|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Du kan jo starte med at at rette fejlen på dit tastatur, så du ikke råber.
For at du kan bruge den sammen med Squeezebox skal der være Squeezeserver 7.5 installeret på hd boksen. Du kan evt. prøve at gå på http://<ipadressen på hd boksen>:9000 eller http://<ipadressen på hd boksen>:9002 så burde Squeezeserveren starte op og så kan du se versionen.
Du kan ikke bruge DLNA til noget. Du skal bruge en USB diske eller Squeezeserver 7.5
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
I følge http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/?id=24020
Så kan du under advanced - package HEnte og inst. Squeezebox. Men igen det skal som minimum være version 7.5
|
|
![]() |
|
provst ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2010 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
hej igen
har kun version 7,4 på tdc homedisk hvordan for jeg den nye ind på homedisken .har programmet men hvordan opdater man den ..
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Mærkeligt at TDC ikke vil hjælpe når det er en boks de sælger om som de reklamerer med (?) kan understøtte Squeezebox!!??
|
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
De vil jo nok hævde, at den understøtter de Squeezebox-modeller, der var på markedet, da de solgte disken.
Men taget i betragtning, at de faktisk tager abonnement for en Homedisk, ville jeg da nok også forvente lidt mere. |
|
![]() |
|
provst ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2010 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
hej er der nogle der kan hjælpe mig med at finde det sidste nye firmware til en
zyxel NSA 310 og hvordan man installer det.. på forhånd tak
|
|
![]() |
|
xiuxiu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Maj-2007 Status: Offline Point: 131 |
![]() |
Prøver også lige her :)
Er der andre der har oplevet at lyden out of the box er noget lys i det? Når jeg eks. lytter til Sara K og Iron Maiden har de en næste smølfe agtig stemme i forhold til min cd afspiller.
|
|
Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG April Stello AI500 Logitech Squeezebox Touch Yamaha YSP-2200 Audiotrak Prodigy Cube Sennheiser 580 |
|
![]() |
|
Bric ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 121 |
![]() |
Den vil jeg gerne lige have bekræftet
![]() Jeg har en WD my boook world 2TB NAS med en musiksamling på 40 GB. Den er født med twonky og UPnP, men squeezeserver er vist meget besværlig at installere på den og resultatet så pauvert at det ikke er besværet værd. Jeg har derfor de sidste dage vaklet imellem at installere squeezeserver på en af familiens 3 bærbare, købe en squeezebox reciever til mit anlæg og bruge vores androidmobiler (legend) som remoter, eller gå full monty og købe en sonos løsning (til den 5-dobbelte pris). Begge løsninger generer dog mit mavesår. Sonos pga prisen, kravet om tilstedeværende mobiler, og oprettelsen af endnu et wi-fi netværk i mit hjem (jeg har allerrede et der fungerer fint...). Squeezebox fordi jeg skal binde en vores bærbare til hjemmet som server, og skal tænde den hver gang jeg vil høre musik. Hvis squeezebox touch selv kan kan køre squeezeserver rydder den bordet uden konkurrence, så er det bare den jeg skal have ![]() Bric |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Har din NAS nfs-shares? Så kan du kigge på denne tråd:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=77604 |
|
![]() |
|
Niller ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
Jeg kan have misforstået spørgsmålet, men jeg tror ikke du kan undgå Squeezebox-server på nogen enhed, hvis et squeezebox-produkt skal hente musik derfra. Touch'en kunne ikke finde min Twonkey og først da SSOTS blev installeret virkede det. Om der er en vej uden om aner jeg ikke. /Niller
|
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Du skal koble din NAS til din Touch via usb-stikket på Tocuh'en og så aktivere den interne server på Touch'en. Derefter eksponerer Touch'en NAS på nettet - og tager musikken fra den.
Touch kan ikke tilgå en NAS via nettet, med mindre man hacker den. |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Hvis Touch skal bruge sin indbyggede server, så kan den kun tilgå data via usb-stikket, eller den indbyggede sd-læser. Den kan ikke hente data via netværket.
Hvis du derimod installerer Squeezeboxserver på din NAS, så kan den selvfølgelig godt tilgå den. Om din NAS kan trække Squeezeboxserver ved jeg så ikke. Men der sker jo ikke noget ved at prøve inden et evt køb.
Selv har jeg en gammel spand af en bærbar stående tændt 24/7 som server. Den bruger kun omtrent det dobbelte strøm i fuld drift som en Sonos afspiller gør i standby.
Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en touch, og prøve den indbyggede server. Men være forberedt på at du måske ender med at foretrække at køre serveren på en gammel pc, eller måske en ny NAS (Hvor meget NAS kan man købe for differencen mellem et SB system og et Sonos system...)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |