|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() Sendt: 07-Juni-2009 kl. 18:37 |
jeg har pt en 9 år gammel Panasonic SA-HT80
(240 Watt), som jeg har været glad for i alle de år jeg har haft den.
jeg har den aldrig skruet mere end halvt op. måske 3/4 når jeg skal høre højt musik/film. ville så høre om Logitech Z 5500 Digital på 505 watt, ku være et godt alternativ til mig nu hvor jeg syntes min lyd er blevet lidt "dåse agtig". specielt baghøjtalerne som jeg har slået fra for ca et måneds tid siden da jeg ikke ku holde ud at høre på det. |
|
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E Nvidia Shield Android Tv |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du vil i det tilfælde være bedre tjent med nye højttalere. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
![]() |
ok.. du mener altså at mit 9 år gamle "anlæg" stadig kan bruges hvis jeg bare købte nye højtalere?
ved ikke så forfærdelig meget om højtalere osv. men der står 6 ohm/60W music 30W DIN bagpå. her er manual for Panasonic SA-HT80 på næst sidste side kan man se alt det med watt osv.. min plan er at mine 3 foreste højtalere aligevel skal gemmes i mit nye tv møbel (med stof foran) så nye højtalere behøvede ikke være pæne. bare de spiller lige så godt. eller bedre end dem jeg har nu |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det vil være det bedste, at købe et nyt 5.1 system, og så senere investere i en ny Reciver. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Hvis man tager prisen med i betragtningen tror jeg du får svært ved at finde højtalerne til prisen af et z-5500 sæt (ca. 1800 kr) som sammen med din nuværende reciever vil give samme eller bedre lydkvalitet.
Så kommer jo meget an på dit behov og budget. |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
Generelt kan små systemer lavet til computerbrug ikke anbefales til at fungerer som det primære lydsystem i huset, det er lavet til at spillle i et relativt lille rum meget tæt på lytteren, og det er derfor ikke muligt for det at flytte dem luftmængde der er nødvendig for at kunne fungerer som primært system.
|
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
![]() |
det fede ved Z5500 er for mig at man kan lade seve enheden stå fremme på en kommode og "pynte"
hvor en forstærker er stor og grim og helst skal gemmes så langt væk som muligt (efter min mening) ;) |
|
Philips 65" 754 Oled
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |