recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - low budget upgrade. (SUB)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

low budget upgrade. (SUB)

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: low budget upgrade. (SUB)
    Sendt: 10-Februar-2015 kl. 23:36
Hej folkens.
Jeg har et standard 5.1 setup, og kunne godt tænke mig og pifte lyden lidt op i stuen. Min receiver har mulighed for og køre 7.2, så min første tanke er jo og opgradere til 7.1. Som topic siger må det ikke koste en bondegård :p

Men det kunne jo være der var nogen her inde, der havde nogle fif/ hints til en billigt forandring/forbedring på et standard 5.1 setup.

Pft / Danni.




Redigeret af Danni - 27-Februar-2015 kl. 16:52
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hyl.dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2015 kl. 23:48
Den billigste forbedring du kan lave ligger i akustikken i rummet (faktisk tit gratis). Prøv at flyt lidt rundt på tingene og gå rundt i rummet for at finde ud af om det faktisk lyder bedre andre steder end lige hvor du sider. Ellers er tæpper, møbler og generelt ting på væggene til at bryde store bare overflader en rigtig god ting.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 00:11
Du skal i hvert fald starte med at liste dit nuværende setup. Og et max budget er nok også en god ide.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 00:13
Nååh, sådan et setup.
Rummet og højttalerne kan som regel altid forbedres i et standard setup.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nååh, sådan et setup.


Klaus


Dead
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af Hyl.dk Hyl.dk skrev:

Den billigste forbedring du kan lave ligger i akustikken i rummet (faktisk tit gratis). Prøv at flyt lidt rundt på tingene og gå rundt i rummet for at finde ud af om det faktisk lyder bedre andre steder end lige hvor du sider. Ellers er tæpper, møbler og generelt ting på væggene til at bryde store bare overflader en rigtig god ting.

Det var da en helt igennem en god ide, desværre er jeg meget låst på placering af mine ting i stuen..
Men vil da helt klart kigge på det :)
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 07:51
Når ja måske man lige skulle skrive lidt mere info :)

Onkyo 809
System audio XP 60 fronter
System audio Comet center
System audio Sub 175 Woofer
System audio Jiffy Surround

Budget max 5000 (den døde måske lidt der) :D
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 08:31
Ja, hvis du vil skifte alle højttalere, så får du ikke noget for 5k. Men hvis du vil tilføje et par til surround back, så er det bestemt intet problem. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 08:34
Hvis vi snakker ren tilføjning, så kan et sæt Jiffy og endnu en Sub 175 fås for 3k i alt:

Jeg aner dog ikke, om der er en reel brugtpris på de enheder. Kender ikke modellerne. Og det er jo DBA, så det er muligt, at prisen er sat højt. Men så er det jo bare med at prutte løs. 


Redigeret af Nagash - 11-Februar-2015 kl. 08:36
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 10:21
Ja det var da en mulighed, så sker da lidt nyt. Skal bare lige ha fundet det i hvidt.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 11:59
Hvis jeg var dig, vil jeg bruge pengene her: http://gikacoustics.co.uk/

Det giver et utroligt løft i lyden, som du altid kan tage med dig, både hvis du flytter, eller skifter udstyr. Mange folk springer det rum-akustiske led over, men det er kun fordi de ikke er klar over hvor meget det rent faktisk løfter lyden!

Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Hvis jeg var dig, vil jeg bruge pengene her: http://gikacoustics.co.uk/

Det giver et utroligt løft i lyden, som du altid kan tage med dig, både hvis du flytter, eller skifter udstyr. Mange folk springer det rum-akustiske led over, men det er kun fordi de ikke er klar over hvor meget det rent faktisk løfter lyden!


Ja skam en rigtigt fin ide, men da det er et low-end stue setup jeg har og ikke en dedikeret bio. Tror jeg at det bliver svært og lave pænt (Skal også ha konen lidt i tankerne her)

Men ja 51kvm stue med gipsloft og rene linjer over alt giver ikke den bedste akustik :/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu