recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lærred Kontrol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lærred Kontrol

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
benjamin78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2016
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benjamin78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lærred Kontrol
    Sendt: 11-December-2016 kl. 14:09
Hej
Håber der er en der kan hjælpe. Jeg har købt et brugt lærred fra mit arbejde da de skulle flytte adresse. 
Projecta ELprol electrol 200x200 desværre havde hændværkerne bare klippet ledningen over så nu ser jeg efterfølgende at jeg mangler en styreboks til læredet.

Jeg har selv fundet denne kontrolenhed, men prisen virker noget pebret.

Kan jeg selv wire en anden boks på, jeg tænkte måske denne her? 

Er der nogen som har erfaring eller ved hvorledes jeg kan gøre. 

Lidt billeder

Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 18:00
Du kan formentlig bruge en dobbelt fuga afbryder med fjeder under tangenterne.
Blå kobles fast til nul, og så fasen ind i begge afbrydere og så udgangen fra hver afbryder til hhv sort og brun. Så kører den op når du holder den ene tangent inde og ned når du trykker på den anden.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benjamin78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2016 kl. 18:20
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 20:32
Joh, det er en farligt fin en.
Hvis du søger efter "kroneafbryder" hhv "fuga fjeder" kan du bygge en næsten magen til for det halve, men må så selv skrive op og ned på tangenterne
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2016 kl. 14:21
Det er måske lige værd at nævne at betjening af begge knapper samtidig kan resultere i at motoren brænder af eller at endestop justeringen ryger sig en tur..
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benjamin78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2016 kl. 20:20
Vil lige takke for hjælpen. Jeg købte sådanne en fætter her

Det virker fint. Der står den har indbygget elektronisk afbryder...men har dog ikke forsøgt med begge knapper samtidig

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu