recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lokal mp3-stream til Heos - kørt fast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lokal mp3-stream til Heos - kørt fast

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KimD Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lokal mp3-stream til Heos - kørt fast
    Sendt: 12-November-2021 kl. 11:35
Det overordnede projekt: At afspille mine vinyler fra en grammofon i ét rum til min Denon-reciever+højttalere, der står i et andet rum (HEOS). Jeg er kørt fast og har spildt timer på Google og diverse sider uden at finde løsning.

Jeg har koblet pladespiller til en RaspberryPi (RPi) via en RIAA og analog-digital-konverter med usb-tilslutning. På RPi'en kører så DarkIce og Icecast2, der laver en 320 kbit mp3-stream og det virker: Jeg kan tilslutte og høre musik via en browser på en computer.
Man skulle ifølge visse guides 'derude' kunne etablere en lokal mp3-stream som 'favorit' på Heos, ved hjælp af TuneIn. Jeg har prøvet, men uden held. Har prøvet TuneIn i browser på computer og som App på tablet/telefon, der er på det lokale net. Det kører bare ikke. Jeg kan ikke 'få fat' i den lokale stream.
Nogen der har en idé eller kender et forum, der fokuserer på den slags?

Alternativt skulle jeg udskifte Icecast2 med en uPnP/DLNA server, for sådan en kan min HEOS godt finde på hjemme-nettet. Jeg kan spille digitale filer fra min NAS på den måde, men jeg har jo behov for en 'live stream' fra min pladespiller. Kan man overhovedet lave en live stream via uPnP/DLNA? Er der nogen der kender en SW pakke, der kan køre på RPi'en og lave en sådan uPnP/DLNA stream?

Med håb om at nogen kan bringe mig videre.
Go' weekend
Til top
KimD Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2021 kl. 17:09
...heller ikke nogen, der har en idé til et andet forum, der måske giver flere svar?

Til top
KimD Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KimD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2021 kl. 20:43
OK - det er løst.
Hvis andre ender her, så var løsningen at huske "http://" foran IP-adressen på Icecast-serveren
OG: tilføjelse af egne URL-favoritter til TuneIn kan kun ske i App - ikke via web.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu