recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LOTR blu ray spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLOTR blu ray spørgsmål

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af betho betho skrev:

Smile Nej. Det er dit setup, der skaber "problemet".

Jeg vil iøvrigt tilføje, at det er et meget lille problem. Hvis det kun er i lige præcis den scene at det skeer, og ellers ikke i hele trilogien, eller i andre film.

Ved dy hvad fejlen kan være?

Og det er hele triologien der giver problem forskellige stedet, jeg kom bare lige med et eksempel ved trolden så andre måske gad at spole hen og se om der er noget

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 13:45
Jeg ar prøvet at høre efter nu meget opmærksom på LOTR 3 blu ray og i tiden 1t 33m 51sek. Kommer der en sten mod nogle krigere foran foran kamaraet. Da stenen rammer folkene flyver de mod kamaraet. I det de flyver mod kamaraet bliver lyden ca.10 dB højere. Det var altså på blu ray'en det sker.

Jeg har så prøvet det samme sted med den normale dvd og hvis jeg skruer meget meget højt op så kan jeg hører at der er en lille forskel på lydstyrken når det sket, men det er aldrig nogetab lægger mærke til da det måske er 1db højere.

Hvordan kan det være at på blu ray'en er den så meget højere lige i den scene end andre steder hvor der flyver pile og sten rundt?

Jeg kender en som har extended ederion af kongen vender tilbage, også vil jeg prøve med et normalt DTS spor.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2010 kl. 10:43
Så nu har jeg måske fundet løsningen.

Dynamic Range. I HD-Nation var der en med det samme spørgsmål, god nok ikke med lotr men bare med blu ray film generelt. Da jeg så kiggede inde i receiver menuen så stod dynamik range ctrl til 100% som måske er problemet.

Nu har jeg dog afleveret blu ray'en på biblioteket igen og kan derfor ikke prøve med den men jeg prøver lige med nogle andre :D
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu