recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred, gør det selv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLærred, gør det selv?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
J.Damm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Lærred, gør det selv?
    Sendt: 06-November-2010 kl. 09:53
Hej nørder Tongue

Jeg har før fået kanon hjælp herindefra, og prøver nu igen lykken. Jeg fik købt min PS3, min IN78 og et BOSE surround. Det startede med at jeg godt ville spille lidt Need For Speed Shift, og det ender selvfølgelig heeeeeelt galt Big smile

Efter jeg har fået noget godt gear, indser jeg at mit lærred er helt yt. Dvs lærredet er egentlig godt nok, men er ikke stort nok til 16:9.

Spørgsmål:

Jeg ville egentlig forsøge, at ringe rundt til nogle biografer, for at spørge om de havde et gammelt lærred, jeg kunne købe, klippe istykker og lime på en spåndplade. Men men, så sagde en jeg kunne male noget special maling på en plade og bruge den. Og nu tænker jeg så på, om jeg "bare" kunne købe en hvid masonit plade og sætte på en spåndplade, eller måske købe en hvid melaminplade og sætte op på væggen? Eller måske købe en rulle vinyl og lime på en plade. Kan et lærred blive for blankt? skal det være en mat overflade?

Som I kan se, har tumpen brug for hjælp her Clap

PS størrelsen på lærredet skal være ca 235x130

mvh
Jesper
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 10:19
Ja .. det kan blive for blankt, problemet er at et lærred reelt ikke bare er hvidt.

det skal skyde lysen korrekt tilbage, der er malinger, der giver en okay effekt når vi snakker lærred, så det er da en mulighed, du når aldrig et perfekt resultat, men mange herinde har skabt en okay løsning med maling.

Hvis du går i katagorien hvor folk viser hjemmebio´er frem, så kan du vist finde nogle der selv har lavet, og hvad de har brugt.. at bruge en 200-300kr på en bøtte maling og male en mdf plade, eller andet, vil nok ikke være det der vælter budgettet
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 11:03
malingen hedder: screen goo

http://www.screenstore.dk/screen_goo__4_m2__samlet_kit__l%C3%A6rredmaling_direkte_p%C3%A5_v%C3%A6g-p-444.html
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2404
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 12:03
Prøv at se på hvad "ikeaboy" får ud af noget gipsplade og maling her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=59995&PN=1&title=ikeas-sovebio. Opskriften og sammenligning med et Lissau lærred kan du se på side 4.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu