recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lorte Verbatim DVD-R 16x skiver!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLorte Verbatim DVD-R 16x skiver!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 08:43

Jeg besluttede at prøve at åbne nummer to spindel, men allerede ved den første skive, kunne min Sony S710 HDD slet ikke brænde på. Endnu engang fik jeg beskeden at skiven var snavset.

Derfor brugte jeg mine to sidste skiver (er vidst nok DATAMART) i henholdsvis min bærbar og min Sony. Med Sony'en brændte jeg 4.2 giga på 6 minutter, og 6x på min bærbar - UDEN fejl. Ergo MÅ det være Verbatim skiver der er dårlige.

Jeg har hentet DVD Indenftfier for at finde ud af hvad mine gamle skiver hed, men får dette:

------------------------------------------------------------ ----------------
Unique Disc Identifier : [DVD+R:MCC-003-000]
Disc & Book Type :       [DVD+R] - [DVD+R]
Manufacturer Name :      [Mitsubishi Chemical Corp.]
Manufacturer ID :        [MCC]
Media Type ID :           ;[003]
Product Revision :       [Not Specified]
Blank Disc Capacity :    [2,295,104 Sectors = 4.70 GB (4.38 GiB)]
Recording Speeds :       [1x-2.4x , 4x , 6x-8x]
[ DVD Identifier V4.3.0 - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

Det siger mig ikke en dyt! Nogen der kan forklare mig hvad mine skiver hedder?

Mvh Dan

Til top
triatlet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2004
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 09:26

Øv, jeg håber da ikke at den sending af samme skiver jeg lige har bestilt hos Billigmedien er lige så dårlige...så smider jeg dem da retur (håber at man kan det).

Nå, men de kommer en af dagene, så kan jeg lige give en melding om der er lige så dårlige.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af triatlet triatlet skrev:

Øv, jeg håber da ikke at den sending af samme skiver jeg lige har bestilt hos Billigmedien er lige så dårlige...så smider jeg dem da retur (håber at man kan det).

Nå, men de kommer en af dagene, så kan jeg lige give en melding om der er lige så dårlige.

De plejer at være meget flinke, og hjælpsomme. Jeg har fået en sendning for et års tid siden hvor jeg havde en del fejl brændninger. De sendte mig 25 nye skiver uden beregning, så jeg tror at det ikke er det store problem.

Mvh Dan

Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 09:54

Hej DarkHelmet.

Nu ikke for at flame eller noget - men du sidder og rakker nogle af verdens bedste CD/DVD skiver ned, samtidig tilkendegiver du, at du ikke aner noget om hvordan/hvorfor medier generelt fungerer som de gør (så havde du vidst noget om media-identification), producent osv.

Du genereliserer at Verbatim er noget hø ! Men i din kritik af Verbatim, kan du kun sammenholde den med, at du i din sending med 2 spindels har problemer, imod at mange... rigtig mange endda anvender Verbatim.
Istedet for at åbne den anden spindel, skulle du da have returneret dem til forhandleren (i stedet for at spare på portoen) og sagt du havde problemer - det siger sig selv der ikke er problemer med 2 brændere (HD Recorder og brænder på PC), med samme skive - og da slet ikke når det er Verbatim.
De forhandlere, som sælger de billige medier, lærer da aldrig når de har leveret noget skidt, hvis ikke forbrugerne gør opmærksom på det !

Når man snakker CD/DVD medier, er der tale om, hvordan selve CD/DVD brænderen håndterer write-strategies på forskellige skiver, afhængig af kvalitet og producent (læs producent, IKKE mærke på selve disken). Disse write-strategies er noget som siger DVD brænderen, hvordan det enkelte disk-fabrikat skal håndteres, hastighed etc. Disse write-strategies, kan opdateres i selve DVD brænderen, via firmware. Så nogle brændere, som e.g. ikke kan lide/håndtere en/et bestemt disk/medie i en firmware version, bliver opdateret - så den således kan håndtere mediet i en nyere firmware.

Måske Billigmedien har fået nogle KOPI skiver ind af Verbatim, det er set før - når nogle af forhandlerne køber medierne ind "lidt for billigt", for at tjene en skilling mere og du som forbruger bliver ramt.

Se her: http://www.cdfreaks.com/news2.php?ID=12325 og her http://www.cdfreaks.com/news/12172

Se også her lidt om nogle fakes: http://www.mediatoolbox.net/DVD-Guide.htm

Se generelt omkring medier her:
http://www.best16xburn.com/

Synes du lige skulle gribe fat i billigmedien og så i øvrigt gøre dem du kender (også i fora) opmærksom på, at man skal passe på når man køber sine medier her ! Måske du bare har fået en dårlig "batch" af skiver, men mon ikke også det kunne være fake-medier ?

/Anders.

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

........ Ergo MÅ det være Verbatim skiver der er dårlige.

Jeg har hentet DVD Indenftfier for at finde ud af hvad mine gamle skiver hed, men får dette:

Media Type ID :           ; ;[003]

Mvh Dan

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 10:14

Jeg blev lidt svedt, da jeg læste dette indlæg, da jeg i sidste måned købte to 25 stk spindel Verbatim DVD-R 16xspeed full-face printable fra netop BilligMedien. Jeg har dog ikke haft én eneste fejlbrænding på de 15 jeg foreløbigt har brændt fra min PC.

Nero InfoTool siger:
Manufactorer ID = MCC 03RG20 - det er Matushita. Dem har et firma jeg engang arbejdede for solgt køleskabe til, og hvis de er lige så grundige når de køber DVD-skiver, som når der køber køleskabe, så er jeg ikke bekymret

Der står desuden: Supported speeds: 16x, 12x, 8x, 6x, 4x, 2x - så det betyder vel at man for en sikkerheds skyld sagtens kan brænde helt ned til 2x, hvis det er det man ønsker!

Med venlig hilsen
Anders

Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Marts-2005
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 10:40

Jeg tror ikke, du skal gå helt i fortvivlelse over verbatim skiverne. Du er simpelthen løbet ind i et dårligt parti. Send dem retur, er forhandleren seriøs, så vil de spore de pågældende leverancer og sende dig tilsvarende skiver fra en anden leverance, som forhåbentlig dur.

Generelt har jeg selv gode erfaringer med Verbatim, selvom jeg dog for nylig - for første gang - oplevede i massevis af fejlbrændinger på en sending af Verbatim's double-layer medier. Deres +R 8X serie har jeg også set en del fejl på.

Jeg forstår din frustration, intet er så irriterende som at have en god recorder, og så virker medierne ikke! Desværre er det sådan, at vi i Europa kun har meget begrænset adgang til de absolut bedste medier, nemlig Tayio Yuden. Normalt fås de kun i USA, Canada og Japan. Det sker dog, at andre brands bruger TY råmateriale. F.eks. brugte Fuji indtil for nylig TY skiver til deres Fuji +R8X serie. Jeg har brændt i hundredevis af disse skiver uden nogensinde at opleve en eneste fejl. Desværre ændres råmaterialet og produktionsstederne oftest hen ad vejen og uden varsel. Fuji bruger således heller ikke TY skiver mere - og dermed er det også for mit vedkommende slut med at bruge dem.

Perfektionist

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af AndersPier AndersPier skrev:

Hej DarkHelmet.

Nu ikke for at flame eller noget - men du sidder og rakker nogle af verdens bedste CD/DVD skiver ned, samtidig tilkendegiver du, at du ikke aner noget om hvordan/hvorfor medier generelt fungerer som de gør (så havde du vidst noget om media-identification), producent osv.

Du genereliserer at Verbatim er noget hø ! Men i din kritik af Verbatim, kan du kun sammenholde den med, at du i din sending med 2 spindels har problemer, imod at mange... rigtig mange endda anvender Verbatim.
Istedet for at åbne den anden spindel, skulle du da have returneret dem til forhandleren (i stedet for at spare på portoen) og sagt du havde problemer - det siger sig selv der ikke er problemer med 2 brændere (HD Recorder og brænder på PC), med samme skive - og da slet ikke når det er Verbatim.
De forhandlere, som sælger de billige medier, lærer da aldrig når de har leveret noget skidt, hvis ikke forbrugerne gør opmærksom på det !

Når man snakker CD/DVD medier, er der tale om, hvordan selve CD/DVD brænderen håndterer write-strategies på forskellige skiver, afhængig af kvalitet og producent (læs producent, IKKE mærke på selve disken). Disse write-strategies er noget som siger DVD brænderen, hvordan det enkelte disk-fabrikat skal håndteres, hastighed etc. Disse write-strategies, kan opdateres i selve DVD brænderen, via firmware. Så nogle brændere, som e.g. ikke kan lide/håndtere en/et bestemt disk/medie i en firmware version, bliver opdateret - så den således kan håndtere mediet i en nyere firmware.

Måske Billigmedien har fået nogle KOPI skiver ind af Verbatim, det er set før - når nogle af forhandlerne køber medierne ind "lidt for billigt", for at tjene en skilling mere og du som forbruger bliver ramt.

Se her: http://www.cdfreaks.com/news2.php?ID=12325 og her http://www.cdfreaks.com/news/12172

Se også her lidt om nogle fakes: http://www.mediatoolbox.net/DVD-Guide.htm

Se generelt omkring medier her:
http://www.best16xburn.com/

Synes du lige skulle gribe fat i billigmedien og så i øvrigt gøre dem du kender (også i fora) opmærksom på, at man skal passe på når man køber sine medier her ! Måske du bare har fået en dårlig "batch" af skiver, men mon ikke også det kunne være fake-medier ?

/Anders.

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

........ Ergo MÅ det være Verbatim skiver der er dårlige.

Media Type ID :           ; ; ;[003]

Mvh Dan

Tak for kaffe! Har vi en dårlig dag?

Nu har jeg ikke skrevet at Verbatim CD/DVD'er er noget lort, jeg har skrevet at Verbatim DVD-R 16x skiver er noget lort, og det synes jeg at man godt kan tillade sig at sige når jeg har 100 skiver. Om det er kopi skiver, eller en dårlig produktion eller en hel 3. ting laver ikke om på at der står Verbatim på skiverne!

Men nu købte jeg også disse skiver fordi at rigtig mange skriver at det ER gode skiver, og mange har skrevet at de virker perfekt med en Sony S710.

Nej, jeg har ikke den store kendskab til hvad de koder i DVD Identifier betyder, men det er fordi at jeg plejer at trække på andres erfaringer. Jeg gider ikke bruge min tid på at sætte mig ind i de forskellige ting mht hvordan skiverne er lavet osv. Jeg vil bare vide om de dur i mine brændere, og det har alle fabrikanter gjort indtil videre. Jeg tror at jeg har ca 1% fejlbrændning alt i alt. Og sikker færre hvis jeg ikke har siddet og rodet med computeren mens jeg har brændt.

Jeg har også skrevet ind til Billigmedien, og de plejer at være meget hjælpsomme, og løse problemerne hurtigt. Jeg har aldrig haft problemer med dem før. Hele min familie, og en del venner bruger dem, og de har aldrig haft noget negativt at sige om skiverne, og deres service.

Grunden til at jeg åbnede den anden spindel er fordi at den ligeså kunne virke. Bare fordi at jeg har fået dem begge i samme sendning, er det ikke ensbetydne med at de er fra samme produktion. Da jeg har mindre end 10 gigabyte tilbage på min Sony HDD skulle jeg bruge disse skiver, så derfor blev de åbnet. Jeg er sikker på at Billigmedien sender mig en sendning og betaler portoen så jeg kan sende de dårlige skriver tilbage.

Og nej. Jeg har ikke en dårlig dag :-)

Jeg må konkluderer at jeg har været uheldig, og må leve med at jeg har fået nogle dårlige skiver for første gang.

Mvh Dan

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2006 kl. 19:31

Oprindeligt skrevet af AndersPier AndersPier skrev:

Ja hvad er det for en gang juks! Som DarkHelmet også skriver så er det vel ikke givet at to spindels i samme sending stammer fra den samme produktion men selv hvis de gør behøver de jo ikke nødvendigvis begge være fejlbehæftet.

Claus

Redigeret af clausewitz
Til top
rasser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Marts-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2006 kl. 22:24

hej

Jeg er helt ny i dette forum men det der er grunden til at skriver her er at jeg har oså fået problemer med verbatim dvd -R det er de nye

Verbatim DVD-R 8xspeed,pearl white

er det bare mig der er uheldig eller er der problemer med de nye plader

hilsen

rasser

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2006 kl. 23:03

Der er vist op til flere der har advaret mod perl white,lever ikke op til kvalitet,men det lokker jo når de er billige,har set dem til 106.- for 50 stk.Bruger selv verbatim - 16x aldrig set fejl på dem,samt moviestyele - 16x virker også uden nogen fejl.

kallek

Redigeret af kallek
Til top
Pakkeposten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Februar-2006
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2006 kl. 01:19

Hej DarkHelmet

Sidder netop nu og printer på Verbatim DVD - R 16x.

Kan slet ikke genkende dit problem her.

Har lavet en mindre produktion, og har kun en enkelt gang set skriften om at disken var snavset, men skubbede bare skuffen ud, ja snød 710'eren som troede der var lagt ny disk i skuffen

Eneste forandring fra mig, er at jeg har købt en 25 stk. printable !! 

En meget glad 710 ejer

Til top
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2006
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2006 kl. 10:36

Jeg har også lige købt en portion på 50stk af Verbatim DVD-R 8xspeed,pearl white fra www.burnalot.dk Men jeg har ikke haft nogle problemer med dem. Tværtimod har de virket meget tilfredsstillende.

Er det nogle få der har været uheldige med en dårlig sending, men som bare har råbt meget op og skabt dårlig omtale af pearl white skiver? Eller er det et mere bredt problem?

Umiddelbart forstår jeg ikke kritikken af Pearl White... Men jeg kan selvfølgelig også bare have været heldig.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu