recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech z-5500 VS. Samsung HT-TXQ120
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogitech z-5500 VS. Samsung HT-TXQ120

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech z-5500 VS. Samsung HT-TXQ120
    Sendt: 22-December-2008 kl. 21:42

Aloha..

Jeg er på udkig efter et billigt (!) surround system. Det er et midlertidigt system til jeg flytter i hus.

Jeg har blandt andet hørt samsung alt i et systemer, og er blevet positivt overrasket. Træerne vokser selvf. ikke ind i himlen, det ved jeg, men som sagt sys jeg det lyder ganske fornuftigt.

Andre roser Logitech Z-5500 til skyerne (igen ved godt alt er relativt).

Hvordan klarer disse to sæt sig imod hinanden? REN lydmæssigt. Ved godt jeg får flere funktioner med Samsung men har jeg ikke brug for. Jeg vil hellere bruge de 3000 ekstra samsungen koster, til en ps3.

Kan Logitech spille op med Samsungen? ELler kommer de til kort. Nogen steder man kan høre det???

Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 21:55
Hvis det kun er midlertidigt syntes jeg du bør købe et Z5500.

Har selv et Z-5500 i soveværelset, og har solgt TXQ120 i lang tid, så har hørt begge dele grundigt igennem. Syntes at samsungen er pænere og spiller en smule bedre, men det er ikke de penge værd når det kun er midlertidigt. Samtidig fylder samsungen også en hel del, hvilket gør det svært at flytte ind i soveværelset når det en dag skal skiftes ud med noget bedre. Så hellere tag et Logitech sæt og tag en PS3 med i købet. Hvis du er vant til rigtig hifi bør du dog ikke forvente dig for meget af Z-5500 :)

Uden at vide det vil jeg skyde på at Elgiganten muligvis kunne har begge dele udstillet.

Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 22:09
Tak for svar.

Jeg tænker os at samsung fylder en del ja =)

Det er jo svært at sige, men hvad er en smule bedre? Kan logitech overhovedet flytte noget luft eller er det ren "pap" lyd?

Jeg er vant til Podspeakers 5.1 som jeg syntes spiller ret godt. Men min stue er ikke ret stor, og kan generelt ikke skrue ret højt op, da der er lydt.

Prøver at smutte i elgiganten og høre sættene. Tror dog os det blir z5500. Uanset hvad er det billigt, og det kan jo kun være bedre end tv højtalerne.
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 22:26
tillægsspørgsmål - Spiller det bedre end systemer i samme prisklasse? Som fx dette Panasystem

http://www.pricerunner.dk/pl/86-1074291/Hjemmebiograf/Panaso nic-SC-PT460-Sammenlign-Priser?search=sc-pt460&q=sc-pt46 0&ref=redirect
Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 13:23
Syntes bestemt ikke at logitech er paplyd (alt efter hvad du sammenligner med naturligvis).
Subwooferen er faktisk ret voldsom, og filmlyd og dialog gengives også respektabelt.
Musik er bestemt ikke systemets force men som en midlertidig løsning kan det sagtens bruges til formålet.
Uden at have hørt Panasonic systemet vil jeg stadig holde ved mit evige "motto"; at Z-5500 ganske enkelt er det bedste til prisen.

Når du har spenderet 2k på dette system vil lyden absolut ikke skuffe - så længe du har prisen i baghovedet :)
Bor du i KBH så jeg lige at multimediaworld på falkoner har det udstillet.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 14:05
z-5500 er bestemt ikke pap lyd - der er masser af smæk for skillingerne og rundt omkring lyd. Jeg er enig med Nick - til den pris er der ikke noget bedre. Men det er klart det er ikke HiFi og kan ikke sammenlignes med seriøse surround systemer til mange gange prisen.

Redigeret af spawn - 23-December-2008 kl. 14:05
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu