recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - low budget upgrade. (SUB)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

low budget upgrade. (SUB)

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 21:11
Måske kunne man få en demo af sådan en sub500, eller måske lave en aftale om låne/prøve?
Det er værd at spørge om inden ejeren smider den i den blå avis.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 21:24
@Danni
Min plan ville være er par jiffy surround mere og den bedste sub jeg havde råd til.

Så ville jeg lege med rummet og så den bedste sub optimalt, og den gamle sub på en plads hvor den spiller med den nye. Flere er bedre, og bedre subs gør det bare bedre endnu.

Som andre er inde på er det akustiske rum også af stor betydning.
Man kan nå langt for små midler ved gør det selv løsninger. Google lidt forskellige løsninger og råd.

Du er starte ganske godt med gode stumper, så du kan ikke nøjes med hvad som helst, der skal noget til før føles som en opgradering.
.....
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 21:36
Det er mig der har den Sunfire som Klaus så venligt linker til.Jeg havde 3 Sunfire subs 1 hrs-10 1 hrs-8 og 1 sds-12 og har prøvet alle i mit bio set up og alle var rigtigt gode i min stue på 40 m2 men der er stor forskel på hvad de gør godt hrs-10 blev for voldsom ved musik hrs-8 var bedst som allrounder sds 12 som jeg valgte at beholde er en bio sub men fylder en del i landskabet.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

51m2 er en stor mundfuld for alle subwoofere. Eksempelvis er en THX Ultra2 subwoofer, kun godkendt til at spille 84m3 op, det svarer ca. til 35m2 ved almindelig lofthøjde. Så du må nok indstille dig på at du skal ha' mere end to subs.

Puha ville gerne bare holde mig til et stk, evt en mere og så bare ha den gamle SE 175 stående bag ved sofaen som en lille hygge spreder.. Er det ikke muligt vis man bare vil ha fornuftig bas i selve sidde området ? behøves ikke lyder 100 f.eks ved spisebordet og lign. ? 
 
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Hej Danni. 

På hifi4all ksb er der sat en MX 250 til salg... Den vil klart være en kanon opgradering, køn, nej, men du får tons af fed bas! 2x12"!

Erhhh spiller sikkert kanon, men kan med det samme sige at den nok har lige lidt for lidt  WAF :P


Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

@Danni
Min plan ville være er par jiffy surround mere og den bedste sub jeg havde råd til.

Så ville jeg lege med rummet og så den bedste sub optimalt, og den gamle sub på en plads hvor den spiller med den nye. Flere er bedre, og bedre subs gør det bare bedre endnu.

Som andre er inde på er det akustiske rum også af stor betydning. 
Man kan nå langt for små midler ved gør det selv løsninger. Google lidt forskellige løsninger og råd.

Du er starte ganske godt med gode stumper, så du kan ikke nøjes med hvad som helst, der skal noget til før føles som en opgradering.

Var faktisk også lidt det den oprindelige plan var, men starter nok lige med en fornuftig sub + evt den gamle SE 175. Kan altid lige finde et par jiffy's mere, de koster ikke alverden. Men ja bliver nok nød til og kigge lidt mere på hvordan jeg kan få akustiken bedre og stadig se godt ud, der er jo stuen og skal helst være lige så pænt som det spiller "godt" :D

Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Det er mig der har den Sunfire som Klaus så venligt linker til.Jeg havde 3 Sunfire subs 1 hrs-10 1 hrs-8 og 1 sds-12 og har prøvet alle i mit bio set up og alle var rigtigt gode i min stue på 40 m2 men der er stor forskel på hvad de gør godt hrs-10 blev for voldsom ved musik hrs-8 var bedst som allrounder sds 12 som jeg valgte at beholde er en bio sub men fylder en del i landskabet.

Okay mange tak for info mester, vil tror vores bliver brugt ca 90% Film og 10% musik. Så der skal klart ligges vægt på en SUB til bio delen.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 10:42
Skal den ha waf og også så spille så er Hrs-8 et godt valg og den kan sagtens lave et godt bastryk i store rum.

Konen plager mig om at sætte den til i stuen hun mener and min sds-12 er for stor og grim :)
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Skal den ha waf og også så spille så er Hrs-8 et godt valg og den kan sagtens lave et godt bastryk i store rum.

Konen plager mig om at sætte den til i stuen hun mener and min sds-12 er for stor og grim :)

Hehe ja har lige kigget billeder af begge to, må da også sige at den sds-12 måske heller ikke er det kønneste stykke mødel i verden :P
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 11:00
He he nej køn er den ikke,ville gerne ha haft 2 men det ville hun ikke være med til :)

Sds 12 er noget billigere end Hrs-8 og det giver mere mening for mig at beholde den da jeg ikke bruger sub så meget højest et par film om måneden og til film er den faktisk rigtigt god.

Havde jeg haft stander ht og ikke gulv ht havde jeg beholdt 8 da den var rigtig god til at ligge en bund til de Aurum cantus Volla som jeg købte den til.


KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 16:27
Nej det er ikke nemt med de kvinder :P

Men tror jeg vil op i mindst en 10" (Gerne 12") denne gang, har en ide om det er det rigtige valg . :)
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 17:49
Næ.

Min hrs-8 går faktisk dybere end min sds 12 med 2 12 tommer det er ikke altid størelse af woofer der er afgørende men kvallitet af woofer og forstærker og slaglængde ;) du kan sagtens finde en 12 tommer som slet ikke kan være med en god 8 tommer
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 17:58
Sunfiren er et bæst, en rigtig vildbasse!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Danni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-August-2009
Sted: Odense , Fyn
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Næ.

Min hrs-8 går faktisk dybere end min sds 12 med 2 12 tommer det er ikke altid størelse af woofer der er afgørende men kvallitet af woofer og forstærker og slaglængde ;) du kan sagtens finde en 12 tommer som slet ikke kan være med en god 8 tommer

Nej det tror jeg som ment osse, men der vil da vel være lidt mere punch og fylde i en vis man går lidt op i størrelse og samme "kvalitet" eller ? 

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Sunfiren er et bæst, en rigtig vildbasse!

Klaus

Ja det tror jeg gerne den har :)
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2015 kl. 18:43
Jo da hvis du kan finde noget større i samme kvallitet og her mener jeg ikke pris.

Havde en Focal electra sw 1000 sub til 16k før og den fik voldsomt stryg af den lille til halv pris ;) og det var en 13 tommer 




Redigeret af helljohn - 28-Februar-2015 kl. 18:43
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu