recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony software.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech Harmony software.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Harmony software.
    Sendt: 09-November-2009 kl. 19:33
Jeg har en Logitech Harmony 555, en fin lille fjernbetjening der indimellem driver mig komplet til vanvid.

Jeg føler mig voldsomt hæmmet af den der setup wizard man programmerer den med, er der ikke mulighed for at skifte til en advanced mode hvor jeg mere direkte kan få lov at pille?

Jeg har indtil videre kun involveret mit Panasonic TV og min Panasonc HDD recorder.

Det er indtil videre lykkedes mig at lave to aktiviteter, "Glo flimmer" og "Brug HDD" som er tæt på at virke som jeg vil have det, men indimellem kikser det så alligevel..

"Glo flimmer" tænder mit tv og bruger ikke min HDD, knapperne virker som de skal og den er fin.

"Brug HDD" tænder både TV og HDD'en og skifter til det rette input på TV'et. Herefter kan jeg manøvrere rundt på min HDD, afspille en dvd, optage en udsendelse og hvad jeg nu ellers har lyst til - herligt..

Indimellem optager jeg amerikansk football. Jeg starter i "Brug HDD" mode, vælger den rette kanal og trykker Rec når showet går igang. Herefter vil jeg gerne retur til "Glo flimmer" mode for ikke at få pillet ved noget med optagelsen eller for at jeg kan zappe lidt rundt mens der er rekvalmepauser. I starten slukkede remoten for min HDD når jeg trykkede "Glo flimmer", men det lykkedes mig gennem ca. 38 spørgsmål i den der wizard at få slået det fra så "Glo flimmer" IKKE lukker ned for min HDD.

MEN når jeg så er på "Glo flimmer" mens HDD'en optager og jeg ikke længere gider se TV, det kan være det er blevet sent og jeg hellere vil se resten af kampen imorgen, så trykker jeg på Power mens jeg er på "Glo flimmer" og fanme om ikke så den slukker for min HDD også..

Jeg har slået TV'ets og HDD'ens Viera link fra så det ikke er den der spøger, men hvordan hulen får jeg min Harmony til at fatte at der er forskel på hvilket apparat jeg vil have slukket?

Basalt set skal fjernbetjeningen i "Glo flimmer" mode holde snitterne langt fra min HDD, uanset hvad pokker jeg trykker. Nix pille! Fingrene af fadet!

Hvis jeg er i "Brug HDD" mode og trykker power off er det okay at den slukker både min HDD og mit TV.

Det er så her software wizarden driver mig til vanvid:

Wiz: Er alt som det skal være?
Mig: Nej.
Wiz: Ønsker du at skifte kanaler på dit TV?
Mig: Det er ikke det der er problemet.. Øh, jaja..
Wiz: Skal din recorder stå på HDDTuner?
Mig: ........hvad rager det mig, jeg vil snakke om det med powerknappen!
Wiz: Er du tilfreds nu?
........
..
......

Kan man ikke blive fri for den wizard og alle dens spørgsmål og i stedet få en oversigt over hvad de forskellige knapper gør og muligheden for at justere tingene direkte?
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 19:41
Du er ikke alene.

Glæd dig, til du kommer i tanker om, at du har brug for at tilføje dine egne specialknapper, som skal fungere under flere aktiviteter. Det kunne f.eks. være noget så simpelt som regulering af bas og diskant på receiveren, uanset om du ser TV, hører radio eller ser Blu-Ray. Så kan du pænt gå i gang med at tilføje knapperne een for een under hver eneste aktivitet.
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 09:01
Tag konsekvensen, og sæt remoten til IKKE at tænde/slukke for HDD'en.

Ulempen er selvfølgelig at du bliver nødt til at gøre det manuelt - men hvis du definerer en HDD tænd-sluk knap på remoten, er det ikke så slemt. ;)

Start softwaren, tryk på "Komponenter" fanebladet, vælg "Indstillinger" på din HDD, marker "Juster strømindstillinger" og vælg "Der er ingen knapper til at tænde og slukke med..." - så holder den fingrene væk fra den! Wink

Du kunne også lave tre aktiviteter "Glo flimmer (HDD on)", "Glo flimmer (HDD off)" og "Brug HDD" - og styre det på den måde. Men det bliver hurtigt noget baks hvis du får flere aktiviter/enheder sat på.

-Kent

(Jeg har en Harmony One - jeg regner med at Harmony 555 opfører sig på samme måde)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 11:57
Det løser ikke rigtigt problemet..

Hvis jeg bruger "Der er ingen knapper til at tænde og slukke med" på HDD'en, så skal jeg manuelt ind under Devices på remoten og tænde for HDD'en efter aktiviteten "Brug HDD" ikke kunne hitte ud af det. Alternativt skal jeg bruge Help funktionen og lade den gætte at min HDD er slukket og jeg gerne vil have den tændt.

Jeg prøvede med "Den skal altid være tændt" på HDD'en, det efterlod min HDD tændt når jeg trykkede power off, og efterfølgende kunne jeg under Devices selv slukke HDD'en med PowerOff. Men næste gang jeg så trykkede "Brug HDD" så mente min remote at HDD'en stadig måtte være tændt og så skulle jeg igang med Help funktionen igen.

Ingen af de to muligheder er særligt velfungerende.

Optimalt ville være hvis min HDD havde en funktion der ignorerede power off mens den var ved at optage, eller blot fortsatte med at optage i standby mode ligesom den kan på en timer recording. Det ville løse problemet med at remoten sender power off til både tv og hdd når jeg trykker på sluk.

Det ændrer bare ikke på at der stadig kan være brug for en mere intelligent power off funktion på remoten, fx. når jeg får koblet mit surround til også, har set en film, men nu gerne vil have slukket for tv og hdd, men ikke for anlægget da jeg vil høre noget musik. Det er trættende at remoten først lukker hele molevitten ned og så kan man efterfølgende via en aktivitet tænde for det man skal bruge igen..
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 12:14
Nu kender jeg ikke 555'eren, men kan du ikke selv definere knapper under aktiviteten? Så laver du bare en powerknap til HDD'en i "Brug HDD" aktiviteten - så skal du ikke ind under Devices på remoten for at tænde den.

Du skal ikke slukke for at vælge en ny aktivitet - hvis du f.eks. har en aktivitet "Se TV med surround" og en "Lyt til Radio"; og er færdig med at se TV, så vælger du bare "Lyt til radio", så er den smart nok til at slukke for TV'et (det skal du ikke bruge mere) men lade receiveren forblive tændt samt skifte den over på "Tuner" kanalen.

-Kent

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu