recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred Epson tw2900
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lærred Epson tw2900

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Juli-2012
Sted: Kolding DK
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lærred Epson tw2900
    Sendt: 14-Januar-2013 kl. 22:48
Hej derude.

Jeg har lige investeret i en brugt tw2900 til mit herreværelse. 

Jeg skal skyde ca. 3.5 meter.
Væggene og lofter er hvide. 

Skal jeg have et gråt lærred gain 0.8 ?
Hvad vil i sige er max rent tommermæssigt?
Til top
Peller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 18:50
Hvilke mærker skal man gå efter.
synes det er lidt en jungle
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 21:16
http://support.epson-europe.com/TDC/ThrowDistanceCalculatorEN/

Ved 3.5 meter fra lense til lærredet kan du få 117" med den projektor (du må hellere dobbelt checke selv). Dog har den ikke lys nok til at give et godt billede på den afstand.

Jeg ville investere i et 100" lærred.

Gain afhænger om du kan mørklægge rummet totalt. Personligt vil jeg tage et gain 1.0 med den info du har givet
Til top
Peller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 21:26
Hvilke mærker er at foretrække.
Jeg vil gerne have et lærred med ramme.
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 08:05
Det er en jungle - der er mange herinde som har preference med "Lissau". Det er dog også en helt anden pris klasse. Du bør lave dig et budget på hvor meget du vil hoste op med, og så vælge derfra.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 09:37
Hej

Jeg har en epson TW-3200 og den hænger 3,60 fra dette lærred 120" mat hvide lærred med gain 1,1

Jeg har hvidt loft, men mørke vægge.

Det fungerer helt fint, men jeg er ikke helt klar over hvor stor forskel der er i lysstyrken på tw-3200 og tw-2900, men på www.projectorcentral.com er der en calculator som viser lysstyrken på/fra lærredet for den valgte projector/lærred kombination ved forskellige afstande og med forskellig gain. Der ligger på samme hjemmeside en vejledning til hvor stor lysstyrke de anbefaler.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 10:40
Jeg kører med dette i 112 ". Jeg synes, det er et rigtigt fint lærred i lækker kvalitet...

Redigeret af Supergris - 16-Januar-2013 kl. 23:08
Til top
Peller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 16:36

Den er hermed bestilt Supergris. den har fået fine anmeldelser på nettet.

Jeg takker endnu engang for hjælpen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu