|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Viktor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Status: Offline Point: 131 |
![]() Sendt: 01-November-2006 kl. 12:36 |
Efter at have fået sat mit nye TH-42PV60 op og smidt Ringenes Herre DVD på blev jeg en smule skuffet. Filmen starte og skærmen går til WIDE med en lille sort stribe i bund og top, men i denne mode er det ikke muligt at læse underteksterne. Ved at skifte manuelt til 16:9 kommer teksterne op men nu fylder bjælkerne i top og bund næsten ½ af skærmen tilsammen. Som jeg læser nedstående link "Ægte 16:9 kaldes også ofte anamorfisk 16:9 (anamorf)" Skulle filmen så ikke fylde mit TV helt ud?
Der står på DVD'en 16:9 Anamorphic Widescreen(2.35:1) DVD-afspiller Panasonic DVD-S75.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Har du sat din DVD afspiller til 16:9 output? Mit gæt er at den står til 4:3 letterbox. Filmen er i 2.35:1, så på et widescreen 16:9 TV, skal billedarealet fylde ca. 75%. Der vil være en sort stribe øverst og nederst, når filmen er bredere end 16:9. Redigeret af JesperLund - 01-November-2006 kl. 12:46 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Viktor Nu ved jeg hvad som er galt, teksterne burde jo være i billedet. Så JesperLund har ret (igen, no offence). |
|
![]() |
|
![]() |
Du havde fuldstændig ret Jesper. Tak for det. |
|
![]() |
|
T-man ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
![]() |
Så er du vel ikke skuffet mere? Jeg har for nyligt været triologien i udvidet version igennem på PV37. Jeg er ihvertfald ikke skuffet! |
|
Hilsen Thomas
Panasonic DMR-E20 Panasonic TH-37PV60E JVC DR-MH300SE JVC RX-D701S |
|
![]() |
|
![]() |
Nej jeg må nok sige ..hold da op.. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |