|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() Sendt: 12-Februar-2011 kl. 18:21 |
Ved I om man selv kan bestemme den kvalitet af musik man kan downloade må itunes, jeg kunne godt tænke mig snart at hente noget godt musik ned i en god kvalitet – Lossless, i stedet for alt den dårlige kvalitet vi efterhånden alle henter musik i, det gør så ond i mine øre!!
Eller kender I til andre tjenester? Jeg kender selv den her fra Linnrecords: http://www.linnrecords.com/catalogue.aspx?format=cdmp3&category=electronica&sort=releasedate&order=desc Hvor man kan downloade studio master kvalitet, som er det fineste af det fineste, men de har ikke lige min musik smag. |
|
![]() |
|
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
itunes er lossless
|
|
![]() |
|
Old Black ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 17-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Itunes er ikke lossless. Musik købt på iTunes er AAC i 256 kbs/s (http://en.wikipedia.org/wiki/ITunes_Store), og det lyder sgu ikke godt.
Jeg kender desværre heller ingen net butikker med musik i et lossless format. |
|
It's all one song!
|
|
![]() |
|
Kjelstrup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
@Blank, du har ikke læst det rigtigt i det link du sendte, der står at det stadig er komprimert.
|
|
![]() |
|
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
ja.. de er komprimerede, men det betyder ikke at det taber kvalitet.. .zip og .rar ville også være rimelig dårlige komprimerings værktøjer hvis man mistede bits.. men når det er sagt, så troede jeg faktisk at de kørte i lossless, men det er åbenbart kun hvis man selv ripper musikken derinde fra, og ikke den musik man køber..
|
|
![]() |
|
beolion ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2010 Status: Offline Point: 138 |
![]() |
Denne tråd vil jeg gerne følge med i, da jeg også helst ser muligheden for at vælge den kvalitet man ønsker.
Det er en skam hvis man investerer i gode højttalere og forstærkere, for så at sende komprimeret musik ud til dem. Det musik jeg selv har liggende er i WMA Lossless eller FLAC, hvor FLAC nok vil være at foretrække for en musik tjeneste, da det er et frit format.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
der er også et begrænset udvalg her http://www.cphshop.dk/digital/
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Der er en side her http://www.musiczeit.com/ men igen noget ukent musik
|
|
![]() |
|
![]() |
Ved du hvad der lyder bedst: WMA Lossless eller FLAC fylder de det samme?
Mener min Squeezebox Duet understøtter begge formatter.
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Der er forhåbentlig ikke forskel på hvordan de to tabsfrie formater lyder på din Squeezebox.
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
![]() |
FLAC fylder mindre end WMA lossless.. det er alá en zip fil.... ellers er det ens.
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Kører selv flac via sonos men har opgivet at købe lossless over nettet, så må rippe selv.. Der er mange billige cd'er og så må har du skiven som Auto backup ;)
|
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |