|
Lovlig ripping af DVD'er |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DVDFab indeholder en gratis del, DVDFab HD Decrypter, som kan bruges til at kopiere en DVD eller BD til harddisk, hvor kopien er ukrypteret og anti-kopi mekanismer er fjernet. Man kan så bruge andre værktøjer til at viderebehandle DVD/BD'en - hvis man altså ikke ønsker at bruge betalingsversionen af DVDFab. Det er dog uklart, hvad der egentlig er lovligt og ulovligt i Danmark m.h.t. at bryde kopi-beskyttelse på film for at kopiere til eget brug, så det må man selv vurdere. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jeg har aldrig oplevet at der er film DVD Shrink ikke vil rippe!
M.v.h.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Jeg fatter ikke hvorfor det her altid skal ende op i endeløse diskusioner. Det er selvfølegelig sådan at kommercielle programmer som Slysofts, har en interesse i at kunne håndtere ALT. Derfor kommer der ustandesligt opdateringer der tager hånd om nye krypteringstiltag. Så den engangsinvestering er givet godt ud. De er helt oppe på mærkerne. Jeg tror ikke der findes andre programmer der i den grad kan løfte alle krypteringer af
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Der er vel intet galt i at have nogle alternativer. Jeg bruger eks. AnyDVD + ClownBD til mine BluRays, men DVD Shrink til mine DVD'er fordi jeg gerne vil af med reklamer og ekstramateriale. AnyDVD alene kan jo ikke andet end at rippe ALT fra skiven. Du får ingen re-authoring værktøjer.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Hvis vi holder os til overskriften, hvor jeg specielt bemærker ordet "lovlig", får man slet ikke brug for AnyDVD, idet alle ikke kopibeskyttede DVDer kan rippes uden brug af AnyDVD. Ripning af kopibeskyttede DVDer er som bekendt ikke lovligt.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Det ændrer vel ikke på, at AnyDVD stadig er et værktøj der KAN rippe en DVD. Hvad enten der er beskyttelse på eller ej. Blot for at ordkløve.
Programmet IMGBurn kan også rippe en DVD og den forsøger ikke at fjerne beskyttelsen. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Mig bekendt kan AnyDVD ikke rippe noget som helst. Det kan fjerne regionskode, kopibeskyttelse, uønskede menuer, undertekster, lydspor m.v. Selve ripningen foregår i et andet program, f.eks. i DVDShrink, Nero Recode, CloneCD eller CloneDVD, eller allernemmest ved drag and drop.
Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
Flemming Redigeret af fltk - 17-September-2012 kl. 11:00 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Binnerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1137 |
Flemming: Det gør du så...
Hvis med riping forståes at kopiere ned i et én til én format, så kan AnyDVD det. Hvis du vil til at pille i indholdet, så er det der kommer alt det andet med ind i det.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Nu er overskriften jo en modsætning til sig selv Emne: Lovlig ripping af DVD'er
Alle dvd skiver har en kryptering på sig, det i sig selv gør det iflg lovgivning ulovlig og bruge software som i dette tilfælde AnyDVD (hd) til at fjerne den kryptering for at kunne kopiere materialet til din hdd. Det samme gælder bluray skiver. For at undgå og blive spist levende nu af alle i trolde herinde :), så var den oprindelige post et spørgsmål om lovlig kopiering af dvd skiver og det er i princippet ikke mulig og gøre dette uden og bryde den danske lovgivning. Det er jo derfor der i de fleste bluray bokse idag ligger en mulighed for at hente en digital kopi af den film i netop har købt!!!
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Her må jeg så lige rette dig, der kommer fra tid til anden nogle film på dvd som ikke har kryptering (CSS), disse kan kopieres direkte fra skiven til ens hdd uden brug af anden program end stifinder, disse er lovlige at tage en backup af da man ikke bryder en kopisikring
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Det er korrekt, men de er sjældne.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |