recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - logitech squeezebox touch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlogitech squeezebox touch

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 22:58
Mange tak for svar.

Det var også sådan jeg havde forstået det, men jeg håbede lige..

Ved i hvorfor logitech har valgt ikke at give touch mulighed for at køre squeezeserver wi-fi ?

Det virker uelegant.  Jeg har svært ved at tro touch ikke skulle have processor kraften og resten af hard-waren er på plads.....

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 00:23
Som jeg var inde på tidligere i tråden: Hvis din NAS har nfs-shares, kan du mounte dem i Touch'ens filsystem og derefter bruge Touch'ens indbyggede squeezeserver. Jeg kan ikke se, hvorfor WiFi skulle gøre det umuligt.

Det kræver dog et hukommelseskort til databasen, og det virker vist i øvrigt ikke helt gnidningsløst.

Redigeret af Allan Olesen - 14-Juli-2010 kl. 00:24
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Som jeg var inde på tidligere i tråden: Hvis din NAS har nfs-shares, kan du mounte dem i Touch'ens filsystem og derefter bruge Touch'ens indbyggede squeezeserver. Jeg kan ikke se, hvorfor WiFi skulle gøre det umuligt.

Det kræver dog et hukommelseskort til databasen, og det virker vist i øvrigt ikke helt gnidningsløst.

Kan du linke til en step-by-step instruktion?
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

Mange tak for svar.

Ved i hvorfor logitech har valgt ikke at give touch mulighed for at køre squeezeserver wi-fi ?

Det virker uelegant.  Jeg har svært ved at tro touch ikke skulle have processor kraften og resten af hard-waren er på plads.....

For at det skal være simpelt og noget som alle kan finde ud af. Derfor.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Kan du linke til en step-by-step instruktion?

Nej, sådan en har jeg ikke set. Jeg har tidligere i tråden linket til en tråd på slimdevice's forum, og her er en mere, som derudover fortæller, at man skal lægge sit mount point og databasen på et hukommelseskort:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=80263

Hvis du er vant til Linux og ssh, bør det være nok til at komme op at køre. Ellers har du ret i, at det kræver en detaljeret vejledning. Hvis jeg en dag får mig taget sammen til selv at prøve det, skal jeg nok skrive en vejledning, men det bliver måske aldrig.
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bric Bric skrev:

Mange tak for svar.

For at det skal være simpelt og noget som alle kan finde ud af. Derfor.

Det har du nok desværre ret i.....

Synes dog at en Wi-Fi option også burde kunne bringes til at fungere for almindelige dødelige. De fleste danskere har idag et trådløst netværk, rigtig mange en NAS og ganske mange en trådløs medieafspiller - om ikke andet så en PS3.
Som det er nu får man en bedre funktion og langt større fleksibilitet , til samme pris, ved at købe en lille bærbar og installere squeezeserver på den, selvom det ikke ser helt så smart ud. Og hvis microsofts nye tablets bliver bare nogenlunde prisvenlige, ja hvad skal man så med en touch ?

@Allan Olesen - mange tak for foreslaget, men det overstiger mine tekniske evner og den mængde tid jeg vil binde i halen på projektet. Squeezeserver på WD´en er diskuteret en del steder på nettet og det er besværligt, ustabilt og resultatet (når det fungerer) langsomt.

Tager på sommeferie imorgen og kigger lidt på det igen når jeg kommer hjem. Men ender nok med en squeezebox reciever og squeezeserver på en af de bærbare som forsøg.
Hvis jeg er glad for den løsning, køber jeg måske en lille tablet, når de begynder at komme med W7
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2010 kl. 18:20
Det har du ret i, men hvis du mener at du via dit trådløse netværk vil hente musikken fra din NAS til serveren - uanset om det er en Touch eller en bærbar med SBS installeret - så har det ingen gang på jord. Du skal have SBS/Touch og NAS hægtet sammen via et kablet netværk. Ellers virker det ikke. Det er der mange der har prøvet og jeg har endnu ikke læst om nogen der har fået det til at virke.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 00:43

I den første stykke tid efter at jeg satte min server i drift kørte jeg den som wireless; men det var kun indtil jeg fik købt endnu en switch. Men jeg husker nu ikke at der var noget knas, andet end at WOL ikke virker over wireless,,,,, men det var jeg forberedt på.

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af slate slate skrev:

I den første stykke tid efter at jeg satte min server i drift kørte jeg den som wireless; men det var kun indtil jeg fik købt endnu en switch. Men jeg husker nu ikke at der var noget knas, andet end at WOL ikke virker over wireless,,,,, men det var jeg forberedt på.

Ditto her.
Jeg kører wired nu, men jeg kørte serveren wireless i lang tid uden det mindste issue. Dog kun radio og mp3, men kunne streame 4 forskellige sange/stationer samtidigt uden problemer.
Men man skal nok ikke basere sit indkøb på at serveren skal kunne køre wireless, for ofte vil det give bøvl.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2010 kl. 23:45
Imponerende. Der er utallige referencer på forum'et for slimdevices til mange der har forsøgt dette uden success. Det er en af de ting som alle advarer imod. Var der nogen af jer der prøvede med flac-filer?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 09:22
Læser med interesse.
Planlagde ganske rigtigt at køre det hele wireless - det var nærmest pointen.

Min musik samling ligger i mp3, men overvejer stærkt at konvertere forfra til flac. Har ingen problemer med at streame til computere noget sted i hjemmet, altså i mp3. Men ved opslag kan jeg også se at recieveren kun har et b/g netværkskort, ikke særligt imponerende.........Clap
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2010 kl. 09:32
Så burde du overveje at køre med et accesspoint separat til den, da den enhed der kører laveste hastighed, bestemmer hastigheden på de andres.

Eller lave noget med indstillingerne hvis du har en dual-band router.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu