|
Logitech Squeezebox udstyr til opsætning i huset.. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 374 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Januar-2012 kl. 16:26 |
Jeg har tidligere haft to stk. Airport Express til at streame mit musik via. itunes.
Det har også tidligere været planen at udbygge med flere airport express enheder i køkken, badeværelse ect. Men nu er en af Airportene gået i stykker. Samtidigt havde jeg opdaget funktionen i min Synology NAS, at den kunne streame til Airport eller DLNA enheder, uden at jeg skal have en bærbar tændt. Jeg tænkte derfor at jeg kunne købe nogle flere Airports + aktive højtalere, eller nogle docks med Airplay indbygget. Men det er jo dyrt kan jeg se, da Apple åbenbart kræver en del penge for at producenterne må bruge Airplay. Så kunne jeg sætte nogle DLNA enheder op, men da jeg så sidder og kigger efter sådan nogen, opdager jeg at det jo rent faktisk kan gøres lige så billigt med Squeezebox-enheder. Og det må jo alt andet lige være en bedre løsning, end det andet, der lidt er en knap så "fix" løsning. Men hvad har jeg så brug for? I stuen har jeg et (godt) 5.1 anlæg/forstærker, hvor der er en Airport tilsluttet med Toslink. Er løsningen her et "Duet"-system? (Det er billigt i Elgiganten kan jeg se) Dermed får jeg også en fjernbetjening, udover App'en til vores smartphones. I køkkenet og de andre steder tænker jeg så, at det er fint med en Squeezebox Radio hvert sted. Lyden bliver selvfølgelig ikke lige så god som i stuen, men det kan jeg også godt leve med, da musik-"nydning" forgår i stuen. Musik de andre steder er "blot" til at gå og have noget musik, når man laver alt muligt andet. Er det ikke en fin løsning, eller er der noget jeg har overset af problemer, eller smartere løsninger?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger samme squeezebox løsning som du ønsker. Det er en god løsning og du vil blive forbavset over hvor meget lyd (god) der kan komme ud af radioen. Jeg brugte den i et 40kvm telt i haven i sommers uden problmer med at spille det op. Man kan faktisk stille 2 radioer op og lade dem spille hver sin kanal hvis man i sådanne situationer ønsker stereo.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
Du får ihvertfald brug for noget der kan køre Squeezebox server software, jeg ved ikke om den NAS du har kan gøre det.
|
|
![]() |
|
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 374 |
Det er en Synology 211J, så den burde ikke være noget problem, selvom jeg da ikke lige har kontrolleret det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |