recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - low budget upgrade. (SUB)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

low budget upgrade. (SUB)

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2015 kl. 23:09
Ja der er mange muligheder for og tilføje lidt nyt liv, har også luret lidt på en buttkicker. De ser nu også ud til og bringe lidt ekstre ind i film oplevelsen :)

Tak ind til videre folkens, høre gerne fra flere vis man skulle ha noget og byde ind med.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 07:16
Buttkicker er der mange som ikke bryder sig om, eller også kun syntes er sjovt i starten. Jeg har dog stadig min og syntes det er fedt. Tror der er mange som skruer den for højt op, og så bliver den belastende i længden. Jeg har justeret den så man kun lige mærker den i de aller vildeste action scener.
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2015 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Buttkicker er der mange som ikke bryder sig om, eller også kun syntes er sjovt i starten. Jeg har dog stadig min og syntes det er fedt. Tror der er mange som skruer den for højt op, og så bliver den belastende i længden. Jeg har justeret den så man kun lige mærker den i de aller vildeste action scener.

Mange tak for info mester, overvejer stadig om det skal være 2 stk Surround plus en sub mere. eller en buttkicker. det bliver nok en af de to løsninger jeg vælger for der sker lidt nyt.
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 16:51
Nå guys, har nu prøvet med en SE 175 mere. og synes ikke det hjalp meget.. Er nu kommet frem til jeg vil ha en sub, men en helt anden model.

Tror jeg skal op i noget med en større enhed en den lille 8" der sidder i en SE 175, nogle gode forslag til hvad man skal kigge efter ? bang for the buck ? budget max 7-8k (Gerne med fornuftig WAF) da det jo skal stå i stuen.

Man kan se mit setup her :
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138594&title=min-lille-stuebio

PFH mange tak.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 16:59
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Denne (er godtnok også en 8")
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=137358&title=ssunfire-hrs8-high-end-subwoofer-piano-sort

Eller denne:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138246&title=s-dynaudio-sub-500

Klaus

Tak mester har dog luret på dem tidligere i dag, ikke at jeg har forstand på det. Men synes jeg har læst mig til at en 8" nok bliver for lille til og fylde en stue på 51kvm med ok lyd ?

Læser lige lidt mere op på den SUB500 der :)
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 17:21
Hvis du er lidt til "gørdetselv" så prøv at se på den sub som Strecker lige har erhvervet sig :-) den passer vist lige med budgettet hvis du laver kabinet selv.
Ning
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Hvis du er lidt til "gørdetselv" så prøv at se på den sub som Strecker lige har erhvervet sig :-) den passer vist lige med budgettet hvis du laver kabinet selv.

Ser nu meget fede ud, men det er nok og stramme den at jeg går i gang med sårn et projekt :P
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Danni Danni skrev:

Men synes jeg har læst mig til at en 8" nok bliver for lille til og fylde en stue på 51kvm med ok lyd ?

Læser lige lidt mere op på den SUB500 der :)

Sunfiren er et bæst af sin størrelse, men til 51m2 tror jeg at den vil tabe lidt af pusten. I forhold til din nuværende vil den være et skridt fremad.
Men Dynaudio'en er noget helt andet - jeg overvejer stadig at købe den til min 35m2 stue, ikke mindst fordi Dynaudio lydfilosofien er kontrolleret bas og så er den i sort finer som mine fronter og center.

Men spørgsmålet er også, hvad mangler du (og søger du)?
Stram og kontrolleret dybbas, eller højtråbende og buldrende bas?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 20:46
Helt klart Stram og kontrolleret dybbas.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 20:57
Hej Danni.

På hifi4all ksb er der sat en MX 250 til salg... Den vil klart være en kanon opgradering, køn, nej, men du får tons af fed bas! 2x12"!
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 21:10
51m2 er en stor mundfuld for alle subwoofere. Eksempelvis er en THX Ultra2 subwoofer, kun godkendt til at spille 84m3 op, det svarer ca. til 35m2 ved almindelig lofthøjde. Så du må nok indstille dig på at du skal ha' mere end to subs.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu