|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Bric ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 121 |
![]() |
|
Mange tak for svar.
Det var også sådan jeg havde forstået det, men jeg håbede lige.. Ved i hvorfor logitech har valgt ikke at give touch mulighed for at køre squeezeserver wi-fi ? Det virker uelegant. Jeg har svært ved at tro touch ikke skulle have processor kraften og resten af hard-waren er på plads..... |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Som jeg var inde på tidligere i tråden: Hvis din NAS har nfs-shares, kan du mounte dem i Touch'ens filsystem og derefter bruge Touch'ens indbyggede squeezeserver. Jeg kan ikke se, hvorfor WiFi skulle gøre det umuligt.
Det kræver dog et hukommelseskort til databasen, og det virker vist i øvrigt ikke helt gnidningsløst. Redigeret af Allan Olesen - 14-Juli-2010 kl. 00:24 |
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Kan du linke til en step-by-step instruktion?
|
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
For at det skal være simpelt og noget som alle kan finde ud af. Derfor. |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Nej, sådan en har jeg ikke set. Jeg har tidligere i tråden linket til en tråd på slimdevice's forum, og her er en mere, som derudover fortæller, at man skal lægge sit mount point og databasen på et hukommelseskort: http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=80263 Hvis du er vant til Linux og ssh, bør det være nok til at komme op at køre. Ellers har du ret i, at det kræver en detaljeret vejledning. Hvis jeg en dag får mig taget sammen til selv at prøve det, skal jeg nok skrive en vejledning, men det bliver måske aldrig. |
||
![]() |
||
Bric ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 121 |
![]() |
|
Det har du nok desværre ret i..... Synes dog at en Wi-Fi option også burde kunne bringes til at fungere for almindelige dødelige. De fleste danskere har idag et trådløst netværk, rigtig mange en NAS og ganske mange en trådløs medieafspiller - om ikke andet så en PS3. Som det er nu får man en bedre funktion og langt større fleksibilitet , til samme pris, ved at købe en lille bærbar og installere squeezeserver på den, selvom det ikke ser helt så smart ud. Og hvis microsofts nye tablets bliver bare nogenlunde prisvenlige, ja hvad skal man så med en touch ? @Allan Olesen - mange tak for foreslaget, men det overstiger mine tekniske evner og den mængde tid jeg vil binde i halen på projektet. Squeezeserver på WD´en er diskuteret en del steder på nettet og det er besværligt, ustabilt og resultatet (når det fungerer) langsomt. Tager på sommeferie imorgen og kigger lidt på det igen når jeg kommer hjem. Men ender nok med en squeezebox reciever og squeezeserver på en af de bærbare som forsøg. Hvis jeg er glad for den løsning, køber jeg måske en lille tablet, når de begynder at komme med W7 |
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Det har du ret i, men hvis du mener at du via dit trådløse netværk vil hente musikken fra din NAS til serveren - uanset om det er en Touch eller en bærbar med SBS installeret - så har det ingen gang på jord. Du skal have SBS/Touch og NAS hægtet sammen via et kablet netværk. Ellers virker det ikke. Det er der mange der har prøvet og jeg har endnu ikke læst om nogen der har fået det til at virke.
|
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
I den første stykke tid efter at jeg satte min server i drift kørte jeg den som wireless; men det var kun indtil jeg fik købt endnu en switch. Men jeg husker nu ikke at der var noget knas, andet end at WOL ikke virker over wireless,,,,, men det var jeg forberedt på. |
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Ditto her.
Jeg kører wired nu, men jeg kørte serveren wireless i lang tid uden det mindste issue. Dog kun radio og mp3, men kunne streame 4 forskellige sange/stationer samtidigt uden problemer.
Men man skal nok ikke basere sit indkøb på at serveren skal kunne køre wireless, for ofte vil det give bøvl.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Imponerende. Der er utallige referencer på forum'et for slimdevices til mange der har forsøgt dette uden success. Det er en af de ting som alle advarer imod. Var der nogen af jer der prøvede med flac-filer?
|
||
Mvh Kurt
||
![]() |
||
![]() |
|
Læser med interesse.
Planlagde ganske rigtigt at køre det hele wireless - det var nærmest pointen. Min musik samling ligger i mp3, men overvejer stærkt at konvertere forfra til flac. Har ingen problemer med at streame til computere noget sted i hjemmet, altså i mp3. Men ved opslag kan jeg også se at recieveren kun har et b/g netværkskort, ikke særligt imponerende......... ![]() |
||
![]() |
||
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
|
Så burde du overveje at køre med et accesspoint separat til den, da den enhed der kører laveste hastighed, bestemmer hastigheden på de andres.
Eller lave noget med indstillingerne hvis du har en dual-band router.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |