|
lovligheden i at optage/hente serier? |
Besvar |
Forfatter | |
0menat
Pause fra forummet Oprettet: 19-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 91 |
Emne: lovligheden i at optage/hente serier? Sendt: 19-December-2005 kl. 17:42 |
jeg ved det er dybt ulovligt med film osv. men hvad er reglerne med serier? jeg har hentet nogle serier på nettet da jeg ik har parabol osv. men er det lovligt? er der eventuelt nogle steder hvor man lovligt kan hente serier? |
|
MichaelS
-- Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
Sendt: 19-December-2005 kl. 19:09 |
Nej, du kan roligt regne med at alle serier der har været vist i fjernsynet er forsynet med copyrigth, og så må du ikke kopiere dem uden skriftlig tilladelse fra producenten. Du må godt optage dem, når de udsendes, men kun til eget brug. Du kan læse mere om emnet her /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
Bobcat3003
Bruger Oprettet: 25-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
Sendt: 28-December-2005 kl. 20:22 |
Har faktisk også været i tvivl om dette! Har f.eks. selv hentet Simpsons afsnit over nettet, da der jo går urimelig lang tiden inden de kommer på dansk tv.
|
|
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 28-December-2005 kl. 22:13 |
host host ........ det er jo bedre at få tilgivelse end tilladelse
Og i disse hd-tider kan der jo også findes serier/sport i hd så med en
360'er eller en Snazio SZ1350 og et godt tv så kan man tage
forskud på fremtiden.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |