|
Logitech Harmony + Yousee Samsung boks |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
speedbird ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-December-2008 Status: Offline Point: 79 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Januar-2014 kl. 09:34 |
Hej
Mit rack skal flyttes ind i et skab. Jeg har tidligere forsøgt med en IR-extender hvilket fungerer fint, bortset fra Yousee boksen. Jeg testede blandt andet med 6 små "øjne" placeret forskellige steder foran Yousee boksen (Samsung). Det virkede ind i mellem. Andre gange frøs boksen og jeg måtte bruge den originale remote. Er der nogle der har erfaringer med et setup, der gør det muligt at styre Yousee's Samsung boks vha. RF eller IR. Hvad med Logitech HUB fungerer det ? På forhånd tak for tips. Carsten
Redigeret af speedbird - 13-Januar-2014 kl. 09:43 |
|
![]() |
|
runekc ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-April-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 205 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej, jeg har brugt flere Harmony fjernbetjeninger og har aldrig haft problemer med Yousee boksen, bruger lige nu en Harmony 900 med RF/IR og et ir "øje" foran boksen i et skab og det fungerer upåklageligt :)
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
Logitech smart control er lige det du søger.
evt harmony ultimate men den koster lidt mere |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
Ja Logitech Smart Control fungerer fortrinligt med boksen. Langt mere pålideligt end den originale fjernbetjening, som skal pege rimelig præcist for at fungere ordentligt.
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
speedbird ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-December-2008 Status: Offline Point: 79 |
Tak for svarene.
Hvordan placerer i IR-blaster i forhold til Yousee boksen ? Er en IR-blaster tilstrækkelig til et skab med 5 enheder ? En mulighed er at købe nogle Precision IR-kabler. http://www.logitech.com/da-dk/product/6230?crid=1052 Nogen der har erfaring med disse ?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
ja de løse ir sendere bruger jeg. der er stik bag hub til dem.
De skal klisteres på foran ir modtager dioden på boksen |
|
![]() |
|
som nævnt har jeg tidligere nævnt selv forsøgt. Jeg brugte denne her : http://www.av-connection.dk/?PGr=6155&ML=979 sammen med 6 ekstra emittere. Ligemeget hvordan jeg satte de 6 emittere var Yousee boksen svingende i modtagelsen af signalet. Måske har det noget at gøre med styrken af IR-signalet vs Samsung boksen ? Jeg køber fluks et Logitech Harmony smart control sæt. I stedet for at købe ultimate versionen, tænkte jeg på en billig 7 " android tablet. Den kan bruges i andre sammenhænge(styring af lys eks.) men primært som remote control. Prisen bliver dog ca. den samme som ultimate udgaven. PS Hansie hvordan går det med flyningen ? er selv tidligere pilot
|
|
![]() |
|
Det er min søn som skal være pilot
![]() |
|
![]() |
|
Har brugt smart control i et par måneder og er meget tilfreds med den.
Så glæd dig. har brugt den sammen med yousee boks uden problemer. De ekstra emitter er til skjult grej og fingerer super fint |
|
![]() |
|
Så er Logitech Harmony Smart Control bestilt. Fandt den til 779 inkl. fragt.
Prøver i første omgang om jeg kan nøjes med HUB'en. Den er i sig selv en IR transmitter. Er meget spændt på om jeg kan "tæmme" Yousee denne gang :-) @hansie - pøj pøj med din søn. Har selv været i samme situation for mange år siden.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |