk..
Og det er netop hvad Harmony er. 

De skal vide, at hvis de skal se tv, trykker de på tv-knappen på fjernbetjeningen. Vil se se tv med lyd via anlægget laver de et langt tryk på samme knap.

Skal de se en film trykker de på "klaptræet" og skal de høre musik trykker de på nodetegnet.

Er der flere apparater så inddrager man bare langt tryk på flere knapper. Og når de har glemt, hvad der er hvad, griber de bare iPad'en, hvor aktiviteterne kan startes fra ikoner med tilhørende beskrivelse.

Udfordringen er så, at du skal lave den grundlæggende opsætning :-)


Udfordringen er at det ikke fungerer i praksis hjemme hos os.Cry

Benytter man eks. Airplay (som er en genial opfindelse), ja så har vi balladen med de aktiviteter der så ødelægges på Logitech.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

 
Udfordringen er at det ikke fungerer i praksis hjemme hos os.Cry

Benytter man eks. Airplay (som er en genial opfindelse), ja så har vi balladen med de aktiviteter der så ødelægges på Logitech.
Jeg bruger kun Airplay fra iPad til Apple TV og det giver ingen problemer. Jeg har oprettet en aktivitet, der hedder 'Se Apple TV', som tænder tv og Apple TV og indstiller tv på den indgang, hvor Apple TV sidder. Det virker uanset om jeg starter aktiviteten før eller efter jeg fyrer op under Airplay. 
Apple TV er ikke kritisk, da det tænder automatisk når man bruger fjernbetjeningen eller starter AirPlay.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Ok, jo mere jeg læste med på denne tråd des mindre fatter jeg hvorfor du overhovedet har købt en Hub. Du taler om en Remote ala den der følger med AppleTV bare lidt større, men alligevel....

Returner skidtet (Hubben) og lev med de 3 - 4 remotes der følger med til dine apparater. Du har tydeligvis ikke fanget konceptet og kommer hvad jeg læse mig frem til aldrig til det.

Jamen jeg købte den jo for at se hvad det var for noget :) -Men til mit behov synes jeg ikke det kunne tilbyde noget som min Harmony 700 ikke kunne i forvejen.

Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 17:10
Bare af ren nysgerrighed, hvordan benytter du 700'eren? Bruger du slet ikke aktiviteter??
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Bare af ren nysgerrighed, hvordan benytter du 700'eren? Bruger du slet ikke aktiviteter??

LOL Jo det kan jeg jo ikke undgå Big smile

Har haft den gemt væk i flere år og har nu fundet den frem igen og prøver at configge den med aktiviteter der kun omfatter on/off af én enhed.

Og så stadig benytte vores ipads med specifikke apps til mere medie-agtige funktioner.

Så det er jo ikke sådan at den nye harmony smart er ubrugelig for mit vedkommende, men den bød bare ikke på noget nyt som jeg havde håbet på.. 
Så det gav jo ingen mening at beholde den. Kan godt finde andet at bruge en tusse på Wink


Redigeret af mbm1 - 05-Januar-2014 kl. 18:49
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu