recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech squeezebox

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2082
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Der må gerne stå diskstation i begge felter. Det fortæller blot at dine afspilningslister ligger i music-mappen.

Jeg tror problemet er, at den Squeezeserver du kører, er den som ligger på din PC. Du skal være 100% sikker på, at den som kører er den som ligger på Synology'n. Ligesom du under opsætning af Squeezeboxen skal være sikker på, at det er den på Synology'n som er valgt, og ikke den på PC'en.

M.v.h.

Det kunne godt tænkes det er der den er gal.

Jeg skifter på fjernbetjeningen om det er "fra PC" eller "Synology" jeg vil høre musik fra.

Skal squeezebox serveren ligge både på pc'en og Nas'en, og hvordan kan jeg vælge on hvilken en jeg skal bruge?

Jeg tror at jeg gør det forkert mht. med serveren.

Hvordan skal jeg bruge den der er på min NAS. Skal den opsættes eller er det nok at den er installeret.?

Redigeret af pipper - 27-August-2011 kl. 10:48
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 10:49
Squeezeserveren behøver ikke ligge på din PC. Men det gør det nemmere, hvis du vil spille musik, på din PC, fra Synology.

Du vælger på fjernbetjeningen, hvilken software du vil bruge. Skal du spille fra Synology'n, vil den typisk hedde "Diskstation". Du vil derudover kunne vælge at spille fra "Squeezeserver.com", som er online fra Logitech. Er denne valgt, vil du kun kunne spille radiostationer.

M.v.h.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 10:58
Det er rigtigt at jeg kan vælge "fra pc" og "Diskstation" på fjernbetjeningen. Det virker fint når jeg vælger fra PC, men ikke når jeg vælger "diskstation"

Jeg har ikke opsat noget inde SBserveren på selve nas'en, andet end jeg har fortalt den hvor musikken ligger.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 11:01
Hvad sker der, hvis du går ind på serverens webinterface på port 9000? Kan du se din musik? Kan du se din squeezebox? Hvad sker der, hvis du via webinterfacet sætter et nummer til afspilning?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hvad sker der, hvis du går ind på serverens webinterface på port 9000? Kan du se din musik? Kan du se din squeezebox? Hvad sker der, hvis du via webinterfacet sætter et nummer til afspilning?

Hvis jeg forstår det rigtigt - Så ja.

Hvis jeg logger ind på min NAS kan jeg godt se min musik og afspille et nummer.
Er det det du mener ?
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 11:33
Det er sgu noget underligt noget.

Når jeg Afspiller musikken fra PC'en via min externe hd virker alt fint. Der er cover på alle album og alt virker.

Men når jeg skal afspille fra Nas'en kan jeg godt se albummene (dog uden cover). Når jeg så vælger et album står der "TOM" inde i albummet. Musikken skulle jo være der.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 13:05
Skal vi forstå det sådan, at du kan logge ind på NAS'en, finde et album og afspille numrene i det, så lyden kommer ud på squeezeboxen?

Og når du går ind på squeezeboxen og sætter den til at bruge NAS'ens musiksamling, kan du finde samme album, som du lige har afspillet den anden vej, men nu får du ingen numre frem?

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2011 kl. 13:49
Hejsa.

Så tror jeg at jeg har fundet fejlen (mig)Embarrassed.

Jeg troede at man bare skulle installere en SBserver, som jeg jo havde på C drevet.

Jeg knne se at der også lå en SBserver på Nas'en. Efter jeg søgte efter mit musik på den, virkede det hele.
Mht det med cover - Den var færdig med at søge efter musikken, men den starter så åbenbart med at søge efter cover bagefter. Dette var den så ikke blevet færdig med, da jeg spurgte om hvorfor der ikke var covers på.

Tak for hjælpen.Clap
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu