|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
herbie1707 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() Sendt: 28-Marts-2008 kl. 21:33 |
|
Hejsa
Jeg har lige en del spørgsmål. Også nogle som hører til i andre forumgenre, men da det generelt er de samme mennesker der bruger hele forummet, håber jeg det går. Da jeg lige har fået mit nye tv skal jeg også have ps3. og får at få mere lyd vil jeg også godt have noget sorround sound. Her har jeg tænkt mig Logitech Z-5500 som har fået gode anmeldelser, og som er rimelig billigt. Spørgsmålene: Er dette det bedste 5.1 system til pengene? eller kan jeg evt. gi 1000 kr. mere og så få en del mere lyd? Hvordan skal systemet tilsluttes til ps3 (hvilke kabler)? Og kan det også tilsluttes fjernsynet, så jeg kan se programmer med lyd fra z-5500? (Off topic) Virker ps3 ligeså godt som dvd-afspiller, eller skal jeg også ud og investere i sådan en? (skal senere ha HD-recorder) Håber i vil hjælpe mig igen. På forhånd tak MVH |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Tror ikke du skal forvente at finde markant bedre lyd end Logitechs... Hvis jeg var dig, og ville have bedre lyd, så ville jeg gå efter et af de fælleskøb der kører lige nu! Men det er selvf. også dyrere...
![]() PS3 skulle være en ret god allround maskine, så tror ikke der vil være den store fidus i at købe en DVD-afspiller også (prislejet for en DVD der kan være med, eller er bedre, starter ved en 2500 kr.). Hvilke kabler du skal bruge fra hhv. Logitech og TV ved jeg faktisk ikke da jeg ikke har det store kendskab til disse! ![]() Med venlig hilsen |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
OHJ-1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
|
Hej Herbie1707, Z5500 er super til prisen. Du skal bruge Tos link kabel fra ps3 til Z5500 Mvh, Ole |
||
Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab ![]() Beosound 9000 + Beoport 2xPenta mkIII 2xBeolab 8000 |
||
![]() |
||
MDHell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 928 |
![]() |
|
Hejsa hvad jeg umiddelbart kan se kan du tilslutte med et optisk kabel |
||
Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 | |
||
![]() |
||
herbie1707 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
|
Okay
Hvordan med tilslutning til tv... Kan det foregå ligesom med tilslutning til computer... Altså med udgangen til headphones? |
||
![]() |
||
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
|
Til tv et kan du bruge coax kable, så et optisk fra ps3 og coax fra tv... hvis det har den udgang
|
||
+100HD Film
![]() |
||
![]() |
||
BechmannFrost ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2007 Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Jeg låner lige din tråd også, da det lyder præcist som det setup jeg også har
tænkt mig. Har jeg forstået det rigtigt, at det der Logitech sæt også sagtens kan bruges til hjemmebiografen selvom det egentlig er PC højtalere? Fungerer den der SoundTouch pod i stedet for en regulær AV reciever? |
||
![]() |
||
OHJ-1 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
|
Yep, fungerer som et komplet hjemmebio lydsystem men kræver at du har mulighed for at anvende endten TOS link eller RCA digital kabel til din dvdafspiller eller ps3! Redigeret af OHJ-1 - 30-Marts-2008 kl. 15:41 |
||
Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab ![]() Beosound 9000 + Beoport 2xPenta mkIII 2xBeolab 8000 |
||
![]() |
||
BechmannFrost ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2007 Status: Offline Point: 64 |
![]() |
|
Okay, har de fleste nye fjernsyn den mulighed? Det skal siges jeg ikke ved ret meget om Hi Fi :) |
||
![]() |
||
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
![]() |
|
Jeg har også påtænkt mig at købe et Z-5500 system, men jeg er nok noget af en nybegynder, når det gælder surround, så jeg har lige et par spørgsmål, som gerne må besvares ved, at der skæres ud i pap.
![]() (1) Hvordan skal jeg sætte det op? Uddybning: Jeg har et Sony KDL-46V3000 TV hvortil der er tilsluttet en PS3-40GB via HDMI samt en PC tilsluttet via DVI->HDMI kabel men med egen 2.1 højttaler-system. Link til TV-specs: http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-46V30 00&site=odw_da_DK&imageType=Main&category=TVP+46 -70+Sony+BRAVIA+TV#pageType=TechnicalSpecs (2) Jeg vil gerne have at alle delene skal igennem Z-5500. TV'et har et "Digital lydudgang (optisk)" stik. Vil det være nok, at forbinde tv'et til Z-5500 via denne eller skal både PC, PS3 og TV forbindes til Z-5500 (dvs. alle delene skal have deres egen forbindelse)? |
||
![]() |
||
A_Nielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 754 |
![]() |
|
De skal have deres egen forbindelse:
PC tilsluttes med de 3 medfølgende minijacks PS3 tilsluttes optisk TV tilsuttes med et coaxial kabel, hvor du her skal bruge en konverter til optisk. |
||
|
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
har selv tænkt mig sådan et logitech Z5500 efter ferien.. Nu spørger jeg mpske dumt, men hvis tv'et har lyd ud, er det så ikke det som vises på skærmen som kommer ud der? DVS. det der kommer ud af tv'ets højtalere også kommer ud af lyd ud? for så kan man vel godt nøjes med lyd ud til Z-5500.. At det nok bare er i stereo det hele er en hel anden sag.. Hvis man trækker optisk fra sin HTPC til Z-5500, kan det så spille 5.1 ?? eller er det kun stereo? Redigeret af Pizzabager - 26-Juni-2008 kl. 19:55 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |