|
Lord of the Rings UHD til december |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nogen der ved om de kommer med danske tekster
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Biojensen ![]() Bruger ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Lord of the rings udkommer i Danmark den 7. December. Warner har ikke meldt ud om Hobitten udkommer i december
|
|
Film skal ses i hjemmebiografen :-)
Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Nu må vi se om iTunes opgraderer filmene uden beregning denne gang, men der er jo efterhånden rigtig mange filmklassikere som folk har fået i 4K HDR og/eller Atmos uden beregning.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Lydkilde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-September-2020 Sted: Kælder Biffen Status: Offline Point: 103 |
Det undre mig faktisk lidt at vi igen skal trækkes med at filmene er delt i to. Også i UHD udgaven. Findes der et “gyldent” tal for hvor mange minutter der kan være på en DVD, BR og UHD?
|
|
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4618 |
Jeg har ikke selv regnet på det, men der er tre kapaciteter (1-lags, 2-lags og 3-lags) af UHD Blu-ray skiver. 3-lags skiven har 100GB. Yoeri har regnet på det og har lidt historik her:
"Lidt hurtig hovedregning viser, at en 100GB skive, såfremt der anvendes 100 Mbps bitrate, kan indeholde 136 minutters video. Det er tilfældigvis (eller ikke) meget tæt på de 135 minutter, som altid har været angivet som spilletiden for en DVD-skive. Jeg formoder, at 95% af alle Hollywood-film dækkes ind, hvilket denne graf bakker op om (kilde: Stephen Follows)."
|
|
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Single layer UHD, errhh, det er jo ikke helt korrekt, der findes godtnok 25 GB BD skiver, og ved godt de kan bruges til UHD, men har endnu ikke set det udført Men ja der findes og bruges 3 forskellige "størelser" af UHD skiver, 50 GB som også bruges til normal BD,dual layer med 25 GB pr lag, 66 Gb "BDXL", også dual layer dog med 33 GB pr lag, og som du selv nævner 100 GB "BDXL" triple layer også med 33 GB pr lag Der er dog også nævn noget om en quadro layer 128 GB, men den er vist kun brugt til data opbevaring indtil vidre
|
|
![]() |
|
Og extended-udgaverne af de tre Lord of the Rings-film er så vidt jeg kan se hhv. 208, 266 og 252 minutter.
De normale udgaver er også rimelig lange med 201 minutter for Return of the King, så her kommer man med 1 skive ikke til at presse mod den maksimale bitrate, som UHD Blu-ray kan håndtere.
|
|
|
|
![]() |
|
Du har naturligvis ret. 3 kapaciteter, ikke at sidestille med antallet af lag. Både 50GB og 66GB har 2-lags. 100GB skiven er 3-lags. Ifølge de dokumenter, som jeg har modtaget, så er 4-lags skiven med 128GB ikke en del af UHD Blu-ray specifikationer.
|
|
|
|
![]() |
|
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
Lord of the Rings EXTENDED EDITION på UHD får mig til at opgradere Blu-Ray afspiller og TV.
Indtil da kører jeg på alm. HD TV og Extended Edition på alm. Blu-Ray. MEN jeg glæder mig da til dagen... så kan jeg også lige smide 10" mere på skærmen
![]() ![]() |
|
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
|
|
![]() |
|
Lydkilde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-September-2020 Sted: Kælder Biffen Status: Offline Point: 103 |
Det er hele Biograf opgradering værd
![]() |
|
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
|
|
![]() |
|
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Hvis de vil sælge fysiske UHD skiver til mig så skal de ned i pris. jeg har også købt ringenes herre filmene 3 gange efterhånden, men venter til de kommer ned i en mere fornuftig pris
![]() |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24788 |
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |