recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lovlig ripping af DVD'er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lovlig ripping af DVD'er

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg har også i mange pr benyttet DVD-Shrink. Programmet fylder intet, kræver ingen resourcer, er hurtigt og utroligt let at betjene..
...men fungerer desværre ikke med alle nye DVD'er, da den ikke længere bliver opdateret til at håndtere ny anti-kopi teknikker.

DVDFab indeholder en gratis del, DVDFab HD Decrypter, som kan bruges til at kopiere en DVD eller BD til harddisk, hvor kopien er ukrypteret og anti-kopi mekanismer er fjernet. Man kan så bruge andre værktøjer til at viderebehandle DVD/BD'en - hvis man altså ikke ønsker at bruge betalingsversionen af DVDFab.

Det er dog uklart, hvad der egentlig er lovligt og ulovligt i Danmark m.h.t. at bryde kopi-beskyttelse på film for at kopiere til eget brug, så det må man selv vurdere.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 20:51
Jeg har aldrig oplevet at der er film DVD Shrink ikke vil rippe!

M.v.h.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 22:07
Jeg fatter ikke hvorfor det her altid skal ende op i endeløse diskusioner. Det er selvfølegelig sådan at kommercielle programmer som Slysofts, har en interesse i at kunne håndtere ALT. Derfor kommer der ustandesligt opdateringer der tager hånd om nye krypteringstiltag. Så den engangsinvestering er givet godt ud. De er helt oppe på mærkerne. Jeg tror ikke der findes andre programmer der i den grad kan løfte alle krypteringer af
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 06:31
Der er vel intet galt i at have nogle alternativer. Jeg bruger eks. AnyDVD + ClownBD til mine BluRays, men DVD Shrink til mine DVD'er fordi jeg gerne vil af med reklamer og ekstramateriale. AnyDVD alene kan jo ikke andet end at rippe ALT fra skiven. Du får ingen re-authoring værktøjer.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 09:16
Hvis vi holder os til overskriften, hvor jeg specielt bemærker ordet "lovlig", får man slet ikke brug for AnyDVD, idet alle ikke kopibeskyttede DVDer kan rippes uden brug af AnyDVD. Ripning af kopibeskyttede DVDer er som bekendt ikke lovligt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 10:19
Det ændrer vel ikke på, at AnyDVD stadig er et værktøj der KAN rippe en DVD. Hvad enten der er beskyttelse på eller ej. Blot for at ordkløve.

Programmet IMGBurn kan også rippe en DVD og den forsøger ikke at fjerne beskyttelsen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Det ændrer vel ikke på, at AnyDVD stadig er et værktøj der KAN rippe en DVD. Hvad enten der er beskyttelse på eller ej. Blot for at ordkløve.

Mig bekendt kan AnyDVD ikke rippe noget som helst. Det kan fjerne regionskode, kopibeskyttelse, uønskede menuer, undertekster, lydspor m.v. Selve ripningen foregår i et andet program, f.eks. i DVDShrink, Nero Recode, CloneCD eller CloneDVD, eller allernemmest ved drag and drop.
Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Flemming

Redigeret af fltk - 17-September-2012 kl. 11:00
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Binnerup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 11:32
Flemming: Det gør du så...

Hvis med riping forståes at kopiere ned i et én til én format, så kan AnyDVD det.

Hvis du vil til at pille i indholdet, så er det der kommer alt det andet med ind i det.
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Mig bekendt kan AnyDVD ikke rippe noget som helst. Det kan fjerne regionskode, kopibeskyttelse, uønskede menuer, undertekster, lydspor m.v. Selve ripningen foregår i et andet program, f.eks. i DVDShrink, Nero Recode, CloneCD eller CloneDVD, eller allernemmest ved drag and drop.
Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Flemming
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 14:01
Nu er overskriften jo en modsætning til sig selv Emne: Lovlig ripping af DVD'er
Alle dvd skiver har en kryptering på sig, det i sig selv gør det iflg lovgivning ulovlig og bruge software som i dette tilfælde AnyDVD (hd) til at fjerne den kryptering for at kunne kopiere materialet til din hdd. Det samme gælder bluray skiver.

For at undgå og blive spist levende nu af alle i trolde herinde :), så var den oprindelige post et spørgsmål om lovlig kopiering af dvd skiver og det er i princippet ikke mulig og gøre dette uden og bryde den danske lovgivning. Det er jo derfor der i de fleste bluray bokse idag ligger en mulighed for at hente en digital kopi af den film i netop har købt!!!
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 14:17
Her må jeg så lige rette dig, der kommer fra tid til anden nogle film på dvd som ikke har kryptering (CSS), disse kan kopieres direkte fra skiven til ens hdd uden brug af anden program end stifinder, disse er lovlige at tage en backup af da man ikke bryder en kopisikring
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2012 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Her må jeg så lige rette dig, der kommer fra tid til anden nogle film på dvd som ikke har kryptering (CSS), disse kan kopieres direkte fra skiven til ens hdd uden brug af anden program end stifinder, disse er lovlige at tage en backup af da man ikke bryder en kopisikring

Det er korrekt, men de er sjældne.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu